|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۸۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن در این دیدارگفته است که ایالات متحده خود را متعهد به افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به غیرنظامیان در غزه می‌داند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه ۱۷ بهمن با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در رام الله دیدار کرد.
 
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، آنتونی بلینکن در این دیدارگفته است که ایالات متحده خود را متعهد به افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه به غیرنظامیان در غزه می‌داند.
 
طبق این بیانیه، بلینکن بار دیگر بر «حمایت ایالات متحده از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی به عنوان بهترین راه برای برقراری صلح و امنیت پایدار برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها تاکید کرد.»
 
وزیر خارجه آمریکا همچنین در این دیدار تصریح کرد که ایالات متحده با هرگونه جابه‌جایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه مخالف است.
 
آنتونی بلینکن در شبکه اجتماعی ایکس هم نوشت که در دیدار با محمود عباس باردیگر حمایت آمریکا را از «ایجاد اصلاحات در تشکیلات خودگردان و تشکیل کشور مستقل فلسطین» اعلام کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین وفا، محمود عباس نیز در این دیدار گفت که صلح و امنیت می‌تواند از طریق اجرای راه‌حل تاسیس دو کشور بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی حاصل شود.
 
تشکیلات خودگردان فلسطینی همچنین در این دیدار بر اهمیت تسریع در ارسال تجهیزات امدادی از جمله دارو و غذا و تامین آب، برق و سوخت به غزه تاکید کرد.
 
طبق این گزارش، محمود عباس بار دیگر بر مخالفت با آوارگی اجباری مردم فلسطین تاکید کرده است.
 
در حالی آنتونی بلینکن با محمود عباس در رام الله دیدار کرد که در همین روز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با آخرین پیشنهاد حماس برای آتش‌بس در جنگ غزه و تبادل گروگان‌هایی که هنوز در این باریکه محاصره‌شده نگهداری می‌شوند، مخالفت کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین