|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۳۸۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه الگوی ما در دفاع مقدس و در حوزه دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد کمک می‌کند، گفت: ایران کشوری است که امروز ماهواره به فضا می‌فرستد و فناوری پهباد را در اختیار دارد و در حوزه صنایع دفاعی دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌زند.


تسنیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی، گفت: امروز کشور علاوه بر جنگ اقتصادی درگیر تهدیدات امنیتی است.

داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ظهر امروز در ، ویژه برنامه 12 بهمن‌ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در مصلای امام علی(ع) کرمان با بیان اینکه مردم استان کریمان نشان دادند که در دفاع از انقلاب، وفاداری به آرمان‌های امام راحل و همچنین فرامین و رهنمودهای مقام رهبری همواره پیش قدم و پیش گام بودند، اظهار داشت: استان کرمان در همه حوزه‌ها جزو استان‌های نمونه و الگو  برای مردم کشور هستند.

وی با بیان اینکه امروز کشور علاوه بر جنگ اقتصادی درگیر تهدیدات امنیتی است و دشمنان تلاش می‌کنند با تهدید، جلوی رشد و شکوفایی ملی و اقتصادی کشور را سد کنند، افزود: خوشبختانه توانمندی نظامی و امنیتی به گونه‌ایست که هر تهدیدی را به یک فرصت بزرگ تبدیل می‌کند و از افتخارات انقلاب، خودکفایی کشور در تامین تجهیزات و ظرفیت‌های دفاعی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه الگوی ما در دفاع مقدس و در حوزه دفاعی و امنیتی امروز در حوزه اقتصاد کمک می‌کند، گفت: ایران کشوری است که امروز ماهواره به فضا می‌فرستد و فناوری پهباد را در اختیار دارد و در حوزه صنایع دفاعی دریایی به کشورهای برتر دنیا شانه می‌زند.

وی با بیان اینکه امیدواریم پیشرفت اقتصاد و بهبود شرایط مردم را به گونه‌ای فراهم کند که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم، بیان کرد: ظرفیت‌های منابع طبیعی و معدنی کشور بی‌نظیر  است و ایران دارای رتبه اول ذخایر نفت و گاز است که حتماً از این مزیت‌ها به عنوان پیشران توسعه کشور باید بهره گرفت.

منظور با اشاره به اینکه صنعت نفت امروز به یک صنعت بومی تبدیل شده که مهندسان با توان و ظرفیت داخلی آن را پیش می‌برند، افزود: از معدود کشورهایی هستیم که پهنه وسیع معدنی در اختیار داریم و با توسعه معدن در تولید فلزات پایه و دیگر محصولات معدنی کرمان رتبه اول کشور را دارد.

وی با بیان اینکه کشور در حوزه معادن طبیعی بی‌نظیر است و در دنیا رتبه اول در ذخایر نفت و گاز را داریم، از این مزیت به عنوان توسعه و پیشرفت در کشور بهره می‌گیریم بیان کرد: امیدواریم با تکمیل زنجیره ارزش و تلاش برای پیوند معادن و بخش‌های پایین‌دستی زنجیره تولید را تقویت و تکمیل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تکمیل، بهسازی و تقویت راه‌های مواصلاتی و استفاده از ظرفیت اقتصاد کشور در ترانزیت کالا خبر داد و گفت: میزان ترانزیت کالا را در پنج سال آینده به سه برابر 30 میلیون تن افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه دانشگاه‌ها و مدارس و طرح‌های نیمه تمام جزء مصوبات سفر رئیس جمهور است که به جد دنبال می‌شود، گفت: کرمان از کانون‌های اصلی آموزش عالی در کشور است و دانشگاه‌هایی از این استان در رتبه‌بندی‌های جهانی است که برای توسعه آموزش عالی و تربیت نسل جدید دانش آموختگان یک فرصت و ظرفیت ممتاز است.

منظور ساخت کتابخانه‌ها و فرهنگسراها در کنار تکمیل حوزه‌های علمیه و خانه‌های عالم در پیشرفت حوزه فرهنگ را جزو اولویت‌های مهم دانست ‌و گفت: تلاش می‌کنیم با اختصاص 1500 میلیارد تومان در این یک ماه و 4000 میلیارد تومان برای سال آینده مصوبات سفر رئیس جمهوری را به نتیجه برسانیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین