کد خبر: ۳۸۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کریمی سنجری تصریح کرد: با همه اینها، اما خودرو‌های برقی سهم کوچکی از بازار دنیا را حتی در آینده خواهند داشت؛ در حال حاضر در ایران سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تولید می‌شود و با ین حجم از تولید برنامه وزارت صمت برای دو تا سه سال آینده تامین ۱۰۰ هزار تاکسی برقی است، این رقم در مقایسه با رقم تولید سالانه خودرو چشمگیری نیست.
ایلنا: مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: در ۴۵ سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از منابع کشور استخراج و صرف سوخت‌رسانی به ماشین‌های گازوئیل‌سوز و بنزین‌سوز شده است.

حسن کریمی سنجری، مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌ها در نشستی با موضوع خودرو‌های برقی گفت: در طراحی و تولید موتور‌هایی که مصرف سوخت فسیلی آن‌ها پایین است، سطح استاندارد بالاست و بنابراین تولید آن‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد، زیرا در تولید این موتور‌ها ساختار موتور از نظر فناوری باید تغییر کند و این کار به قالب‌ریزی‌های زیادی نیاز دارد و فرآیند تولید و طراحی سرمایه‌بر است.

وی افزود: علاوه بر این در خودرو‌های کم‌مصرف باز هم از سوخت فسیلی استفاده و آلایندگی تولید می‌شود، حتی گاز هم که یک سوخت گاز سبز به شمار می‌آید آلاینده بوده، اما حجم آلایندگی آن کمتر است؛ بنابراین تاکید می‌کنم برقی‌سازی تنها راه‌حل به ویژه برای کلان‌شهری مانند تهران است که آلایندگی آن بسیار بالاست.

 مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: گروه مکنزی که یکی از مراکز پژوهشی معتبر دنیاست، چند سال پیش‌بینی کرده بود تا سال ۲۰۳۰ مارکت دنیا به سمت خودرو‌های برقی، اشتراکی و خویش‌ران پیش می‌رود. البته چینی‌ها از این آمار بسیار جلوتر هستند.

کریمی سنجری تصریح کرد: با همه اینها، اما خودرو‌های برقی سهم کوچکی از بازار دنیا را حتی در آینده خواهند داشت؛ در حال حاضر در ایران سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو تولید می‌شود و با ین حجم از تولید برنامه وزارت صمت برای دو تا سه سال آینده تامین ۱۰۰ هزار تاکسی برقی است، این رقم در مقایسه با رقم تولید سالانه خودرو چشمگیری نیست.

وی خاطرنشان کرد: در ۴۵ سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار از منابع کشور استخراج و صرف سوخت‌رسانی به ماشین‌های گازوئیل‌سوز و بنزین‌سوز شده است.

وی همچنین یادآور شد: آن ناترازی که در تولید برق وجود دارد در تولید بنزین هم هست، اما سرمایه‌گذاری برای حذف ناترازی بنزین سنگین‌تر و هزینه‌برتر از حذف ناترازی در تولید برق است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین