|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۳۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
نیروهای پلیس خودخوانده غیرنظامی در شهر مونگونو خبر آزادسازی این شهر از عناصر بوکوحرام را تایید کردند.
ارتش نیجریه روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از 300 تروریست بوکوحرام در جریان عملیات نظامیان این کشور برای بازپس گیری شهر اشغال شده 'مونگونو' در استان 'بورنو' کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از شهر ابوجا، 'کریس الوکولاده' سخنگوی وزارت دفاع نیجریه در این خصوص گفت: بیش از 300 تروریست در جریان این عملیات کشته و تعدادی نیز بازداشت شدند.

نیروهای پلیس خودخوانده غیرنظامی در شهر مونگونو خبر آزادسازی این شهر از عناصر بوکوحرام را تایید کردند.

ارتش نیجریه روز دوشنبه از در اختیار گرفتن کنترل شهر مونگونو خبر داد. این شهر چندی پیش به اشغال بوکوحرام درآمد و بر نگرانی ها درخصوص یورش به مرکز ایالت بورنو توسط این گروه دامن زد.

شهر مونگونو در 125 کیلومتری شمال شهر مایدوگوری واقع است و اشغال آن به عنوان برگ برنده ای برای عناصر بوکوحرام در جریان تحرکات این گروه به شمار می رفت.

به گفته مقام های دفاعی نیجریه، همکاری جدید ارتش کشورهای چاد، کامرون و نیجر در همسایگی این کشور، تروریست های بوکوحرام را در موضع دفاعی قرار داده، به نحوی که چند شهر تحت کنترل این گروه آزاد شده است.

تحرکات بوکوحرام به بزرگترین تهدید امنیتی برای بزرگترین اقتصاد آفریقا (نیجریه) بدل شده است که در جریان آن هزاران نفر کشته و صدها تن ربوده شده اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین