|
|
امروز: جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
وی معتقد است که موسیقی ایرانی در مقایسه با موسیقی سایر ملل، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و من تلاش می‌کنم از این موسیقی الهام بگیرم.
قطعاتی از موسیقی معاصر ایتالیا در «ایوان شمس» نواخته شد.

 مخاطبان بخش بین‌الملل جشنواره‌ی موسیقی فجر شامگاه گذشته (28 بهمن‌ماه) شاهد اجرای کوارتت جوان «ماریس» بودند تا شنونده‌ی قطعاتی از موسیقی معاصر ایتالیا باشند.

اعضای این گروه جوان نزد کریستوفر گیووانیتی تعلیم موسیقی دیده‌اند و در این کنسرت به اجرای قطعاتی که برای کوارتت نوشته شده است، پرداختند. اعضای این گروه با بهره گرفتن از قطعه‌ی «ای ایران» اثر زنده‌یاد روح‌الله خالقی، قطعه‌ای را بر مبنای این اثر مشهور ایرانی نواختند.

آنتونیو پوچه سرپرست گروه پس از اجرایش در ایران از انتخاب پنج نوازنده‌ی ایرانی در طول جشنواره، برای همراهی در اجرای بعدی خود در ایتالیا خبر داد.

او درباره‌ی حضور در این دوره از جشنواره، گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه‌ی کشور ایتالیا با ایران درباره‌ی فعالیت‌های فرهنگی امسال، با گروه‌مان در جشنواره حضور یافتیم.

وی ادامه داد: من برای این جشنواره برنامه‌ی خاصی در نظر گرفته بودم. به‌طوری که قطعه‌ی «ای ایران» روح‌الله خالقی را تنظیم و اجرا کردیم. این انتخاب به واسطه‌ی علاقه‌مندی مردم ایران به این قطعه است. چون من بارها دیده بودم، مخاطبان ایرانی در کنسرت‌های مختلف نسبت به این اثر احساس خاصی دارند و با گروه، هنگام اجرا همراهی می‌کنند. به همین دلیل دوست داشتیم که این موسیقی را با گروه‌مان در ایران اجرا کنیم.

پوچه با بیان این‌که عاشق موسیقی ایرانی است، اظهار کرد: من در چند جشنواره‌ی موسیقی ایتالیا، هنرمندان ایرانی را برای اجرا دعوت کرده‌ام و علاوه بر این‌که آهنگساز هستم به خط نیز بسیار علاقه‌مندم و خطوط ایرانی را نیز نقاشی می‌کنم.

این آهنگساز افزود: من همیشه مایلم در جشنواره‌های مختلف موسیقی ایران حضور پیدا کنم و از اجراهای این جشنواره الهام بگیرم، چراکه موسیقی ایرانی نسبت به سایر موسیقی‌ها برایم متفاوت است.

وی معتقد است که موسیقی ایرانی در مقایسه با موسیقی سایر ملل، ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد و من تلاش می‌کنم از این موسیقی الهام بگیرم.

پوچه با اشاره به شباهت‌های موسیقی ایران و ایتالیا، گفت: موسیقی این دو کشور بسیار مشابه هستند و به این دلیل، اجرای موسیقی ایران برای‌مان آسان است.

سرپرست گروه موسیقی ایتالیا افزود: گروه ما در ماه‌های آینده، در یک جشنواره‌ی موسیقی در ایتالیا اجرا خواهد داشت که قصد داریم با دیدن اجرای گروه‌های ایرانی پنج نفر از هنرمندان ایرانی را برای این اجرا انتخاب و دعوت کنیم. می‌خواهیم یک اجرای مشترک با هنرمندان ایرانی را به مخاطبان خود ارائه کنیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین