|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۳۸۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه حق اصالت دارد و همراه و هماهنگ با قوانین آفرینش است، افزود: آیه «جاء الحق و زهق الباطل» نور امید را در دل مسلمانان زنده می‌کند و کسانی که تلاوت قرآن و تدبر در قرآن دارند بر اساس این آیه آینده‌ای روشن را برای انسان و هستی به تصویر می‌کشند و به زندگی و مبارزاتشان امیدوارند.


تسنیم: مراسم آغاز جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت نیروهای مسلح با آرمان‌های انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام احمد طباطبایی‌نژاد، سرپرست سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، حجت الاسلام حسن اکبری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) ، جمعی از مسئولان، نیروهای مسلح و مردم قم در این مراسم حضور داشتند.

انقلاب اسلامی با تمسک به قرآن و وعده های الهی به راه خود ادامه می دهد

آیت‌الله سید محمد سعیدی در این مراسم ، با اشاره به آیه شریفه «جاء الحق و زهق الباطل»، اظهار داشت: سنت الهی این است که با آمدن حق باطل از بین می‌رود؛ زیرا باطل ماندگار نیست و این حقیقت در طول تاریخ جریان داشته و در عصر ما نیز اتفاق افتاد و تا قیام‌قیامت این سنت بر جای خواهد بود.

وی با بیان اینکه نابودی باطل در تاریخ در همه امت‌ها جاری بوده و هست، گفت: اگرچه باطل در دنیا غرش، سروصدا و نمود دارد ولی مانند کف روی آب است و پایدار نیست و سرانجام پیروزی با حق است؛ زیرا باطل با قوانین نظام هستی هماهنگ نیست و بی‌ریشه و میان‌تهی است و نمی‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه حق اصالت دارد و همراه و هماهنگ با قوانین آفرینش است، افزود: آیه «جاء الحق و زهق الباطل» نور امید را در دل مسلمانان زنده می‌کند و کسانی که تلاوت قرآن و تدبر در قرآن دارند بر اساس این آیه آینده‌ای روشن را برای انسان و هستی به تصویر می‌کشند و به زندگی و مبارزاتشان امیدوارند.

 وی با بیان اینکه طرف‌داران حق می‌دانند که این وعده الهی در طول زمان و در عصر حاضر محقق شده و در آینده هم حتماً محقق خواهد شد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام، همراهی مردم و نثار خون شهیدان شکل گرفت و این نهضت از آغاز تا کنون با همین منطق پیش رفته و با تمسک به قرآن و وعده‌های الهی به راه خود ادامه می‌دهد.

سعیدی با بیان اینکه آیه «جاء الحق و زهق الباطل» در احادیثی از اهل‌بیت به قیام امام‌زمان (عج) تطبیق داده شده که در عصر ظهور دولت‌ها و جریان‌های باطل کاملاً برچیده می‌شوند، افزود: سرانجام دولت حق امام زمان(عج) حاکم خواهد شد و قبل از آن دولت کریمه نیز نمونه‌هایی از حاکمیت اسلام را در جاهایی مشاهده کرده‌ایم و در عصر ما نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای از حاکمیت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه زندگی از نگاه اسلام هدف‌دار، جهت‌دار و معنادار است، گفت: در روایتی از امام کاظم (ع) نقل شده که فرمودند مردی از اهل قم مردم را به‌سوی حق دعوت می‌کند و عده‌ای دور او جمع می‌شوند که مانند پاره‌های فولاد هستند و تندبادها آنها را به لرزه در نمی‌آورد، از جنگ خسته نمی‌شوند، نمی‌ترسند، توکلشان بر خداوند است و معتقد به این وعده الهی هستند که سرانجام پیروزی با متقین است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت جهانی‌شدن پیروزی متقین را وابسته به آمادگی منتظران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و پس از آن و با تدبیری که اندیشیده شد به رهبری شایسته، فقیه و عادل که از سلاله پاک حضرت زهرا (س) است سپرده شد و از آن روز تا کنون این مرد الهی به‌گونه‌ای مدیریت کرده که نه‌تنها در منطقه که در جهان نیز تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه ملت ما به این وعده الهی دلگرم است و پابه‌پای رهبر معظم انقلاب و مطیع ایشان از انحرافات و آسیب‌ها پرهیز کرده است، خاطرنشان کرد: مردم ما بابصیرت و ایمانی که دارند هرگز ترس از دشمنان را به دل راه ندادند و در هر زمانی که مقام معظم رهبری فراخوان کردند از جمله در انتخابات‌ها با مشورت، بصیرت، دقت و تأمل حضور پیدا کرده و می‌کنند و آنچه را برای نظام صلاح می‌دانند انتخاب می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین