|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۳۸۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
نامزد مجلس خبرگان رهبری در همدان درباره اهمیت انتخاب مجلس خبرگان بیان کرد: یکی از ضعف‌های فاحش انسان این است که نه اوج عظمت و توانمندی خود را و نه هزار تکلیفی که بر دوش انسان آمده را درک کرده است. انسان خلیفه‌الله یعنی جانشین خدا در زمین است، یعنی در میان مخلوقات خدا هیچ موجودی توان اینکه جای خدا بنشیند را ندارد و فقط انسان این ویژگی را دارد و این عظمت انسان را می‌رساند.

ایسنا: نامزد مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: باید توجه داشت کوچه‌های انتخابات ناپاک است، کسی که نامزد انتخاباتی است باید به همراه حامیانش اصول اخلاقی را رعایت کند، کاندیدا‌ها مراقب باشند اگر رقیب خود هزاران عیب هم دارد آن‌ها را بیان نکنند بلکه فقط نقاط قوت خود را بیان کنند تا جو متشنج نشود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه چشم بسته نمی‌شود پای صندوق‌های رأی رفت، تصریح کرد: در انتخابات ابتدا حضور جدی پای صندوق‌های رأی سپس انتخاب فرد اصلح واجب است.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی مطرح کرد: باید توجه داشت کوچه‌های انتخابات ناپاک است، کسی که نامزد انتخاباتی است باید به همراه حامیانش اصول اخلاقی را رعایت کند، کاندیدا‌ها مراقب باشند اگر رقیب خود هزاران عیب هم دارد آن‌ها را بیان نکنند بلکه نقاط قوت خود را بیان کنند تا جو متشنج نشود.

طه‌محمدی اظهار کرد: افرادی باید دقت کنند برای ورود به مجلس وعده‌های دروغ ندهند چراکه این امر بنا به فرموده قرآن اول زمین را به فساد می‌کشاند، نسل‌کشی می‌کند و زراعت را نابود می‌کند.  پست‌ها و مقام‌ها دروغ است.

نامزد مجلس خبرگان رهبری در همدان درباره اهمیت انتخاب مجلس خبرگان بیان کرد: یکی از ضعف‌های فاحش انسان این است که نه اوج عظمت و توانمندی خود را و نه هزار تکلیفی که بر دوش انسان آمده را درک کرده است.  انسان خلیفه‌الله یعنی جانشین خدا در زمین است، یعنی در میان مخلوقات خدا هیچ موجودی توان اینکه جای خدا بنشیند را ندارد و فقط انسان این ویژگی را دارد و این عظمت انسان را می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی خبرگان که یکی از بهترین یادگاری‌های امام راحل بوده و فقط در مکتب اهل بیت و قرآن است، این است که صالح‌ترین، عالم‌ترین، شجاع‌ترین و عاقل‌ترین انسان برای سرپرستی بشریت انتخاب شود. در دنیای بشریت چرا باید فاجعه غزه باید پیش بیاید؟ مردم غزه چه گناهی کردند که ۷۷ سال دچار اذیت و آزار قرار دارند؟ چون رهبر ندارند. تمام بدبختی‌های نسل بشریت برای این است که رهبر آسمانی ندارند یا گرگ صفت‌ترین افراد را به عنوان رهبر انتخاب کردند.

طه‌محمدی با بیان اینکه مسأله امامت و ولایت در مکتب شیعه یکی از شاهکارترین قوانین عالم است، ادامه داد: وظیفه و مسئولیت خبرگان رهبری این است که در میان بهترین‌های روی زمین نزدیکترین فرد به ویژگی‌های، ولی باشد. مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارد رهبر را انتخاب کند همان‌طور که بعد از رحلت امام (ره) فردی شایسته را انتخاب کردند.  

وی با اشاره به اینکه ارزش این نظام مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است،  مطرح کرد: یکی از بنیادی‌ترین و ارزشمندترین اقدامات امام خمینی (ره) شکل‌گیری مجلس خبرگان است که در هیچ حکومت دنیا وجود ندارد؛ به‌طور مثال در عربستان سعودی با وجود اینکه مسلمان هستند با نظام سلطنتی بدترین ظلم به مردم و به‌ویژه زنان این کشور می‌شود.

طه‌محمدی با بیان اینکه فلسفه وجودی خبرگان این است که اولاً انتخاب سالم باشد، اظهار کرد: برخی می‌گویند ما رأی نمی‌دهیم، سوال این است که اگر رأی ندهید وضعیت بهتر می‌شود؟  از وقتی انقلاب کردیم هر سال انتخابات داشتیم، ما هر چه ساختیم زیر سایه جنگ ساختیم. در زیر سایه جنگ این همه پزشک را ترتیب کردیم.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری درباره حقوق زنان در اسلام نیز تصریح کرد: زن یک موجود مقدس ناشناخته است. در حق جامعه زنان در طول تاریخ ظلم شده است و زنان باید از خود دفاع کنند.  زنان خود را دست کم گرفته‌اند و در انتخابات مجلس حضوری کمرنگ دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین