|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۸۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در افتتاح پروژه های دهه فجر شهرستان سمنان به تفاوت حاکمیت در دوران پیش و پس از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: در دوران مستبد شاهنشاهی، نظام پوسیده‌ پهلوی با حمایت آمریکا، انگلیس و شوروی، به فکر مردم نبوده و به مردم به دید تحقیر نگاه می کردند.

ایسنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان معتقد است که هر کس ولایت فقیه را قبول نداشته باشد بی شک از فقه بهره ای نبرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در افتتاح پروژه های دهه فجر شهرستان سمنان به تفاوت حاکمیت در دوران پیش و پس از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: در دوران مستبد شاهنشاهی، نظام پوسیده‌ پهلوی با حمایت آمریکا، انگلیس و شوروی، به فکر مردم نبوده و به مردم به دید تحقیر نگاه می کردند.

 امام جمعه سمنان گفت: انقلاب اسلامی، به معنای واقعی کلمه امری ابداعی و جدید، از الطاف الهی و بی سابقه بود.

 وی با بیان اینکه کسی که ولایت فقیه را قبول نداشته باشد، از فقه هیچ بهره ای نخواهد برد، تصریح کرد: شجره طیبه جمهوری اسلامی توسط امام(ره) و با پشتیبانی مردم به ثمر نشست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه ۳ هزار شهید استان سمنان و شهدای انقلاب در سمنان گفت: لازم می‌دانم از تمام شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهید بهروز بهروزی که در نوجوانی و در روزهای منتهی به انقلاب ۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل شد، یاد کنم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام شهدا از یک مبنا و معیار در حرکت خود به سمت کمال برخوردار بوده‌اند، افزود: خداوند متعال در آیه ۵۶ سوره مائده می‌فرماید «وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَالَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبون» و کسانی که ولایت خدا و پیامبر او و افراد باایمان را بپذیرند، پیروزند؛ (زیرا) حزب و جمعیّت خدا پیروز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه امیرالمؤمنین علی (ع) مصداق اتمّ آیه مذکور است، اظهار کرد: پذیرش ولایت خدا و رسول و امیرالمؤمنین مبنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نقش تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: ولایتمداری ملت ایران با تبعیت از امام راحل (ره) آغاز شد و در دهه‌های گذشته نیز با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه یافت و پیشرفت‌های بی‌نظیری را نصیب کشور کرد.

وی تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: هرکس ولایت خدا، رسول و مؤمنین را داشته باشد حزب خدا است و حزب خدا هم همیشه پیروز و غالب خواهد بود.

امام جمعه سمنان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی اراده ملت ایران برای خروج از شرایط عقب‌افتادگی، استبداد و دیکتاتوری حاکم در دوران طاغوت و وابستگی‌ کشور به استکبار و بیگانگان بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه ملت ایران، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ملتی سرخورده و تحقیرشده بود، گفت: امام خمینی (ره) با همراهی مردم عزیز توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و امروز نیز هرجا ملت ایران از فرامین مقام معظم رهبری تبعیت کرده است، سربلند و سرافراز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: نهال انقلاب اسلامی امروز به برکت خون مطهر شهدا به یک درخت تنومند و شجره طیبه ای تبدیل شده که «أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِی السَّماءِ» و آثار آن در استقلال‌طلبی و آزادیخواهی ملت‌های مختلف دیده می‌شود.

امام جمعه سمنان «ولایتمداری» را رمز ماندگاری دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امسال ملت ایران علاوه بر دهه فجر، روز ۱۱ اسفند را نیز با حضور پرشور و حداکثری در پای صندوقهای رای جشن خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به خوبی بیان و منعکس نشده است که امیدواریم همه ما بتوانیم در روزهای پیش رو، در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در امر جهاد تبیین به وظیفه خود عمل کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین