|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۸۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳
سخنگوی شورای نگهبان درباره سرانجام طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت عنوان کرد: اخیرا این طرح در مجلس اصلاح شده است، اما هنوز آن را دریافت نکردیم. هرگاه دریافت کنیم در دستور کار شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.
ایرنا: هادی طحان نظیف در نشست خبری در محل نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به سوالی درباره طرح شفافیت گفت: طرح شفافیت را اخیرا دریافت کردیم در نوبت رسیدگی قرار دارد.

وی افزود: طرح عفاف و حجاب را هنوز دریافت نکردیم به محض دریافت در فرایند رسیدگی قرار میدهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شورا می‌تواند به لیست افراد تایید صلاحیت شده اضافه کند گفت: فردا اعلام نهایی اسامی تایید صلاحیت شدگان مجلس است که بعد از آن تبلیغات آغاز میشود.

وی افزود: حدود ۴ هزار نفر در مرحله شورای نگهبان به تعداد کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی افزوده شد، حدود ۲۰۰ نفر در مراحل قبل تایید شده بودند که در مرحله شورای نگهبان براساس اسناد و مدارکی که دریافت شد، ردصلاحیت شدند.

وی ادامه داد: طرح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور که ایراداتی به آن وارد بود تبدیل به قانون شد.

وی افزود: طرح ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره بها چند بار در شورا و مجلس در رفت و آمد بود که در سه مورد با ایراد شورا مواجه شد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس ایرادات شورای نگهبان به بودجه را رفع کرد و هم اکنون بودجه دوباره در دستور کار ما قرار دارد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره سرانجام طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت عنوان کرد: اخیرا این طرح در مجلس اصلاح شده است، اما هنوز آن را دریافت نکردیم. هرگاه دریافت کنیم در دستور کار شورای نگهبان قرار خواهد گرفت.

طحان نظیف درباره انتقادات به عدم احراز صلاحیت برخی سیاسیون و حقوقدانان و عدم فرصت کافی برای بررسی صلاحیت همه داوطلبان بیان کرد: بخاطر اصلاحیه قانون انتخابات و اینکه عملا فرصت رسیدگی‌های شورای نگهبان و هیات‌های نظارت افزایش یافت، در این دوره تعداد افرادی که صلاحیت آن‌ها احراز نشد کاهش یافت.

وی تاکید کرد:در انتخابات ۹۸ صلاحیت بیش از ۲۵ درصد داوطلبان تایید نشد، اما در انتخابات امسال با وجود افزایش داوطلبان، تعداد افرادی که صلاحیت آن‌ها تایید نشد کمتر از ۱۰ درصد است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تخلفات تبلیغاتی داوطلبان انتخابات و تاثیر آن‌ها در بررسی صلاحیت‌ها گفت: شورای نگهبان ناظر بر انتخابات است و این نظارت تمامی مراحل انتخابات را در بر می‌گیرد؛ تاکنون گزارش قابل توجهی که سالب صلاحیت باشد، دریافت نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که برهی نامزد‌ها ادعا کردند که دلایل رد صلاحیت را دریافت نکردند گفت: سامانه داوطلب پل ارتباطی با ما و داوطلبان بود اگر مساله‌ای بود از این طریق با ما در ارتباط بودند، حدود ۸ هزار جلسه یا تماس با داوطلبان داشتیم، ما اصرار به این تماس و ارتباط داشتیم و برخی موارد این تماس‌ها موثر بود که در عملکرد ما هم موثر بود.

وی در خصوص نامه حسن روحانی به شورا درباره بیان دلایل رد صلاحیتش گفت: اولویت ما با بررسی صلاحیت کسانی است که شکایت داشتند نسبت به کسانی که شکایت نداشتند هنوز وارد بررسی نشدیم که وارد بررسی آن هم میشویم.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی نمایندگان به دلیل مصاحبه در مورد دولت رد صلاحیت شدند گفت: ۲۲ نماینده مجلس فعلی نتوانستند رد صلاحیت شوند حتی یک مورد هم به دلیل انتقاد از دولت یا شورا یا دستگاه‌های مختلف نبوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین