|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۳۸۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از عضو ارشد حزب لیکود خواسته تا حزب تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فراگیر شدن این مطالبه به کار بگیرد و خاطرنشان کرده که باید هر کاری نیاز است انجام دهیم تا انتخابات در موعد خودش در سال ۲۰۲۶ انجام شود.

تسنیم: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با یکی از اعضای نزدیک به خود در حزب لیکود، از مطالبه عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی برای برگزاری انتخابات رودهنگام ابراز نگرانی کرده است.

نتانیاهو این گفتگو را عصر روز پنجشنبه انجام داده و گفته: در حالی که ما مشغول جنگ در غزه هستیم، برخی در داخل به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

وی این افراد را دشمن اسرائیل خوانده و تصریح کرده که در شرایط جنگی فعلی، برگزاری انتخابات به معنای پذیرش شکست در برابر حماس است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه از عضو ارشد حزب لیکود خواسته تا حزب تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فراگیر شدن این مطالبه به کار بگیرد و خاطرنشان کرده که باید هر کاری نیاز است انجام دهیم تا انتخابات در موعد خودش در سال ۲۰۲۶ انجام شود.

وی گفته که حتی اگر حردی‌ها (مذهبی ها) پول هم بخواهند به آن‌ها داده می‌شود، چون حضور آن‌ها در ائتلاف، به مثابه یک مأموریت ملی است.

در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی که حدوداً ۲۰ دقیقه به طول انجامیده، نتانیاهو شرایط کرانه باختری را ناامیدکننده خوانده و تصریح کرده: در شرایطی که ما هنوز از اوضاع غزه مطمئن نیستیم، نگران شرایط در کرانه باختری هستیم و فرارسیدن ماه رمضان هم ممکن است بر این التهابات بیفزاید.

اقدامات ایتامار بن گویر عضو افراطی کابینه نیز از دیگر مباحث این گفتگو بوده و نتانیاهو اظهار داشته است: بن‌گویر با اقدامات تحریک کننده خود جبهه جدیدی در کرانه باختری باز خواهد کرد که این بحران می‌تواند اعراب اسرائیل را هم با خود همراه خود کند و هر لحظه ممکن است یک دردسر جدید برای اسرائیل خلق شود.

اشاره نخست وزیر رژیم صهیونیستی به برنامه بن‌گویر (وزیر امنیت ملی) برای محدود کردن حضور مسلمان‌ها در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان است.

در ادامه این گفتگو، نتانیاهو، بنی گانتس (عضو کابینه اضطراری) را یکی از مشکلات اصلی خود خوانده و می‌گوید: «گانتس عامل بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری و نرسیدن به نظرات نهایی است.»

او در پاسخ به عضو ارشد لیکود درباره پیشنهاد او برای مدیریت گانتس گفته است: «باید گانتس و لاپید را به قطب جنوب بفرستیم. آن وقت کل کشور از دست آن‌ها خلاص می‌شود».

در انتهای این مکالمه تلفنی، نتانیاهو از حضور معترضین جنبش «نیروی کاپلان» در خیابان‌های اسرائیل نیز ابراز خشم کرده و گفته است: «باید معترضین نیروی کاپلان را هم به غزه بفرستیم. آن‌ها اگر به فکر آینده کشور هستند باید محله‌های غزه را ویران کنند، نه اینکه در خیابان‌های تل‌آویو تظاهرات کنند».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین