|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۳۸۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پلیس بین‌الملل فراجا با همکاری پلیس یکی از کشور‌های همسایه، فردی را به اتهام کلاهبرداری که تحت تعقیب مراجع قضائی کشورمان بود دستگیر و به کشور مسترد نمود.

ایسنا: رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد فردی به اتهام جعل و کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد.

سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پلیس بین‌الملل فراجا با همکاری پلیس یکی از کشور‌های همسایه، فردی را به اتهام کلاهبرداری که تحت تعقیب مراجع قضائی کشورمان بود دستگیر و به کشور مسترد نمود.

وی افزود: این فرد مسترد شده، از طریق جعل و استفاده از شیوه‌ها و روش‌های متقلبانه از طریق درگاه فضای مجازی و حساب شخصی خود اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از بیش از ۲۰۰ نفر از افراد بی بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوایان کرده و چندی پیش از کشور متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین الملل فراجا ضمن ملاقات با برخی مال باختگان تصریح کرد: این متهم رئیس هیئت مدیره، مسئول فن آوری و مسئول مالی شرکت بوده که با تبلیغات وسیع در کشور با شعار اعطای سود حداکثری اعتماد متضررین را برای خرید سهام این شرکت جلب می‌نمود.

وی افزود: تا قبل از استرداد این فرد، مال باختگان پرونده ۲۰۰ نفر بوده، لیکن در روند رسیدگی پرونده و با شکایت شاکیان جدید این تعداد به ۴۴۰ نفر و احتمالا در آینده به ۱۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار "کریمی" اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفاء ردیابی، شناسایی و نهایتا دستگیر کردند.

این مقام انتظامی هشدار به مردم دررابطه با تبلیغات در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا، به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

 تعدادی از مال باختگان به نمایندگی از شاکیان این پرونده ضمن حضور در دفتر رئیس پلیس بین الملل فراجا و ملاقات با وی از زحمات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه پلیس بین الملل تقدیر و تشکر به عمل آوردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین