|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۳۸۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
در شرایطی که هشدار‌های زیادی درباره وضعیت فاجعه بار مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس در سایه ادامه تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها مطرح می‌شود، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران محاصره بیمارستان ناصر در غرب خان یونس را تشدید کرده و به سمت هرکسی که از بیمارستان خارج می‌گردد تیراندازی می‌کنند.


خبرگزاری دانشجو: سخنگوی وزارت بهداشت غزه با هشدار درباره وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان ناصر در خان یونس اعلام کرد که صهیونیست‌ها محاصره این بیمارستان را تشدید کرده‌اند و هیچ جای امنی در آن نیست و آوارگان و بیماران و تیم‌های پزشکی با مشکل فقدان دارو و آب و غذا مواجهند.

در شرایطی که هشدار‌های زیادی درباره وضعیت فاجعه بار مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس در سایه ادامه تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها مطرح می‌شود، دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران محاصره بیمارستان ناصر در غرب خان یونس را تشدید کرده و به سمت هرکسی که از بیمارستان خارج می‌گردد تیراندازی می‌کنند.

اشرف القدره در گفتگو با فلسطین‌الیوم اظهار داشت، هیچ مکان امنی در مجتمع پزشکی ناصر وجود ندارند که تیم‌های پزشکی بتوانند در آنجا وظایف خود را انجام دهند و به بیماران و مجروحان رسیدگی کنند؛ زیرا حملات صهیونیست‌ها و بمباران‌های شدید در مجاورت بیمارستان ادامه دارد.

وی ادامه داد، زباله‌ها در محیط ساختمان‌های بیمارستان انباشته شده که تهدید بزرگی برای سلامتی آوارگان و پزشکان و بیماران بوده و همچنین موجب عفونت در زخم مجروحان می‌گردد و ایمنی آن‌ها را بیش از پیش تضعیف می‌کند. مقامات اشغالگر از فعالیت سازمان‌های بشردوستانه در غزه به ویژه شمال این منطقه جلوگیری می‌کنند و در اینجا تنها ۱ درصد مجروحان توانسته‌اند برای درمان به خارج از غزه منتقل گردند؛ درحالی که بیش از ۱۰ هزار مجروح و بیش از ۱۰ هزار بیمار سرطانی داریم.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه ادامه داد، بیش از ۱۵۰۰ آواره و ۱۹۰ تن از اعضای کادر پزشکی و ۲۹۹ نفر از اعضای خانواده‌های آن‌ها هنوز در داخل بیمارستان ناصر هستند. همچنین اینجا ۲۷۳ بیمار داریم که نمی‌توانند حرکت کنند و ۳۲۷ همراه بیمار هم هستند که در بخش‌های مختلف بیمارستان ناصر حضور دارند. همچنین ۱۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۳ کودک در بخش اطفال و ۳۵ بیماری دیالیزی نیز اینجا داریم.

دکتر القدره تصریح کرد، آب فاضلاب در اورژانس سرازیر شده و با یک فاجعه بهداشتی مواجهیم. همچنین شمارش معکوس برای توقف ژنراتور‌های برق حداکثر تا ۷۲ ساعت دیگر در مجتمع پزشکی ناصر آغاز شده است. علاوه بر آن با کمبود شدید غذا برای تیم‌های پزشکی و بیماران و آوارگان مواجهیم و ذخایر دارو و لوازم مصرفی پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه و اورژانس و اطفال هم به شدت کم بوده و رو به اتمام است. حتی در اینجا آب آشامدینی نیز یافت نمی‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین تاکید کرد، کمک‌های بهداشتی که از گذرگاه رفح وارد می‌شود به هیچ وجه پاسخگوی نیاز‌های بیمارستان‌های نوار غزه نیست و دارو و تجهیزات مورد نیاز ما برای مداوای مجروحان وارد غزه نمی‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت غزه، پرسنل بهداشتی، بیماران و همراهان آن‌ها در بیمارستان ناصر در معرض خطر شدید قرار دارند و اشغالگران هنگام خروج آوارگان به سوی آن‌ها تیراندازی می‌کنند و تعداد زیادی از آن‌ها به شهادت می‌رسند یا زخمی می‌شوند. مدیریت مجتمع پزشکی ناصر به دلیل خطرات شدید ناشی از حملات نیرو‌های دشمن قادر به انتقال اجساد شهدا به سردخانه نیست.

سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت فاجعه بار بهداشتی در نوار غزه در سایه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل به هدف قرار دادن آنچه از سیستم بهداشتی نوار غزه باقی مانده، ادامه می‌دهد و با تداوم بمباران مستقیم و تیراندازی به بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و تیم‌های پزشکی، هر گونه تلاش برای نجات جان فلسطینی‌ها را مختل می‌کند. نگرانی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه ادامه محاصره و ممانعت از فعالیت‌های سیستم بهداشتی در غزه، اقداماتی عامدانه از جانب اسرائیل برای تضعیف شانس زندگی فلسطینی‌ها در نوار غزه و سلب حقوق اولیه انسانی و بهداشتی و پزشکی آن‌ها باشد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز گفت که درگیری‌های شدید در اطراف بیمارستان ناصر و امل در خان یونس همچنان ادامه دارد و جان تیم‌های پزشکی و مجروحان و بیماران به شدت در خطر است. در سایه وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی، بیماری‌های مختلف در میان مردم غزه درحال انتشار است و در این میان بیمارانی هستند که به شدت مجروح شده‌اند یا نمی‌توانند مراقبت‌های بهداشتی دریافت کنند. تخلیه بیمارستان‌ها از بیماران، مجروحان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و زنان باردار نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین