|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۳۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: این دولت از زمانی که سر کار آمده همواره با مشکلاتی مواجه بوده است. برخی از این مشکلات ساختاری بوده اما با یکسری مشکلات اضافی هم روبرو شدیم که این موضوع برمی‌گردد به جریان خاصی که انتظار نداشت دولت قبل را از دست بدهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: آنچه در گذشته نسبت به سیاست هسته‌ای ما تبلیغ کرده بودند به طور کلی شکسته و امروز روابط ما با کشورهای دیگر در موقعیت خوبی است و امیدواریم مذاکرات هسته‌ای نیز به نتیجه مطلوبی برسد و در بهار آینده شاهد تحولات مثبت و خبرهای خوب برای نظام باشیم.

محمود واعظی امروز - پنجشنبه - در همایش سراسری جوانان عضو و هواداران حزب اعتدال و توسعه اظهار کرد: مردم ما از افراط و تفریط و اینکه هر روز کسی به اسمی تندروی کند، خسته شده‌اند و چه آنکه در طرف راست تندروی کند یا آنکه در طرف چپ تندروی کند، هر دو به یک اندازه به نظام و اهداف مقدس اسلام ضربه می‌زنند.

وی افزود: مردم ما با انتخابی که سال گذشته داشتند، نشان دادند به دنبال اعتدال هستند و ما باید اعتدال را نهادینه کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: این دولت از زمانی که سر کار آمده همواره با مشکلاتی مواجه بوده است. برخی از این مشکلات ساختاری بوده اما با یکسری مشکلات اضافی هم روبرو شدیم که این موضوع برمی‌گردد به جریان خاصی که انتظار نداشت دولت قبل را از دست بدهد.

واعظی گفت: انتخاب فکورانه مردم در 24 خرداد پارسال برای این جریان خاص به هیچ وجه قابل محاسبه نبود و به همین دلیل آنها هیچ صبری نکردند و روز بعد از انتخابات ارزیابی‌های خود را از دولت شروع و پس از آن انتقادهایشان را آغاز کردند. البته دولت با انتقاد مخالف نیست و اعتقاد ما این است که انتقاد باعث رشد می‌شود اما آنچه مشکل‌ساز می‌شود، تخریب است و آنها مطالب غیر واقع را که اصلا اتفاق نیفتاده بسته‌بندی می‌کنند و به عنوان عملکرد و سیاست‌های دولت مورد تبلیغ قرار می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: تلاش کردیم در شش ماهه اول که سر کار آمدیم تغییراتی در وضع معیشتی مردم به وجود آوریم اما وقتی وارد شدیم دیدیم که مشکلات خیلی بیشتر از آن چیزی بود که از بیرون می‌دیدیم. اگرچه طی این شش ماه تغییراتی به وجود آمد اما این تغییرات برای ما کافی نیست و البته مردم مدارا کردند و به دولت وقت دادند و حامی ما مردم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مربوط به سیاست خارجی گفت: در حالیکه روابط ما با بسیاری از کشورهای دنیا مشخص نبود تلاش این بود که بر اساس اصولی که نظام دارد و مقام معظم رهبری آن را ترسیم کرده به بازسازی روابط خود با دنیا بپردازیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دولت یازدهم زمانی که دولت را تحویل گرفت، وضعیت بسیار نابسامانی در عرصه سیاست خارجی وجود داشت و وضعیت روابط ما با بسیاری از کشورهای دنیا مشخص نبود.

واعظی ادامه داد: تلاش دولت یازدهم بر این بود که براساس اصول نظام و خط و مشی هایی که رهبر معظم انقلاب تعریف کرده بودند، روابط خارجی خود را شکل دهد تا مشکلات با همسایگان و کشورهای منطقه برطرف شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از آنکه دولت یازدهم سر کار آمد، مشکلات کشور را با همسایگان رفع و تلاش کرد که تصویر واقعی از ملت ایران به دنیا نشان دهد.

وی گفت: امروز شاهد هستیم وضعیت بسیار فرق کرده و دیدگاه مردم دنیا نسبت به ایران بسیار تغییر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و امریکایی اظهار کرد: شاهد بودیم که این نامه تاثیر زیادی روی جوانان داشت و عکس العمل هایی که توسط روسای کشورها و سیاستمداران دیدیم نشان دهنده این بود که نگاه های آنان نسبت به ایران تغییر کرده است.

وی افزود: اگر تا دیروز ما را بخشی از مشکلات می‌دانستند امروز ما بخشی از راه‌حل‌ها در منطقه هستیم و ایران با حفظ اصول، با ادبیاتی با دنیا حرف می‌زند که قابل فهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در دنیای امروز منافع و امنیت کشورها می تواند در سایه انسجام و وحدت داخلی و رویکرد سیاست خارجی مناسب به دست آید، هرچند که این دولت توانسته بخش قابل توجهی از این گام ها را بردارد.

واعظی گفت: باید پرسید چرا آنقدر مذاکرات هسته ای در داخل کشور از سوی گروهی خاص مورد هجمه قرار می گیرد، در حالیکه بارها و بارها رهبر معظم انقلاب مراحل مختلف این مذاکرات را تایید فرموده اند ولی شاهدیم آنهایی که بیشتر از همه می گویند ما حامی رهبر معظم انقلاب هستیم بیشتر از بقیه مذاکرات هسته ای را تخریب می کنند، چون تصور می کنند اگر توافق انجام شود نتیجه آن باعث عزت نظام و گشایشی در وضعیت کشور می شود و فضایی برایشان باقی نخواهد ماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: آنان هشت سال روی مسائل هسته‌ای تبلیغ و هزینه های زیادی را بر کشور تحمیل کردند و هیچ توفیقی برای کشور نداشته اند.

وی اضافه کرد: تا آنجا که مطلع هستم به هیچ وجه در این مذاکرات به حقوق ملت ایران هیچ خدشه ای وارد نشده و مذاکرات در چارچوب مشخص شده از سوی رهبر معظم انقلاب بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ما شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در مذاکرات بوده ایم، گفت: آنچه در گذشته درباره سیاست های هسته ای تبلیغ می کردند، شکسته شده و وضعیت روابط اقتصادی و سیاسی ما با کشورهای خارجی فرق کرده است و ما این موضوع را می توانیم آنجا ببینم که در بسیاری از کشورهایی که در گذشته تحریم کننده ایران بودند برای برقراری ارتباط با ما مسابقه گذاشته اند.

واعظی یادآور شد: امیدوارم مذاکرات هسته ای همانند روابط خارجی ما به توفیقات خوبی برسد و در بهار سال آینده شاهد خبرهای خوبی برای نظام در این راستا باشیم تا بتوانیم قدم های بعدی را برداریم.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خطاب به جمع حاضر خاطرنشان کرد: زمانی شما به میدان آمدید که هیچ کس انتظار نداشت این تفکر و اندیشه اعتدالی بتواند جای خود را باز کند. حتی برخی دوستان به ما می‌گفتند که با وجود این همه فرد که پشتوانه و پول دارند چرا شما از آقای روحانی حمایت می‌کنید؟ اما این امید در ما وجود داشت که برای تفکر درست خود تلاش کنیم و با مقاومت به اهداف خود برسیم.

وی ضمن تشکر از مردم همیشه در صحنه ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی نشان داد ما مردمی بسیار فکور و فهیم داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم همواره حامی دولت بوده اند و این موضوع را می توانیم از سفر رییس جمهوری به اصفهان مشاهده کنیم.

واعظی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در نشان ندادن حضور گسترده مردم در سفر رییس جمهور به اصفهان گفت: متاسفانه صدا و سیمایی که در گذشته میدان خالی اصفهان را در سخنرانی رییس جمهور سابق نشان می داد امروز آن همه جمعیتی را که در اصفهان جمع شده بودند و حضورشان غیرقابل تصور بود را نشان نداد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: البته عکس العمل مردم تابع این گونه جوسازی ها نیست و این خود مردم هستند که انتخاب می کنند و هم اکنون احساس می کنند این دولت متعلق به خودشان است.

واعظی ادامه داد: شاهدیم که در بخش هایی که دولت موفق تر است، فشارها درآن بخش ها به دولت بیشتر می شود و در عر صه ای که دولت به سمت توفیق پیش می رود آن جریان خاص تخریب هایش را بیشتر می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حزب اعتدال و توسعه باید منبع انرژی برای جوانان باشد و انصافا کانون جوانان ما بی ادعاترین بخش این حزب است و در همه جا حضور فعال داشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین