|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کد خبر: ۳۸۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
ایران در بازی برابر سوریه و در دیدار مقابل ژاپن صاحب ۲ پنالتی شده که هر دو به گل تبدیل شد. پنالتی آخر ما در طول جام در دقیقه ۹۶ توسط علیرضا جهانبخش وارد دروازه ژاپن شد و ایران را به جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا رساند.

ایرنا: رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در شرایطی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که ایران در آمار و ارقام عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته و در بین تیم‌های هجومی این جام دیده می‌شود.
 
هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. رقابت‌هایی که با حضور ۲۴ تیم آغاز و اکنون با مشخص شدن چهره ۴ تیم برتر به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.
 
ثبت بیشترین پاس به نام کره؛ ایران در رده چهارم
 
در طول این مسابقات و تا قبل از بازی نیمه‌نهایی، ۴۸ بازی برگزار شده که در این دیدارها، ۱۲۱ گل از خط دروازه‌ها عبور کرده است. یک‌هزار و ۱۵۸ شوت، ۳۶۴ شوت در چارچوب و ۴۴هزار و ۳۱۳ پاس از دیگر آمار ثبت شده در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است.
 
کره‌جنوبی با ثبت سه‌هزار و ۸۴۰ پاس اختلافی قابل توجه به سایر تیم‌های آسیایی دارد و بعد از آن ژاپن با ۲ هزار و ۹۶۷، استرالیا با ۲ هزار و ۶۹۶ و ایران با ۲ هزار و ۶۸۵ پاس دیده می‌شوند. البته با توجه به حذف ژاپن و استرالیا باید منتظر جابه‌جایی در این بخش باشیم و به نظر می‌رسد ایران به رده دوم صعود خواهد کرد.
 
سه‌تیم در صدر کلین‌شیت‌های جام
 
بعد از انجام ۴۸ بازی تیم‌های استرالیا، قطر و تایلند بیشترین آمار کلین‌شیت را به خود اختصاص داده‌اند. این تیم‌ها با ۳ کلین‌شیت بهترین عملکرد را در این بخش داشته‌اند و بعد از آنها بحرین، چین، اردن، عربستان، سوریه و ازبکستان با ۲ و ایران با یک کلین‌شیت دیده می‌شوند.
 
تنها بازی که ایران موفق شد دروازه خود را بسته نگاه دارد به دیدار ملی‌پوشان کشورمان برابر هنگ‌کنگ باز می‌گردد. دیداری که ۲۹ دی‌ماه و در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برگزار شد.
 
اردن در صدر کارت زرد؛ قرقیزستان و ویتنام خشن‌ترین تیم‌های جام
 
در مجموع دیدارهای برگزار شده، ۱۶ بار با اعلام داوران، نقطه پنالتی نشان داده شده و ۱۴۹ کارت زرد و ۱۱ کارت قرمز به بازیکنان خاطی نشان داده شده است. در بین تیم‌هایی که بیشترین کارت زرد را گرفته‌اند، می‌توان به تیم‌هایی از جمله اردن و قطر با ۱۲، اندونزی و کره‌جنوبی با ۱۱، فلسطین و تاجیکستان با ۱۰ و استرالیا، ایران، ژاپن و ازبکستان با ۷ کارت اشاره کرد.
 
قرقیزستان و ویتنام نیز با دریافت ۲ کارت قرمز، در صدر تیم‌های خشن این جام هستند و بعد از آن‌ها استرالیا، ایران، عراق‌، اردن،‌ لبنان، تاجیکستان و امارات هر کدام یک کارت قرمز را به نام خود ثبت کرده‌اند که اخراج ما به نام مهدی طارمی درج شده است.
 
کره خوش‌شانس در پنالتی‌ها
 
بیشترین پنالتی در این جام برای کره‌جنوبی گرفته شده است. شاگردان یورگن کلینزمن در بازی برابر اردن، مالزی و استرالیا سه‌بار موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی در جریان بازی شده‌اند که باعث شد آنها تا نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا بالا بیایند. هوانگ هی چان در وقت‌های اضافه بازی برابر استرالیا و در دقیقه ۹۶ آخرین پنالتی کره‌ای‌ها را به ثمر رساند و جواز حضور شاگردان کلینزمن را در جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا صادر کرد. بعد از آنها، ایران و امارات با ۲ پنالتی، استرالیا، اندونزی، عراق، ژاپن، اردن، مالزی و عمان هر کدام با یک پنالتی در رده‌های بعدی جای دارند.
 
ایران در بازی برابر سوریه و در دیدار مقابل ژاپن صاحب ۲ پنالتی شده که هر دو به گل تبدیل شد. پنالتی آخر ما در طول جام در دقیقه ۹۶ توسط علیرضا جهانبخش وارد دروازه ژاپن شد و ایران را به جمع ۴ تیم برتر قاره آسیا رساند.
 
کره و ایران در صدر تیم‌های شوت‌زن جام
 
در بین آمار شوت‌هایی که به چارچوب دروازه زده شده به آمار جالبی بر می‌خوریم. از مجموع یک‌هزار و ۱۵۸ شوت ثبت شده کره‌جنوبی با ۸۹، ایران با ۷۸، عربستان با ۷۱، تاجیکستان با ۷۰، ازبکستان با ۶۸، استرالیا با ۶۶ و ژاپن با ۶۵ شوت بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
 
از ۳۶۴ شوت در چارچوب، کره با ۳۶، ایران با ۲۷، اردن با ۲۵، فلسطین و عربستان با ۲۲، امارات با ۲۰، ازبکستان با ۱۹، ژاپن با ۱۸ و استرالیا و عراق با ۱۷ شوت در چارچوب، بیشترین خطر را بر روی دروازه حریفان ایجاد کرده‌اند.
 
ثبت ۷۶ خطا به نام تاجیکستان
 
در هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با آمار یک‌هزار و ۱۶۹ خطا بر می‌خوریم که در این بخش تاجیکستان با ۷۶، ازبکستان با ۷۳، ژاپن با ۶۸، کره با ۶۴، ایران و قطر با ۶۳، اردن با ۶۲، اندونزی با ۶۱، فلسطین با ۵۸ و استرالیا با ۵۶ خطا، رده‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.
 
طارمی در تعقیب آیمن حسین؛ مهدی آقای گل می‌شود؟‌
 
در بین برترین گلزنان جام نام آیمن حسین عراقی با ۶ گل دیده می‌شود. بعد از او نام آیاسه یوئدا از ژاپن و اکرم عفیف از قطر با ۴ گل ثبت شده است. مهدی طارمی از ایران، سون هیونگ مین و لی‌کانگ‌این از کره جنوبی و عدی دباغ از فلسطین نیز سه‌گل را به ثمر رسانده‌اند و باید دید تا پایان جام این آمار چه تغییراتی را به همراه خواهد داشت. مهدی قائدی نیز با ثبت ۲ گل در بین گلزنان جام دیده می‌شود.
 
ژاپن هجومی‌ترین تیم؛ شاگردان قلعه‌نویی در رده سوم
 
در مجموع ۴۸ بازی برگزار شده تا این لحظه، ژاپن با ثبت ۱۲ گل در صدر تیم‌های گلزن جام قرار دارد. بعد از سامورایی‌ها نام کره جنوبی دیده می‌شود که ۱۱ گل را وارد دروازه حریفان کرده و شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز با زدن ۱۰ گل به همراه عراق و ژاپن در رده سوم حضور دارند. البته با توجه به حذف این دو تیم باید منتظر ماند تا تکلیف این بخش مشخص شود چراکه یوزهای ایرانی این فرصت را دارند تا به با زدن گل‌های بیشتر عنوان بهترین تیم هجومی جام را به نام خود کنند. بعد از آنها استرالیا با ۹، قطر با ۸ و ازبکستان با ۷ گل دیده می‌شوند.
 
حالا همه نگاه‌ها به روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن است. سه‌شنبه ۱۷ بهمن اردن باید در ورزشگاه احمد بن‌علی رو در روی کره‌جنوبی قرار بگیرد و ۲۴ ساعت بعد از آن هم ایران باید در ورزشگاه الثمامه برای حضور در بازی فینال به مصاف قطر میزبان برود. هر دو دیدار از ساعت ۱۸:۳۰ آغاز خواهد شد و شاگردان قلعه‌نویی با ارائه بازی خوبی که برابر ژاپن از خود به نمایش گذاشتند هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان را به کسب عنوان قهرمانی بیش از پیش امیدوار کردند.
 
بازی فینال طبق برنامه از ساعت ۱۸:۳۰ روز ۲۱ بهمن در ورزشگاه لوسیل آغاز خواهد شد و باید دید از بین ۴ تیم را یافته به نیمه نهایی، کدام تیم‌ها آخرین بازی جام ملت‌های آسیا را برگزار خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین