|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۸۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳
معاون اجرایی رئیس جمهور، سامانه صدور مجوزها، حذف بسیاری از امضا‌های طلایی از دیگر رویکرد‌های دولت دانست و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان در هفته گذشته نزدیک به ۱۳ هزار مجوز صیادی خدمت مردم این استان تقدیم شد که بعضاً در مدت کمتر از یک ساعت مجوزی صادر شد که ۳۰ سال بیشتر یا کمتر در صف اخذ این مجوز بودند و موفق به دریافت آن نشده بودند، این‌ها سیاست‌های مهم و شاخص‌های اصلی دولت است.

تسنیم: محسن منصوری صبح امروز در جمع مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی ۲۲ بهمن در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر با تبریک چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله نماینده، ولی فقیه در استان، امام جمعه و استاندار بوشهر خاک این استان را خاک دلاورمردی‌ها، دیار رئیسعلی ها، نادر مهدوی‌ها، عبدالنبی یحیایی‌ها، محمد جعفر سعیدی‌ها دانست و اظهار داشت: مردم استان بوشهر در خط مقدم مبارزه با استعمار و استکبار و مقاومت قرار دارند

معاون اجرایی رئیس جمهور با تبریک ایام ولادت سیدالشهدا (ع)، ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) شباهت انقلاب اسلامی با بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: انقلاب اسلامی ایران در این ایام و عصر معاصر مضمون بعثت را در عصر حاضر تجدید کرد، خداوند متعال به امام بزرگوار این توفیق دادند که خط مستمر بعثت نبوی را در این دوران با ابتکار، شجاعت، اندیشه بلند، فداکاری خودشان پر رنگ و نمایان کنند و این خط انقلاب، همان خط بزرگ بعثت است که در طول زمان کم رنگ شده بود و با عنایت امام راحل این خط بعثت مجدداً پر رنگ شد و امام جامعیت اسلام را در عمل نشان دادند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، اسلام را یک دین جامع دانست و با بیان اینکه تمام شئون زندگی در بر می‌گیرد، گفت: امام راحل این شان دین که اداره اجتماع و حکمرانی است برجسته کردند، این شئون که قبلاً به فراموشی سپرده شده بود و به لطف خدا و با برکت انقلاب اسلامی مجدداً متبلور شد.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگری که انقلاب اسلامی در دل خود جای داده است و ریشه در اتفاقات تاریخی مانند وقایع مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و مقاومت‌های مختلف مردم دیار ایران عزیز به ویژه بوشهر دارد مسئله مهم ترسیم آرمان‌ها است، یعنی کاری که پیروزی انقلاب اسلامی بعد از تمام فراز و فرود‌ها انجام داد ترسیم و پر رنگ کردن آرمان‌های ناب انقلاب اسلامی بود.

منصوری آرمان‌های انقلاب اسلامی را ثابت و تغییرناپذیر دانست و بیان کرد: این آرمان‌ها مانند عدالت یک آرمان همیشگی در طول تاریخ بشریت است، آزادی، یک آرمان همیشگی و فراگیر است، انقلاب اسلامی به این آرمان‌ها توجه کرد و به لطف خداوند متعال در راستای تحقق کامل آن‌ها گام برداشت.

معاون اجرایی رئیس جمهور، با بیان اینکه به کیفیت حرکت به سمت تحقق این آرمان‌ها شده است گفت: بر اساس منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، آرمان اصلی و بزرگ ما تحقق تمدن نوین اسلامی است، همان که مدینه فاضله ما و افق نهایی تمامی طراحی‌ها و حرکت‌ها در طول حرکت جامعه بشری بوده است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه برای تحقق تمدن نوین اسلامی، مقام معظم رهبری افق نهایی را ترسیم کرده اند، اضافه کرد: برای این مهم معظم‌له گام‌هایی ترسیم کرده‌اند که برخی طی شده و برخی هم در مرحله طی شدن است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام اسلامی شکل گرفت تصریح کرد: اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم و پس از آن جامعه اسلامی و سپس، تمدن نوین اسلامی شکل می‌گیرد.

منصوری اضافه کرد: تحقق دولت اسلامی تنها در قوه مجریه نمی‌گنجد بلکه دولت به معنای عام آن شامل قوه مقننه، قضاییه، سایر ارکان حکومت اسلامی، ارکانی از دولت محسوب می‌شوند و در تحقق دولت اسلامی مورد توجه قرار دارد. برای اینکه دولت اسلامی رقم بخورد شاخص‌های تحقق دولت اسلامی را باید به بهترین شکل شناخته شود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در شناخت شاخص‌های دولت اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری شاخص‌های مهم از جمله ۷ شاخص اصلی و کلیدی تشریح کردند که اگر بخواهیم از این مرحله از تحقق تمدن نوین اسلامی پشت سر بگذاریم باید به این شاخص‌ها توجه ویژه شود و به سمت تحقق آن‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی پای تحقق این شاخص‌ها ایستاده است گفت: به فضل الهی ان‌شاءالله سعی می‌شود مراحل تحقق کامل دولت اسلامی با سرعت و جدیت دنبال شود، این شاخص‌ها با یک نگاه انقلاب قابل تحقق است و با نگاه به غرب و سکولار و لیبرال به هیچ وجه قابل تحقق نیست.

منصوری با بیان اینکه سال‌ها در کشور در برخی دستگاه‌ها نظام‌های فکری لیبرال حکم بود گفت: این دستگاه‌ها حرف از دست‌درازی و گدایی از غرب می‌زدند و توفیق کشور را در آن سمت جستجو می‌کردند، و کشور را فاقد توانایی می‌دانستند و با افتخار پشت تریبون‌ها اعلام می‌کردند که ایرانی فقط در پخت آبگوشت بز‌ها توانمندی دارد، و یا کل سیستم دفاعی ایران را با برخورد موشکی از سوی گردن‌کشان و مستکبران نابود شده تلقی می‌کردند، این تفکر کشور را عقب انداخت و در فرایند رشد و پیشرفت دچار مشکل کرد، و برخی از مسائل و مشکلات امروز کشور نشعت گرفته از همان جنس اشتباه محاسباتی است که گفتمان انقلاب اسلامی و شاخص‌های شکل‌گیری دولت اسلامی و حرکت به سمت تحقق آرمان‌های انقلاب کنار گذاشتند و راه حل مشکلات جامعه را خارج از مرز‌ها جستجو کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه این حرکت ظرفیت‌های درونی و متعالی ملت را معطل پوچ افراد خارج از مرز کردند گفت: از آب خوردن تا سلامت مردم در شرایط بحرانی کرونا به این تفکر و عقیده گره زدند، مردم انقلابی و مومن به ویژه مردم استان بوشهر امروز تجربه ۴۵ ساله خودشان را راه روشنی برای تحقق آرمان‌ها می‌دانند، ما ۴۵ سال در تحقق این آرمان‌ها گاهی سریع و گاه با سرعت کمتر حرکت کردیم، اما آنچه به‌عنوان یقین به آن رسیده‌ایم آن است که خیلی از توفیقات ما متکی به اتکا و ظرفیت‌های داخلی است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه در صنعت هسته‌ای، موشکی، صنایع دفاعی و نظامی می‌بینیم به اذعان تمام دنیا از نظر تکنولوژی که جزو پیشرفته‌ترین‌ها است همه محصولات نگاه به ظرفیت‌های داخلی و اتکا به توانمندی مردم و دانش جوانان این مرز و بوم است.

وی راه برون رفت از مشکلات اساسی کشور را اجرایی شدن این شاخص‌ها دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای برای اجرایی شدن این شاخص‌ها دارد که مهمترین و نخستین شاخص در تحقق دولت اسلامی، اعتقادی و اخلاقی به ویژه در مسئولان و کارگزاران نظام است.

منصوری، دست پاکی، به دور از تشریفات، دارای سلامت مالی و اخلاقی و نگاه مومن به آرمان‌های انقلاب اسلامی را از ویژگی دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: به لطف خدا عمده کارگزاران کشور از این جنس هستند، نهایت دقت نظر در انتخاب کارگزاران با لحاظ این شاخص‌های اعتقادی و مبنایی شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خدمت به خلق، گره‌گشایی، روحیه حل مشکلات مردم، را شاخص دوم دانست و اضافه کرد: اینکه شاهد هستیم رئیس جمهور با نگاه جهادی شبانه‌روز پی حل مسائل مردم است و از این استان به آن استان سفر می‌کند به دلیل تحقق همین شاخص است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری شاخص مهم سوم را عدالت نام برد و خاطرنشان کرد: در کشور شکاف‌های طبقاتی، نارسایی در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد، اما اساس کارکرد نظام جمهوری اسلامی ایران و هدف‌گذاری دولت در راستای تحقق عدالت است، خیلی از برنامه‌ها از جمله افزایش رقم پرداختی یارانه‌ها، توجه به مناطق محروم، شفافیت‌ها، توزیع عادلانه ثروت در راستای تحقق همین نظام عادلانه و تحقق عدالت به‌عنوان سرلوحه کار دولت قرار گرفته است.

وی شاخص مهم چهارم در تحقق دولت اسلامی را موضوع سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد دانست و تصریح کرد: این دولت عزم خودش را در مبارزه با فساد جزم کرده است و شخص اول اجرایی کشور به دلیل تسلط به این مهم و سابقه درخشان کاری در مبارزه با فساد در قوه قضاییه و سایر مسئولیت‌ها مجموع دولت برای این مهم بسیج کرده‌اند.

منصوری با بیان اینکه دولت پا روی بسیاری از گلوگاه‌های فساد گذاشته شده تا بسته شود گفت: شفافیتی که در این راستا در دولت ایجاد شده کم سابقه است، بسیاری از اطلاعات، آمار‌ها که قبلاً محرمانه بود، امروز در منظر مردم قرار دارد، فهرست کارکرد خیلی از بانک‌ها، صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، سود و زیان‌ها، دسترسی‌ها، اطلاعاتی که در برطرف شدن فساد کمک می‌کند از کار‌های مهم دولت سیزدهم است.

معاون اجرایی رئیس جمهور، سامانه صدور مجوزها، حذف بسیاری از امضا‌های طلایی از دیگر رویکرد‌های دولت دانست و بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان در هفته گذشته نزدیک به ۱۳ هزار مجوز صیادی خدمت مردم این استان تقدیم شد که بعضاً در مدت کمتر از یک ساعت مجوزی صادر شد که ۳۰ سال بیشتر یا کمتر در صف اخذ این مجوز بودند و موفق به دریافت آن نشده بودند، این‌ها سیاست‌های مهم و شاخص‌های اصلی دولت است.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه شاخص پنجم تحقق دولت اسلامی قانون‌گرایی و تعهد به قوانین است، گفت: هر چه مجلس تصویب می‌کند برای خودمان مبنا می‌گذاریم و عمل به قوانین ولو ناقص برای دولت‌مردان فرض است.

وی شاخص حکمت و خردورزی در کار‌ها را از شاخص بعدی تحقق دولت اسلامی ذکر کرد و افزود: تکیه به ظرفیت درون‌زا کشور شاخص بعدی است، در کشور همه ابزار‌های لازم، سرمایه‌های خدادادی، موقعیت ژئوپولیتیکی ترانزیت، چهار فصل بود کشور دسترسی به آب‌های آزاد، ظرفیت بزرگ معادن، و نیروی انسانی توانمند برای پیشرفت و توسعه فراهم است.

منصوری با بیان اینکه تمام نقاط کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است خاطرنشان کرد: در کشور نارسایی از جمله در سفره و معیشت مردم مشکلاتی وجود دارد، اما جریان عمومی کشور به لطف خدا رو به تحول و اتفاقات مهمی در کشور برای حل مشکلات در حال تحقق است، در همین ایام دهه فجر افتتاحیه‌ها و بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف دیده می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور از تقویت هسته‌های درون‌زا کشور خبر داد و بیان کرد: هم هسته‌های درون‌زا و سخت کشور تقویت شده و هم در حوزه منطقه و بین‌المللی روز به روز وضعیت ایران بهتر است

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با اشاره به سفر رئیس جمهور به بیش از ۲۰ کشور و سفر بسیاری از رئیس جمهور‌ها به ایران تصریح کرد: این سفر‌ها هیچکدام تشریفاتی نبوده همه در راستای حل مشکلات مردم و جامعه و گره‌گشایی و آزاد کردن منابع، بهبود رفاه داخل کشور، بوده است. در این سفر‌ها بیش از ۲۰۰ توافق و قرارداد بین‌المللی در دولت سیزدهم امضا شده است که از دستاورد‌های بزرگ دولت محسوب می‌شود. بسیاری از اجلاسیه‌های مهم از جمله شانگهای، بریکس، و عضویت در این اجلاسیه‌ها از دستاورد‌های مهم دولت به نفع منافع کشور که شکل گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور حضور در این عرصه بین‌المللی بر پایه سه رکن عزت، حکمت و مصلحت دانست و اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به خارج از کشور، با رعایت همه اصول دیپلماسی گفتگو‌ها انجام می‌شود، کسی نگران توافقات ناخوشایند پشت پرده نیست، همه مسئله ما در جهان شفاف است، با عزت نفس مذاکره می‌کنیم، مصالح مردم در نظر گرفته می‌شود، برای پیشبرد دیپلماسی و ظاهر آن هیچگاه باطن داخلی کشور، مصلحت مردم زیر پا نمی‌گذاریم، این به دلیل روحیه عدالت‌خواهی و پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های دولت است که برخواسته از روح ملت مبتنی بر روح مبارزه و حماسه، روح قد برافراشتن مقابل استکبار است همان روحی که امروز در غزه قهرمان مشاهده می‌شود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: امروز غزه قهرمان و موضوع فلسطین به‌عنوان مسئله اول جهان اسلام است و در کشور مؤمنانه پای کشور فلسطین می‌ایستیم و با تمام وجود و ظرفیت‌ها از آرمان فلسطین حمایت می‌کنیم. در این دهه بیش از ۱۸۰۰ پروژه در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین