|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۸۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
دیوید کامرون که قبلا نخست‌وزیر بریتانیا بوده است، این اظهارات را روز پنجشنبه ۱۲ بهمن در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس و در جریان سفرش به لبنان با هدف کاهش تنش‌های منطقه‌ای بیان کرد.

وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید کشورش می‌تواند پس از آتش‌بس در غزه، بدون این‌که منتظر نتیجه مذاکرات چند ساله بین اسرائیل و فلسطینی‌ها باشد، رسما یک کشور فلسطینی را در چارچوب راه‌حل دو دولتی به رسمیت بشناسد.
 
دیوید کامرون که قبلا نخست‌وزیر بریتانیا بوده است، این اظهارات را روز پنجشنبه ۱۲ بهمن در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس و در جریان سفرش به لبنان با هدف کاهش تنش‌های منطقه‌ای بیان کرد.
 
او گفت: تا زمانی که حماس در غزه حضور دارد، هیچ‌گونه امکان به رسمیت شناختن وجود ندارد، اما این شناسایی ممکن است در حالی صورت گیرد که مذاکرات اسرائیل با رهبران فلسطینی ادامه دارد.
 
وزیر خارجه بریتانیا تصریح کرد: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی از جمله در سازمان ملل توسط بریتانیا، «نمی‌تواند در آغاز این فرایند باشد، اما لزوماً نباید در پایان فرآیند باشد».
 
وزیر خارجه بریتانیا در ادامه گفت: «کاری که ما باید انجام دهیم این است که به مردم فلسطین افقی به سوی آینده‌ای بهتر ارائه کنیم، آینده‌ای برای داشتن کشور خودشان».
 
کامرون افزود این چشم‌انداز برای صلح و امنیت بلندمدت منطقه کاملاً حیاتی است.
 
بریتانیا در کنار ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی از ایده تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل حمایت می‌کنند.
 
اما دولت بنیامین نتانیاهو در اسرائیل نه تنها با تشکیل کشور مستقل فلسطینی مخالف است بلکه می‌گوید حتی حاضر نیست در پایان جنگ غزه و «نابودی حماس»، اداره این باریکه را به تشکیلات خودگردان فلسطینی به رهبری محمود عباس واگذار کند.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، اقدام برخی از متحدان کلیدی اسرائیل برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی بدون مشارکت اسرائیل، می‌تواند این کشور را منزوی کند و به آن فشار بیاورد تا به میز مذاکرات برگردد.
 
وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید که اولین گام باید «وقفه در جنگ» غزه باشد که در نهایت به «آتش‌بس دائمی و پایدار» تبدیل شود.
 
کامرون افزود برای این‌که بریتانیا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، رهبران حماس باید غزه را ترک کنند، «زیرا نمی‌توانید دنبال راه‌حل دو کشوری باشید، در حالی که غزه همچنان تحت کنترل افراد مسئول حمله هفتم اکتبر است».
 
وزیر خارجه بریتانیا گفت که کشورش همچنین طرحی برای کاهش تنش در مرز لبنان و اسرائیل پیشنهاد می‌کند.
 
به گفته کامرون، این طرح شامل آموزش نیروهای ارتش لبنان از سوی بریتانیا برای انجام کارهای امنیتی بیشتر در منطقه مرزی خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین