|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۸۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
مالزی از جمله کشور‌های پیشرو در حوزه اجرای سیاست‌های اقتصادی اسلامی است. تجربه حاکمیتی در این کشور ثابت کرده که تز حکمرانی دینی را می‌توان در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد نیز اجرا کرد و بر همین اساس، جمهوری اسلامی با پیشرفت‌هایی که در زمینه حکمرانی اجتماعی فرهنگی دارد، می‌تواند الگوی مکمل مالزی باشد و تجربیات دو طرف زمینه‌ساز خیر و برکت برای ایران و مالزی باشد.


برنا: سید احمد علم‌الهدی در دیدار با محمد سبو وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی که پس از استقبال رسمی استاندار خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است، اظهار کرد: در دیپلماسی کشور‌های اسلامی، تبادل حوزه دانش و فناوری اهمیت بسیار بیشتری حتی نسبت به مراودات اقتصادی و فرهنگی دارد، زیرا مبادلات مالی و مسائل اجتماعی از جمله اموری است که با تغییر دولت‌ها دستخوش تغییر می‌شود، اما عرصه دانش فراتر از سیاست است و جامعه دانشگاهی، علما و فضائل علمی هیچ‌گاه محدود به تصمیم و فکر سیاستمداران نبوده‌اند.

ایشان افزود: مالزی از جمله کشور‌های پیشرو در حوزه اجرای سیاست‌های اقتصادی اسلامی است. تجربه حاکمیتی در این کشور ثابت کرده که تز حکمرانی دینی را می‌توان در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد نیز اجرا کرد و بر همین اساس، جمهوری اسلامی با پیشرفت‌هایی که در زمینه حکمرانی اجتماعی فرهنگی دارد، می‌تواند الگوی مکمل مالزی باشد و تجربیات دو طرف زمینه‌ساز خیر و برکت برای ایران و مالزی باشد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام است. سالانه میلیون‌ها زائر به شهر امام رضا (ع) می‌آیند و در این جریان، مجاوران بارگاه منور رضوی نیز همه زندگی خود را برای تأمین رفاه زائران پای کار می‌آورند. این الگوی میزبانی به‌موازات ظرفیت‌های زائرپذیر مشهد، فرصت‌های کم‌نظیری است که می‌تواند موردتوجه برادران عزیز ما در کشور مالزی هم قرار بگیرد و عاشقان اهل‌بیت (ع) از این کشور را نیز بر سفره پربرکت میزبانی مشهدی‎ها بنشاند.

علم‌الهدی در پاسخ به ابراز دغدغه وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی نسبت به تحولات اخیر فلسطین و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه نیز گفت: زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) زمانی فراهم می‌شود که دنیا استکبارستیز شود. بشر باید به این باور برسد که جریان مادی جهان‌خواری نمی‌تواند دنیا را مدیریت کند و از این نظر، اگرچه شهادت زن و کودک فلسطینی زیر بمباران صهیونیست‎ها برای ما نیز جانکاه و تأسف‎بار است، اما در واقع، مسیر استکبارستیزی ملت‌ها را کوتاه‌تر می‌کند و موجی از وجدان‎های نگران به راه می‌اندازد که حقیقت پلید جنایتکاران عالم به برکت آن رسوا می‌شود.

وزیر کشاورزی و امنیت غذایی مالزی هم در این دیدار ضمن معرفی مواضع و دیدگاه‌های خود نسبت به انقلاب اسلامی، تحولات اخیر منطقه و جنگ غزه گفت: از دوران دانشجویی تاکنون متمرکز بر واکاوی مبانی اقتصادی اندیشه امام خمینی (ره) هستم، زیرا در این حوزه، دیدگاه‌های روشنفکرانه زیادی وجود دارد که بسیاری از گره‌های ایدئولوژیک مکاتب فکری غربی را باز می‌کند. دل‌بستگی من به ایران اسلامی از زمان پیروزی انقلاب شما آغاز شد. از همان زمان بود که تحولات ایران را زیر نظر گرفتم و کار به جایی رسید که سه روز بعد از آزادسازی خرمشهر، خودم را به تهران رساندم و در دوران دفاع مقدس، مطالعات خود را در دانشگاه تهران و پژوهشگاه‌های اقتصادی ادامه دادم.

محمد سبو با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی موجود در مشهد به تشریح اهداف سفر خود پرداخت و تأکید کرد: مایه شگفتی است که فرهنگ میزبانی در مشهد آن‌قدر قدرتمند است که اقشار مختلف مردم به‌خصوص در بافت پیرامونی حرم امام رضا (ع)، به‌جز مهمان‎نوازی و ارائه خدمت به زائر دغدغه دیگری در شبانه‌روزشان ندارند. آغوش باز مشهدی‎ها به روی زائران در تمام طول سال، نشان از بنیه فرهنگی ریشه‌داری دارد که می‌تواند برای سایر کشور‌های اسلامی هم الگو قرار بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین