|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۳۸۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
پاین مقام حماس که به نام و سمتش اشاره نشده به شبکه الاقصی گفت: در حال مشورت‌های نهایی با دیگر گروه‌های فلسطینی برای تحقق منافع ملت فلسطین اعم از توقف جنگ، بازسازی نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی هستیم.


ایرنا: یک مقام مسوول در جنبش حماس یکشنبه شب اعلام کرد که این جنبش هنوز پاسخ خود را به طرح نشست پاریس برای آتش‌بس در غزه اعلام نکرده است.
 
پاین مقام حماس که به نام و سمتش اشاره نشده به شبکه الاقصی گفت: در حال مشورت‌های نهایی با دیگر گروه‌های فلسطینی برای تحقق منافع ملت فلسطین اعم از توقف جنگ، بازسازی نوار غزه و آزادی اسرای فلسطینی هستیم.
 
الاقصی به نقل از این مقام فلسطین گفت که حماس بزودی پاسخ خود را به ابتکار عمل فرانسه می دهد.
 
در همین حال، شبکه الجزیره نیز به نقل از یکی دیگر از رهبران حماس گزارش داد: صحت اخبار منتشر شده در مورد رد پیشنهادهای آتش‌بس توسط حماس را تکذیب می‌کنیم.
 
این رهبر حماس افزود: ما از رسانه‌ها می‌خواهیم مراقب باشند و در دام رسانه‌های اسرائیلی که هدفشان سردرگم کردن فلسطینیان است، نیفتند.
 
این اظهارات چند روز پس از آن بیان می شود که «علی برکه» رئیس اداره روابط ملی حماس در خارج از فلسطین چهارشنبه شب شرایط پذیرش طرح فرانسه برای آتش‌بس در غزه را اعلام کرد و گفت که برای اجرای آن تضمین جامعه بین الملل و کشورهای عربی ضروری است.
 
وی به شبکه المیادین گفت: عوامل تعیین کننده ما برای [تبادل اسرا] توقف درگیری، برقراری آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه رفح و تعهد کشورهای عربی و جامعه جهانی برای بازسازی نوار غزه و آزادی اسیران اسرائیلی براساس قاعده کل آنها در برابر کل اسیران فلسطینی است.
 
برکه افزود: هنگامی که اسماعیل هنیه به مصر برسد، پاسخ همه گروه‌های فلسطینی [به طرح آتش بس] و نه تنها گروه حماس با وی خواهد بود.
 
وی گفت: آنچه مطرح شده، سه مرحله برای آزادی اسرا بوده که مرحله نخست آن آتش بس ۴۵ روزه برای آزادی غیرنظامیان و مرحله دوم برای آزادی نظامی‌هاست که مدت زمان آتش بس مشخص نشده است.
 
برکه مرحله سوم تبادل اسیران را نیز تبادل اجساد کشته‌های دو طرف اعلام کرده که آتش بس آن نیز بدون مدت زمان است.
 
این مقام حماس افزود: به صورت شفاهی شنیده‌ایم که مدت زمان آتش بس ممکن است تمدید شود، اما ما برای توقف درگیری ضمانت کشورهای عربی و جامعه جهانی را می‌خواهیم و ضمانت اکنون ما مقاومت است.
 
برکه اضافه کرد: در کنار خواسته‌های ما درخصوص ضمانت، خواسته دیگر ما بازسازی غزه و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از این باریکه و تأمین مسکن فوری برای شهروندان فلسطینی است.
 
سخنان این مقام حماس پس از آن بیان می‌شود که یک مقام دیگر حماس پیشتر بدون ذکر جزییات تنها این ابتکار عمل را شامل سه مرحله دانسته بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین