|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۳۸۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
طارمی هنوز بازیکن اینتر نیست، اما در پایان فصل جاری، این ملی‌پوش ایرانی به باشگاه میلانی خواهد پیوست. طارمی باید به‌زودی تست پزشکی‌اش را که برای این هفته رزرو شده بود، اما به تعویق افتاد را انجام دهد.


ورزش سه: برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق ایران و پرسپولیس، احساس می‌کند مهدی طارمی، مهاجم آینده اینترمیلان شبیه چیرو ایموبیله است.

ایوانکوویچ در مصاحبه‌ای با روزنامه گاتزتا دلو اسپورت، مهاجم ۳۱ ساله پورتو را یک «بازی‌ساز تهاجمی» خواند.

طارمی هنوز بازیکن اینتر نیست، اما در پایان فصل جاری، این ملی‌پوش ایرانی به باشگاه میلانی خواهد پیوست. طارمی باید به‌زودی تست پزشکی‌اش را که برای این هفته رزرو شده بود، اما به تعویق افتاد را انجام دهد.

 سپس با پایان قراردادش با باشگاه پرتغالی انتقالش به اینتر را نهایی خواهد کرد. سوال بزرگ این است که اینتر قرار است چه نوع بازیکنی داشته باشد؟ سبک بازی طارمی چگونه است و هواداران باید انتظار چه بازیکنی را داشته باشند؟

طارمی اغلب برای تیم ملی و باشگاه‌هایش بازیکن گلزنی بوده، اما او یک ویژگی عالی دیگر هم دارد: توانایی پا به توپ و بازی‌سازی.

ایوانکوویچ، سرمربی کروات، دانش بالایی از فوتبال ایران دارد، زیرا سال‌ها پیش سرمربی تیم ملی بوده و مدت زیادی هم هدایت پرسپولیس، باشگاه بزرگ ایرانی را برعهده داشته و شخصاً با طارمی که مهاجم این تیم بوده، کار کرده است. او در مصاحبه جدیدش در مورد طارمی صحبت کرده است.

او گفت: «به من اعتماد کنید. مهدی مهاجم کامل و باهوشی برای اینزاگی است. وقتی نام طارمی را می‌شنوم بلافاصله به هوش کمیاب او فکر می‌کنم. مهدی یک بازیکن حرفه‌ای بزرگ است. او از لیگ‌های پایین شروع کرد و در نهایت به لیگ قهرمانان اروپا رسید.

من بازیکنان زیادی را نمی‌شناسم که بتوانند مانند او با لیگ‌ها، ترکیب‌ها و سبک‌های بازی متفاوت سازگار شوند. او برای مربی‌ای مانند اینزاگی که به شدت روی جمع و جور بودن تیم تمرکز می‌کند، فورا به بازیکنی حیاتی تبدیل خواهد شد.

مهدی در محوطه جریمه بسیار خطرناک است و قدرت تمام‌کنندگی بالایی دارد. او همچنین مهاجم سریعی است که پا به توپ عالی‌ای دارد. او تک‌پسته نیست و می‌تواند در سمت چپ خط حمله هم بازی کند.

با من در پرسپولیس، او به‌عنوان مهاجم دوم هم بازی می‌کرد. علاوه بر سرعتش، دید عالی‌ای هم برای بازی دارد. زمانی که انتظارش را ندارید، او فضایی برای هم تیمی‌هایش ایجاد می‌کند تا در آن صاحب توپ شوند و بازی کنند.

دقیقاً به‌خاطر این توانایی‌ها به‌عنوان یک بازی‌ساز، یافتن بازیکنی برای مقایسه با او به‌عنوان یک مهاجم دشوار است. با توجه به روحیه فداکاری او، غریزه‌اش برای گلزنی و فشار آوردن به مدافعان حریف، به‌نظر من او مانند چیرو ایموبیله است.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین