|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۸۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
ما نتوانستیم چهره های شاخص خود را قانع کنیم که در انتخابات شرکت کنند و سایر افراد هم تایید صلاحیت نشدند. جبهه اصلاحات اعلام کرده که متاسفانه به خاطر عملکرد شورای نگهبان در تهران نتوانسته است لیست بدهد. صندوق رای اهمیت زیادی دارد و تلاش ما این بوده که با وجود همه مشکلات، مردم پای صندوق بیایند اما نتوانستیم در انتخابات لیست دهیم. در بیانیه جبهه اصلاحات، اشاره شده که در تهران لیستی نداریم اما دنبال تحریم و عدم مشارکت نیستیم.

ایلنا: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مساله مهم نه بیانیه جبهه اصلاحات نه بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب است بلکه مساله اصلی ما مردم است. چه باید کنیم تا مردم به بهبود شرایط کشور امیدوار شوند؟ مردم با چه اعتمادی دوباره پای صندوق رای بیایند که فاصله طبقاتی کم شود؟

فاطمه راکعی صبح امروز در کنگره حزب مردم سالاری اظهار کرد: در این سال ها ما اصلاح طلبان بیشترین هم خود را بر این گذاشته ایم که مشارکت سیاسی عمیق و اصولی بر مبنای اصول مردم سالاری قرار داده ایم.

وی ادامه داد: مبنای ما قانون اساسی و  رای مردم است. اگر بر همین مبنا عمل می شد، در  کشور کارهای بزرگی انجام می شد.

وی افزود: مشکلات کشور به دلیل برخی عوامل از جمله تحریف از اصول انقلاب و دیگاه های امام خمینی، عدم پاسخگویی درباه فساد در کشور، بی عدالتی، عدم درک از شرایط کشور، مدیریت بد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده است.

این فعال سیاسی افزود: بعد از پیام رهبر انقلاب درباره انتخابات حداکثری، شاهد تغییر و تجدیدنظر نهاد مسئول انتخابات ندیدیم.

راکعی بیان کرد : ما نتوانستیم چهره های شاخص خود را قانع کنیم که در انتخابات شرکت کنند و سایر افراد هم تایید صلاحیت نشدند. جبهه اصلاحات اعلام کرده که متاسفانه به خاطر عملکرد شورای نگهبان در تهران نتوانسته است لیست بدهد. صندوق رای اهمیت زیادی دارد و تلاش ما این بوده که با وجود همه مشکلات، مردم پای صندوق بیایند اما نتوانستیم در انتخابات لیست دهیم. در بیانیه جبهه اصلاحات، اشاره شده که در تهران لیستی نداریم اما دنبال تحریم و عدم مشارکت نیستیم.

وی با اشاره به بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب برای حضور در انتخابات، گفت: این افراد چهره های دلسوز، علمی و اخلاقی هستند که دنبال روزنه گشایی هستند. اختلاف نظر ماهیتی بین بیانیه جبهه اصلاحات و رویکرد این ۱۱۰ نفر وجود ندارد. جبهه اصلاحات تصمیم گرفته در تهران لیست ندهد اما چنانچه اصلاح طلبان شناخته شده و امتحان پس داده و رای آور در شهرستان ها حضور داشته باشند، احزاب اصلاح طلب می توانند از آنها حمایت کنند.

راکعی تصریح کرد: مساله مهم نه بیانیه جبهه اصلاحات نه بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب است بلکه مساله اصلی ما مردم است. چه باید کنیم تا مردم به بهبود شرایط کشور امیدوار شوند؟ مردم با چه اعتمادی دوباره پای صندوق رای بیایند که فاصله طبقاتی کم شود؟ دولت، وزارت کشور  و شورای نگهبان  آیا قادر خواهند بود مردم را به مشارکت در انتخابات قانع کنند؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین