|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۳۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
بنابراين قصد دارند اگر جايي مدير نام و نشان‌دار اصلاح‌طلبي وجود دارد لزوما با شكست رو‌به‌رو شود. چراكه اين مسئله كه شائبه مصرف بودجه در جاي ديگري باشد كاملا قابل بررسي و پيگيري و جلوگیری است.
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم احمد شیرزاد نوشت:

مشكلات محيط‌زيست ايران بر كسي پوشيده نيست و ضرورت سرمايه گذاري در اين زمينه را اگر هيچ كس درك نكند لااقل خوزستاني‌ها خوب درك می‌کنند. در اين شرايط كه منابع آبي ما در خطر است و هواي آلوده نفسها را به شماره انداخته است به نظر مي‌رسد كه جا دارد از بودجه‌هاي ديگر زده شده و بودجه‌اي خاص در اختيار سازمان محيط‌زيست قرار داده شود. اما با اين وجود ديده مي‌شود كه مجلس براي دومين بار نيز با تصويب بندي از لايحه بودجه دولت كه سبب تزريق بودجه به سازمان مديريت محيط‌زيست مي‌شود مخالفت مي‌كند. مخالفتي كه با اين جمله آقاي نادران ابراز شد كه ممكن است از اين پول براي مصارف سياسي هزينه شود!

حال اين كه مجلس چنين استدلال مي‌نمايد كه اين بودجه‌ها ممكن است به مصارف ديگر برسند بيش از آن كه متهم كردن دولت باشد حاكي از ضعف نظارتی خود مجلس است. به هر حال هر يك ريال كه در بودجه دولت هزينه مي‌شود قابل نظارت و پيگيري است و هرگز يك وزير يا معاون رئيس جمهور در صورتي كه بر اساس حساب و كتاب عمل کند نمي‌تواند بودجه‌اي را خارج از مصارف تعيين شده خرج نمايد. به خصوص كه دولت با احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي هزينه‌ها را در چارچوب موافقتنامه‌ها قرار داده است و حال هم نظارت سازمان مديريت بر اين مسئله وجود دارد و هم خود مجلس مي‌تواند در هر زمينه‌اي ورود پيدا كرده و تحقيق و تفحص نمايد. حال اين سخن آقاي نادران حاكي از آن است كه مجلس توان انجام كار نظارتي را ندارد؛ چراكه اگر مجلس، نهاد كارآمدي در این زمینه داشته باشد دليلي ندارد از اينكه در قبال ماموريتهاي محوله پول در اختيار سازماني قرار داده شود بهراسد. به هرحال مسئله چيز ديگري است. بحث بر سر اين است كه عزمي جدي وجود دارد تا مديريت خوب، شايسته و لايق خانم ابتكار را با شكست مواجه كنند. بيش از هر چيز نيز تنگ‌نظري‌هايي خاص عامل چنين اتفاقي است. مشخص است كه خانم ابتكار يا هر مدير ديگري اگر دستش در خصوص هزينه كردن بسته باشد نمي‌تواند انتظارات مردم را به درستي پاسخ دهد. لذا به نظر مي‌رسد بيش از اين كه نگراني آنها از اين مسئله باشد كه اين پول به مصارف سياسي برسد، نگراني از اين دارند كه جامعه بيش از پيش متوجه شود كه مديران اصلاح طلب باتوانايي بيشتر كار كرده و بهتر توانسته اند پاسخگوي نيازهاي مردم باشند.

 بنابراين قصد دارند اگر جايي مدير نام و نشان‌دار اصلاح‌طلبي وجود دارد لزوما با شكست رو‌به‌رو شود. چراكه اين مسئله كه شائبه مصرف بودجه در جاي ديگري باشد كاملا قابل بررسي و پيگيري و جلوگیری است. اصولا نيز اگر اصلاح‌طلبان چنين رويكردي داشتند بايد گفت در طول هشت سال زمامداري آقاي احمدي‌نژاد و تصدي آقاي رحيمي بر ديوان محاسبات، اصولگرايان تمام تلاششان را معطوف داشتند تا چنين چيزي را از جانب مديران اصلاح‌طلب اثبات نمايند اما چيزي اثبات نشد. خانم ابتكار به تازگي به عرصه مديريت كشور پا نگذاشته‌اند، چندين سال در كشور مسئوليت داشته‌اند. حال آقاي نادران و ديگران بايد پاسخ دهند در دوره‌هاي مختلف مسئوليت خانم ابتكار كدام شائبه تخلف وجود داشته است يا وي كدام ريال را به مصارف سياسي رسانده كه اكنون باز اين كار را تكرار كند؟! لذا اين سخنان در شأن مجلس و نمايندگاني كه وظيفه پاسداري از حق ملت را دارند نيست.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
لطف الله بهرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
0
3
اگر جناب آقای
نادران (و دوستان)

مطلب و یا نگرانیِ خاصّی دارند،
بیایند و آشکارا
پشتِ تریبونِ رسمیِ مجلس اعلان نمایند تا مردم هم مستقیماً از زبان شخصِ ایشان بشنوند و
ببینند که حرف حسابشون چیه (آخه)؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین