|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۸۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
یکی از حساس‌ترین بازی‌های چند سال اخیر فوتبال ایران، فردا در استادیوم الثمامه برگزار می‌شود. ملی پوشان فردا به مصاف قطر میزبان می‌روند و به دنبال کسب پیروزی در این دیدار حساس و صعود به مسابقه فینال هستند تا پس از سال‌ها، ایران را به عنوان قهرمانی برسانند.


ورزش سه: امیر قلعه نویی با حضور در نشست خبری پیش از دیدار برابر قطر، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

یکی از حساس‌ترین بازی‌های چند سال اخیر فوتبال ایران، فردا در استادیوم الثمامه برگزار می‌شود. ملی پوشان فردا به مصاف قطر میزبان می‌روند و به دنبال کسب پیروزی در این دیدار حساس و صعود به مسابقه فینال هستند تا پس از سال‌ها، ایران را به عنوان قهرمانی برسانند.

کنفرانس مطبوعاتی این بازی با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران برگزار گردید و امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از این بازی حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود که مشروح صحبت‌های او را در زیر می‌خوانیم:

این حساس‌ترین بازی مسابقات است
بازی در این مرحله حساس‌ترین مسابقه است. زحمات پنج بازی گذشته شما روی این مسابقه است که به نتیجه برسید. پس از بازی قبل با بازیکنان صحبت کردیم که آن‌ها در دوره‌های گذشته هم به این مرحله رسیده بودند. مهم این است که بازی با ژاپن را فراموش کنند و به بازی با قطر فکر کنند که میزبان مسابقات است. خوشبختانه بازیکنان شرایط حساس و مهم را درک کرده‌اند تا فعل خواستن را انجام دهند.

نقد‌های گذشته منصفانه نبود
در بازی‌های گذشته انتقادات زیادی شد. اما آن نقد‌ها منصفانه نبود. یک موقع بد بازی می‌کنید و در ساختار ضعیف هستید و بله حق با شماست. بازی با ژاپن تا قبل از گل ما هیچ موقعیتی به حریف نداریم. در برنامه خودمان برای خارج کردن هافبک‌های حریف موفق بودیم. قطر تیم خوبی است و سرمایه گذاری کرده و شرایط میزبانی را دارند.

ما در برنامه ریزی خیلی ضرر کردیم
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر کارشکنی‌ها علیه تیم ملی مانند انتخاب داور عرب زبان و کاهش تعداد بلیت هواداران ایرانی حاضر در استادیوم، گفت: بخشی از سوال شما را باید AFC جواب دهد که مسئول برگزاری مسابقات است. ما در برنامه ریزی خیلی ضرر کردیم. حتی در بازی با ژاپن، زیر ۷۲ ساعت استراحت کردیم و در تصمیمات داوری هم VAR با ما مهربان نبود. در بازی با ژاپن، حداقل در یک صحنه داور می‌توانست صحنه را بررسی کند. اینکه داور کویتی گذاشتند باید مسئولین پاسخ بدهند، چون ما در حوزه فنی هستیم، نباید ورود کنیم.

مسئولان AFC باید به این سوالات پاسخ بدهند!
اما چیزی که آسیا می‌خواهد و جا‌های دیگر هم این بازی را می‌بیند بازی جوانمردانه و عدالت است. فوتبال شعاری به نام Fair Play دارد که در همه ابعاد است. امیدوارم این مهم انجام شود. این را باید از خود مسئولان AFC بپرسید که چرا هم در برنامه ریزی و هم داوری که نمی‌خواهم ورود کنم، این تصمیمات را گرفته‌اند.

از تورنمنت اردن، سه تیم به نیمه نهایی رسیدند
وی درخصوص اینکه با وجود پیروزی پر گل برابر قطر در تورنمنت اردن، نباید بازی فردا را دست کم گرفت، گفت: باید این سوال را در دو بخش جواب دهم. خیلی‌ها بابت حضور در تورنمنت اردن انتقاد کردند و گفتند اگر ما هم جمع می‌شدیم و به آن مسابقات می‌رفتیم، قهرمان می‌شدیم (با خنده) اکنون سه تیم از همان تورنمنت در مرحله نیمه نهایی هستند. این نشان می‌دهد که تورنمنت اردن هم با کیفیت بود و هم حضور در آن مسابقات به تیم ملی کمک کرد. مربی بزرگی بود که می‌گفت برخی بازی‌ها مال بازیکن است و مال کادرفنی نیست. پس از کنفرانس بازی با ژاپن که وارد رختکن شدم، به بازیکنان گفتم خوشحالی این پیروزی تمام شده و باید بازی با ژاپن را فراموش کنیم و به فکر دیدار با قطر باشیم.

اگر روز خوب بازیکنان باشد، خیالمان راحت است
من مطمئن هستم و می‌خواهم و از بازیکنان خواسته‌ام در این دو، سه روز هم با کیفیت‌تر، هم با دوندگی و تمرکز بالا مقابل قطر قرار گیرند. من این را به بازیکنان گوشزد کرده‌ام. قطعا بازیکنان ما این مهم را انجام دهند و امیدوارم بعد از چند دهه به فینال برسیم. بازیکنان بزرگی داریم. قبلا هم گفته‌ام تنها مشکل ما، آمادگی بازیکنان است که اگر روز خوبشان باشد، خیال ما راحت است. در بازی با ژاپن نشان دادند که فعل خواستن را انجام می‌دهند.

امیدواریم کار‌های بزرگتری انجام دهیم
شما رفتار مهدی طارمی را در دو بازی برابر سوریه و ژاپن را روی سکو ببینید این همدلی و صداقت در بین بچه‌ها موج می‌زند و بازیکنان تلاش می‌کنند با یک نتیجه خوب راهی فینال شوند هر چند بازیمان سخت است، اما ما به این تیم ایمان داریم و امیدواریم کار‌های بزرگتری انجام دهیم.

برخی انتقاد‌های مغرضانه از ما شد که فنی نبود
آیا سرعت بهتری تاکتیک برای دفاع کند قطر است یا قرار است طارمی به خط حمله اضافه شود؟ قلعه نویی درخصوص این سوال گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. عمده تاکتیک تیمی ما بر‌اساس قدرت تیمی ماست. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است. یک بخشی از تغییرات تیم ما هم نسبت به قدرت تاکتیکی حریف است. بازی با ژاپن ما محمدی را به جای حاج صفی گذاشتیم. از اول تورنمنت هم این کار را انجام دادیم که مورد برخی انتقادات مغرضانه قرار گرفتیم. ما بر‌اساس برداشتی که از حریف داریم، تغییراتی انجام دادیم. حتما ما تغییراتی خواهیم داشت، اما اجازه بدهید روز بازی مشخص شود. ضمن اینکه بخاطر نزدیک بودن مسابقات، نیاز به تغییرات داریم.

برابر قطر باید تغییراتی داشته باشیم
اول تورنمنت هم گفتم که تیمی داریم که اختلاف بازیکنان کمتر از ۱۰ درصد است. همه بازیکنان خوب بودند، ولی تغییراتی که ما دادیم، مثلا محمد محبی، امید ابراهیمی میلاد محمدی جواب دادند. یقینا بازی با قطر به چند دلیل از جمله قدرت تاکتیکی حریف و خستگی برخی بازیکنان باید تغییراتی داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین