|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶
وی افزود: اطمینان دارم که این موثرترین راه است و برقراری صلح در شرایطی که مفاد توافقنامه صلح از طرف جنگجویان رعایت نمی شود را امکانپذیر می سازد.
پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین در نشست شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین از گزینه استقرار ماموران پلیس اروپایی در مناطق مناقشه در شرق اوکراین استقبال کرد.

 به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، پوروشنکو روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین گفت: پلیس اروپایی بهترین گزینه برای حضور بین المللی در شرق اوکراین است.

وی افزود: اطمینان دارم که این موثرترین راه است و برقراری صلح در شرایطی که مفاد توافقنامه صلح از طرف جنگجویان رعایت نمی شود را امکانپذیر می سازد.

رییس جمهوری اوکراین در این جلسه همچنین به عنوان یکی از گزینه ها به استقرار نیروی صلحبان بین المللی با مجوز شورای امنیت سازمان ملل اشاره و از اعضای شورای امنیت اوکراین خواستار بررسی امکان دعوت از چنین گروه صلحبانی از سازمان ملل شده بود.

وی سپس شبه نظامیان را به نقض آتش بس در شرق اوکراین متهم کرد و گفت: آنها از دقایق نخست برقراری آتش بس آن را نقض کردند.

نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان از روز 15 ماه فوریه مطابق با توافقنامه مینسک آتش بس برقرار کرده اند.

پوروشنکو گفت: از ابتدای برقراری آتش بس، جنگجویان مورد حمایت روسیه و نیروهای این کشور آتش بس را نقض کردند و بخش اصلی تیراندازی های در منطقه دبالتسوا متمرکز شده بود.

وی افزود: دو هزار و 475 نیروی نظامی اوکراینی با 200 دستگاه تانک و خودرو و نفربرهای زرهی از دبالتسوا به صورت سازمان یافته خارج شده و در آرتموفسک مستقر شد.

رییس جمهوری اوکراین خاطرنشان کرد: جنگجویان اولتیماتوم داده بودند که نیروهای اوکراینی باید بدون این تسلیحات شهر دبالتسوا را ترک کنند.

شهر دبالتسوا که از دو هفته پیش در محاصره شبه نظامیان قرار داشت روز چهارشنبه به تصرف کامل واحدهای شبه نظامی درآمد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین