|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۳۸۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
وزیر بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت را از مهمترین و ارزشمندترین پروژه های حوزه سلامت دانست و گفت: در این مراکز، بهورزان و مراقبان سلامت تربیت می شوند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده اند چقدر در تامین سلامت مردم، مهم و از نیروهای پایه و اصلی نظام‌ سلامتند.

فارس: وزیر بهداشت از افتتاح دو هزار پروژه بهداشتی از ابتدای دولت تاکنون خبر داد.

بهرام عین اللهی با بیان این که در دولت مردمی از برنامه به کارنامه رسیده ایم، افزود: بنا داریم کمتر سخن بگوییم و بیشتر کار کنیم و در میدان حضور داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم.

وی با اشاره به افتتاح دو هزار پروژه بهداشتی از ابتدای دولت مردمی تاکنون، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۶ هزار تخت جدید بیمارستانی راه اندازی و ۲۸۰ دستگاه و تجهیزات پزشکی پیشرفته، سنگین و سرمایه ای با اولویت مناطق کمتر برخوردار، توزیع شده است و برای جوانی جمعیت گام های بزرگی برداشته ایم.

عین الهی افزود: در این دولت ۵ دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و اخیرا با مصوبه هیات دولت، خدمات بستری و سرپایی کودکان کمتر از ۷ سال، رایگان شد.

 وی از برنامه ملی سلامت خانواده به عنوان مهمترین کلان برنامه وزارت بهداشت در دولت مردمی یاد کرد و گفت: تأمین سلامت افراد و جامعه از مسیر سلامت خانواده ممکن می شود. از مزیت خانواده در کشورمان که جامعه ای خانواده دوست و پایبند به ارزش های خانوادگی دارد ، باید بهره برد.

وی اضافه کرد: هر ایرانی با کد ملی باید یک مراقب سلامت و نیز  یک پرونده سلامت داشته باشد. منظور ما از پرونده سلامت، پرونده بیماری نیست؛  بلکه  بستری برای بررسی عوامل خطرزا و زمینه ساز بیماریهاست.
 
وزیر بهداشت، مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی برنامه های سلامت را از مهمترین و ارزشمندترین پروژه های حوزه سلامت دانست و گفت: در این مراکز، بهورزان و مراقبان سلامت تربیت می شوند که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده اند  چقدر در تامین سلامت مردم، مهم و  از نیروهای پایه و اصلی نظام‌ سلامتند.

 عین اللهی از برگزاری کنگره بین المللی سلامت خانواده و نظام ارجاع در اسفندماه با حضور ۲۰ تن از وزرای بهداشت و مقامات سازمان جهانی بهداشت در تهران خبر داد و گفت: در این کنگره دستاوردهای بهداشتی کشور به ویژه برنامه ملی سلامت ارائه می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین