|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۸۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
رئیس جمهوری اسبق فرانسه در یکی از جلسات دادگاه برخی از اعضای تیم انتخاباتی خود را مقصر دانست و گفت که هیچ تامین کننده‌ای را خودش انتخاب نکرده و هیچ سندی به امضای او نرسیده است.

ایرنا: "نیکولا سارکوزی" رئیس جمهوری اسبق فرانسه به اتهام سوءاستفاده از منابع مالی غیرمجاز در کارزار انتخابات ۲۰۱۲ ریاست جمهوری این کشور به یک سال حبس محکوم شد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، طی حکم دادگاه تجدیدنظر پاریس که امروز چهارشنبه اعلام شد، سارکوزی که متهم به تامین مالی غیرقانونی در انتخابات ۲۰۱۲ شده بود، در دادگاه تجدیدنظر محکوم شناخته شد.
 
طبق حکم دادگاه پاریس سارکوزی به یک سال حبس محکوم شده که نیمی از آن به حالت تعلیقی است و می‌تواند با ابزارهای جایگزین مثل استفاده از دستبند الکترونیک بدون حضور در زندان اجرا شود.
 
سارکوزی ۶۹ ساله در سال ۲۰۲۱ زمانی که برای نخستین بار مجرم شناخته شد، به یک سال زندان محکوم شده بود، اما این حکم با درخواست تجدیدنظر وکلایش به حالت تعلیق درآمد.
 
ونسان دری (Vincent Desry) وکیل ساکوزی در گفت‌وگو با خبرنگاران مدعی شده که به حکم دادگاه مشکوک است و دوباره برای برگزاری یک جلسه تجدیدنظر شکایت خواهد کرد.
 
سارکوزی روز چهارشنبه برای شنیدن حکم خود در دادگاه پاریس حضور داشت اما بدون اظهارنظر در مقابل خبرنگاران، صحنه را ترک کرد.
 
رئیس جمهوری اسبق فرانسه در یکی از جلسات دادگاه برخی از اعضای تیم انتخاباتی خود را مقصر دانست و گفت که هیچ تامین کننده‌ای را خودش انتخاب نکرده و هیچ سندی به امضای او نرسیده است.
 
در یکی از اسناد آمده است که سارکوزی با پول‌های معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی در انتخابات پیروز شده بود.
 
سارکوزی با اطمینان دادن از جعلی بودن این سند، اتهام‌های وارد شده به خود را رد کرده بود اما شهادت‌های فراوان، یادداشت‌های سرویس‌های مخفی طرابلس، اتهامات زیاد تقی الدین تاجر فرانسوی - لبنانی و از چهره‌های نزدیک به سارکوزی، تحرکات «غیرمعمول و آشفته» صندوق های مالی لیبی این اتهامات را تقویت کرده است.
 
همچنین گفته می‌شود بازرسان دفتر مبارزه با فساد فرانسه (Oclciff) و قضات، سرنخ‌هایی را در تایید اتهام ها و استفاده کارزار انتخاباتی سارکوزی از بودجه لیبی به دست آورده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین