|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۳۸۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
دیدگاه‌های مدیریتی متفاوت است. منافع شخصی با منافع سازمانی کاملاً تفاوت دارد. منافع سازمانی مهم است ولی منافع شخصی گاهی اوقات ایجاد تعارض می‌کند. من هیچ وقت هیچ بحث و مشکل شخصی با کسی نداشتم هنوز هم ندارم به طور کلی با هیچکس مشکل ندارم مگر اینکه طرف مقابل خودش مشکل داشته باشد.


خبرورزشی: مدیرعامل اسبق استقلال گفت: با چشمان خودم دیدم برخی افراد اضافی که هیچ سمتی در تیم یا باشگاه نداشتند، به خرج استقلال شام و ناهار می‌خوردند و تازه برای منزل خودشان هم از رستوران هتل  می‌گرفتند.

اختلاف میان جواد نکونام و علی خطیر به اوج خود رسیده و سرمربی استقلال با صراحت در تلویزیون مدعی شد مدیریت باشگاه دوست دارد او زمین بخورد! در همین خصوص امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال، مصاحبه‌ای با خبرورزشی انجام داد که در زیر می خوانید.

درگیری میان سرمربی و مدیرعامل استقلال به اوج خود رسیده است. جواد نکونام با صراحت در تلویزیون مدعی شد مدیریت باشگاه استقلال دلش می‌خواهد او با سر زمین بخورد. به نظرتان چرا فضا تا این حد میان دو طرف تیره شده است؟

جواد نکونام یک اتهام زده است و باید دلایل خودش را مطرح کند. بی‌انضباطی در هر عرصه‌ای از همین جا شروع می‌شود. اگر استقلال و پرسپولیس ردیف بودجه مشخص داشته باشند، کاملاً مشخص است که از ابتدای فصل می‌توانند چه بازیکنانی با چه سطح کیفیتی جذب کنند. به هر حال نمی‌شود گفت هر آنچه من بگویم می‌شود یادمان نرود در همین لیگ برتر یک بار استقلال خوزستان در حالی قهرمان شد که حتی یک ملی‌پوش هم نداشت. جام ملت‌های ۲۰۲۳ را نگاه کنید، قطر در حالی قهرمان شد که هم یک تیم کامل داشت و هم برخی بازیکنانش به معنای واقعی کلمه خودشان یک تیم بودند. به نظرم تیم ساختن خیلی مهم است.

البته نکونام از بیانیه‌ای که پس از لغو اردوی دبی توسط باشگاه منتشر شد هم به شدت ناراحت است.
ببینید، آنها هم در باشگاه کار خوبی نکردند من اصلاً نمی‌خواهم طرف یکی از طرفین ماجرا را بگیرم. این سوژه سازی‌ها و فضاسازی‌ها مناسب نیست و به استقلال لطمه می‌زند. نکونام و خطیر حتی اگر از یکدیگر خوششان نمی‌آید همدیگر را تا پایان فصل تحمل کنند تا زحمتی که تا اینجای کار در لیگ برتر به بار نشسته، نتیجه نهایی خودش را بدهد و هواداران خوشحال شوند. الان استقلال صدرنشین لیگ برتر است و هنوز در جام حذفی هم حضور دارد بهتر است هر دو نفر یکدیگر را تا پایان فصل تحمل کنند و سراغ مسائل حاشیه‌ای نروند. بالاخره وقتی فصل تمام شد یا این مدیرعامل بر مسند کار می‌ماند یا سرمربی حضورش تمدید می‌شود به هر حال آن زمان می‌توان تصمیم قطعی گرفت.

خود شما هم وقتی مدیرعامل استقلال بودید دچار چنین مشکلی شدید؟
نه. دیدگاه‌های مدیریتی متفاوت است. منافع شخصی با منافع سازمانی کاملاً تفاوت دارد. منافع سازمانی مهم است ولی منافع شخصی گاهی اوقات ایجاد تعارض می‌کند. من هیچ وقت هیچ بحث و مشکل شخصی با کسی نداشتم هنوز هم ندارم به طور کلی با هیچکس مشکل  ندارم مگر اینکه طرف مقابل خودش مشکل داشته باشد.

اگر شما الان رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال بودید برای حل این مشکل چه می‌کردید؟
نکونام و خطیر را صدا می‌کردم و می‌گفتم حرف‌هایشان را بزنند. همانطور که گفتم اگر ردیف بودجه باشگاه از ابتدای فصل مشخص باشد، بسیاری از این مشکلات به وقوع نمی‌پیوندد.

این روزها در مورد تعداد همراهان اضافی در جام ملت‌های آسیا هم صحبت‌های زیادی مطرح است و می‌گویند اد قابل ملاحظه‌ای از روسای هیئت فوتبال‌ها در قطر با هزینه فدراسیون حضور داشتند شما خودتان رئیس فدراسیون بوده‌اید، به نظرتان اصل قضیه چیست؟
ببین، تعداد قابل ملاحظه‌ای از افرادی که در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها رای می‌دهند همین روسای هیئت‌ها هستند. رئیس هیئت باید نمک گیر فدراسیون شده باشد تا رای بدهد. البته این را هم بگویم که در چنین رخداد بزرگی اگر ما برای مثال سه نفر از مدیران موفق را جهت تجربه اندوزی می‌بردیم، خیلی هم کار خوبی بود ولی وقتی نظارت بر عملکرد نباشد متاسفانه به بودجه بیت المال بی‌توجهی می‌شود و آقایان برای کسب اعتبار شخصی از آن هزینه می‌کنند.

در دوره‌ای که خود شما تازه مدیرعامل استقلال شده بودید هم چنین ماجراهایی به وقوع پیوست و یادمان می‌آید نسبت به آن موضع گرفتید.
بله. هر چیزی حساب و کتاب دارد من اصلاً کاری به اعضای تیم نداشتم ولی چه دلیلی داشت یک عده آدم به خرج استقلال سر میز غذا باشند یا سوار هواپیما شوند؟ من با چشمان خودم دیدم برخی افراد اضافی که هیچ سمتی در تیم یا باشگاه نداشتند، به خرج استقلال شام و ناهار می‌خوردند و تازه برای منزل خودشان هم از رستوران هتل  می‌گرفتند و فاکتور آن به حساب باشگاه استقلال می‌آمد! بلافاصله پس از اینکه چنین صحنه‌ای را دیدم، دستور برخورد قاطع دادم و گفتم دیگر هیچ آدم اضافی حق ندارد هنگام برپایی اردو کنار استقلال باشد. حتی یادم می‌آید یکی دو بار در پروازهای ما لیدرها و بوقچی ها هم حضور داشتند اما بلافاصله برخورد کردم و گفتم دلیلی ندارد خرج هواپیما سوار شدن آنها را استقلال بدهد. اگر دوست دارند خودشان با اتوبوس، هواپیما یا هر وسیله دیگری بیایند و تیم را تشویق کنند و اگر نمی‌خواهند هم نیایند چون اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین