|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۳۸۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
قالیباف تأکید کرد: دینی که ما امروز از آن صحبت می‌کنیم هم باید دنیای ما و هم آخرت‌مان را تأمین کند، البته بدون شک وقتی در دنیایی قرار می‌گیریم که مستکبرانی مثل آمریکا و رژیم‌های سفاک و غده سرطانی مثل رژیم صهیونیستی در آن وجود دارند برای اینکه با استقلال و آزادی، عزتمندانه زندگی کنیم و در مقابل جبهه باطل و شیطان بایستیم بدون شک هزینه خواهد داشت.


ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما با وجود اینکه در جنگ ۸ ساله بودیم اما گام‌های بزرگی برداشتیم ولی در عین حال اقرار می‌کنم که فاصله قابل توجهی بین بایدهایی که می‌بایست باشیم با واقعیت‌ها وجود دارد که مردم ما نیز از این فاصله رنج می‌برند. ریشه این فاصله نیز این است که ما مسئولان و نخبگان جامعه و آن‌هایی که نسبت به مردم وظیفه داریم از باورهایی که با آن انقلاب کردیم و به پیروزی رسیدیم فاصله گرفتیم.

محمد باقر قالیباف پنجشنبه شب در مراسم عید مبعث و جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع اهل بیت(ع) شهر بومهن ضمن گرامیداشت عید مبعث و دهه فجر، عنوان کرد: انقلاب اسلامی به برکت امام و شهدا تحول عظیمی در این مقطع و دوران معاصر ایجاد کرد. این انقلاب در راستای همین بعثت و مسیر ارزش‌های الهی است که تا جهان، جهان است این افتخار برای یکایک ما ثبت شده است که انقلاب اسلامی ما را از ظلم نجات داد.

قالیباف تأکید کرد: دینی که ما امروز از آن صحبت می‌کنیم هم باید دنیای ما و هم آخرت‌مان را تأمین کند، البته بدون شک وقتی در دنیایی قرار می‌گیریم که مستکبرانی مثل آمریکا و رژیم‌های سفاک و غده سرطانی مثل رژیم صهیونیستی در آن وجود دارند برای اینکه با استقلال و آزادی، عزتمندانه زندگی کنیم و در مقابل جبهه باطل و شیطان بایستیم بدون شک هزینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام(ص) که فرستاده خداست بعد از رسالت، سختی‌های زیادی را متحمل شد و این یک سنت الهی است. ما در زندگی عادی خودمان نیز وقتی کسی بخواهد به ما زور بگوید حاضر هستیم همه دارایی خود را بدهیم ولی زیر بار زور نرویم؛ حتی اگر کسی بخواهد با منت چیزی را به ما بدهد حاضریم سختی بکشیم ولی آن را قبول نکنیم. ما در فرهنگ و دین‌مان یاد گرفته‌ایم که عزت و شرفمان را حفظ کنیم و برای آن هزینه بدهیم.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: البته در حوزه خدمات نیز این انقلاب گام‌های بسیار بزرگ و افتخارآمیزی برداشته است. ما با وجود اینکه در جنگ ۸ ساله بودیم اما گام‌های بزرگی برداشتیم ولی در عین حال اقرار می‌کنم که فاصله قابل توجهی بین بایدهایی که می‌بایست باشیم با واقعیت‌ها وجود دارد که مردم ما نیز از این فاصله رنج می‌برند. ریشه این فاصله نیز این است که ما مسئولان و نخبگان جامعه و آن‌هایی که نسبت به مردم وظیفه داریم از باورهایی که با آن انقلاب کردیم و به پیروزی رسیدیم فاصله گرفتیم.

قالیباف با بیان اینکه با همان باورهایی که در انقلاب به پیروزی رسیدیم، امروز عظمتی در حوزه‌های مختلف در منطقه و جهان داریم گفت: اما در برخی مسائل سیاسی و اقتصادی از این باورها فاصله گرفتیم و فراموش کردیم هرجا موفق بودیم ۲ دلیل داشت نخست باور به ارزش‌های الهی که ما جوانانی که در جبهه بودیم با پوست، گوشت و استخوان خود لمس کردیم که این باورها چه تأثیری دارد و دوم باور به قدرت و نقش مردم.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما روزی به جنگ رفتیم که افراد نظامی حرفه‌ای نبودیم و حتی سلاح هم نداشتیم و به‌هیچ عنوان تجهیزات ما با رژیم بعث قابل قیاس نبود تا جایی که تجهیزات و مهمات را از دشمن به غنیمت می‌گرفتیم و با آن می‌جنگیدیم. اگر تاریخ ایران را نگاه کنید طی دوران گذشته قبل از انقلاب هرگاه جنگی اتفاق افتاده است بخشی از خاک کشور از ما جدا شده است اما در ۸ سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور هم کم نشده است. چه کسی این مهم را رقم زد؟ مردم! ارزش‌های الهی و مردم بودند و امروز همه نیروهای مسلح می‌دانند که برگ برنده کشور در جنگ ۸ ساله مردم و نیروی‌های بسیج بودند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد و نیروهای مخلصی که در جبهه شاخص شدند یا کارگر بودند یا معلم و یا مهندس، افزود: این افراد از قشر مردم بودند و هیچ سابقه نظامی نداشتند پس این موضوع مهم است و ما باید توجه کنیم که اگر ایرادی امروز در کشور وجود دارد از این باورها فاصله گرفته‌ایم.

قالیباف گفت: امروز ما در حوزه مسائل دفاعی و امنیتی وقتی جوانان حضور دارند نتیجه آن این می‌شود که می‌توانیم داعش را در هزارو ۲۵۰ کیلومتر آن طرف‌تر در ساختمانی که مرکز توطئه و فرماندهی آنها بود با موشک بزنیم و این تکنولوژی و قدرت با استفاده از تخصص‌های گوناگون و به روز حاصل شده است اما وقتی می‌خواهیم خودرو بسازیم نتیجه آن رضایت بخش نیست. این مسئله نشان می‌دهد مشکل ما مدیریتی است و در واقع آن باورهایی که از آن صحبت کردیم در برخی از مدیران وجود ندارد لذا باید از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین