|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۳
کد خبر: ۳۸۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسالت ما در این عالم احیای خود و بشریت است، اظهار کرد: در روایتی مستند نقل شده است تا کسی واقعا حضور باطنی نداشته باشد و در تکوین او نور توحید او نباشد و سرشست او آمادگی نداشته باشد، خدا را نمی‌شناسد.


ایسنا: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کسی که ولایت نداشته باشد دیانت او بودن در جبهه کفر است و اعمال فردی او تاثیر نخواهد داشت‌، بیان کرد: قوام امامت به اقتدار ولایت و امر به معروف و نهی از منکر است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امروز، ۱۵ بهمن در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» که به مناسبت دهه فجر در شیراز برگزار شد، گفت: خداوند متعال تجلی قدرت معنویت و مرجعیت ایمانی را در سودای قلوب مردم ایران قرار داد و این زمینه‌ای بود تا به دست فقیه عارف شجاع و جان برکف، پرچم حق بر افراشته شود و با خون جوانان بسیاری آبیاری شد.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) با سیر مقبول تکامل خود را طی کرد، افزود: امروز شاهد تولد مقاومت و صدور مبارزه با ظلم در تمام دنیا هستیم و برای نخستین بار تمام مردم دنیا علیه اسرائیل و ظلم فاحش او بر انسان‌ها عکس‌العمل نشان دادند.
 
وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) مسیر انقلاب اسلامی را به سوی ظهور امام زمان(عج) و قیام مستضعفان نشانه‌گیری کرد، بیان کرد: در فرصت‌های مختلف رهبر معظم انقلاب یادآوری می‌کنند که این انقلاب مقدمه است و در بیانیه گام دوم انقلاب خط را مشخص کردند تا آمادگی جهانی را در این مسیر کار کنند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسالت ما در این عالم احیای خود و بشریت است، اظهار کرد: در روایتی مستند نقل شده است تا کسی واقعا حضور باطنی نداشته باشد و در تکوین او نور توحید او نباشد و سرشست او آمادگی نداشته باشد، خدا را نمی‌شناسد.
 
صدیقی با تصریح اینکه خداوند متعال بر ما بندگان منت گذاشت و تجلی کرد و در آینه، ولایت به دل‌های مشتاق نشان داد، گفت: مظهر کامل خدا حجت‌الله اعظم است و در درجه اول برکت وجود امام معصوم آیینه کاملی است که مردم در این آیینه صفات کمال و جمال را مشاهده می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه زندگی انسان در سرای آخرت است و در دنیا چند روزی بیشتر حضور نداریم و ابدیت خود را با این چند روز زندگی تامین می‌کنیم، افزود: اگر امامان معصوم نبودند جاذبه دنیا ما را از آخرت غافل می‌کرد.
 
صدیقی، یکی از شئون انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) به نیابت ولی‌الله اعظم به دست گرفت را امر به معروف عنوان کرد و افزود: حرکت عاشورایی که امام خمینی(ره) شروع کرد، یک حرکت معنادار و فقیه بود و تشخیص داده بود که باید خون به پیکره اسلام تزریق شود تا راه حق ادامه پیدا کند.
 
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه بالاترین امر به معروف و نهی از منکر تشکیل حکومت اسلامی و مقابله با طاغوت است و حفظ نظام اسلامی واجب است، گفت: انقلاب اسلامی مهدوی بود. برخی از بزرگان باور داشتند که امام خمینی(ره) ظهور صغری را کلید زد و بنا به تعبیر اندیشمندان امروز در بین‌الطلوعین ظهور قرار داریم.
 
وی در خصوص جایگاه ولایت و امامت نیز گفت: امام صادق(ع) نقل می‌کنند خداوند فرموده است که امتی که زیر پرچم امامت نرفته و دین‌داری با حکومت امامی که از جانب خداوند متعال انتخاب نشده باشد، داشته باشند، گرفتار خواهند شد، اگرچه در کارهای فردی خود پرهیزگار باشند.
 
صدیقی با اشاره به اینکه کسی که ولایت نداشته باشد دیانت او بودن در جبهه کفر است و اعمال فردی او تاثیر نخواهد داشت‌، بیان کرد: قوام امامت به اقتدار ولایت و امر به معروف و نهی از منکر است.
 
وی در پایان سخنان خود عملکرد مجمع راهبردی اندیشه مهدویت را مورد توجه قرار داد و افزود: در سال اخیر ۳ اجلاسیه سراسری فعالان مهدوی با حضور ۸۰۰ موسسه برتر و سران کشوری برگزار شده و همایش بین‌المللی «امام بیداری» و سلسله همایش بین انقلاب اسلامی نیز از مجموعه عملکرد مجمع است.
 
امام جمعه موقت تهران از پژوهش و تدوین ۱۶ درسنامه مهدویت خبر داد و گفت: تشکیل فراکسیون مهدویت با بیش از ۷۰ نفر داوطلب در مجلس شورای اسلامی و برگزاری دو نشست‌های سران کانون‌های مهدویت نیز از نمونه عملکردهای مجمع است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین