|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
پرویز به بهانه توهین به شاه و تحریک افکار عمومی علیه رژیم حاکم بر بحرین و اتهامات دیگری در ارتباط با آزادی بیان بازداشت کرده اند .
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه، 'حسین پرویز' دبیر کل 'سازمان حقوق بشر بحرین در اروپا' و چند نفر از انقلابیون بحرین را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی 'العهد'، نیروهای رژیم آل خلیفه دیروز(سه شنبه) با چهره پوشیده، سوار بر خودروهای زرهی وزارت کشور بحرین، پس از حمله و تفتیش منزل حسین پرویز در جزیره 'ستره'، توقیف تلفن همراه و گذرنامه، او را بازداشت و با خود بردند.

آنها حتی اجازه تعویض لباس به وی نداده و خانواده اش را در جریان علت دستگیری پرویز نیز قرار ندادند.

پرویز به بهانه توهین به شاه و تحریک افکار عمومی علیه رژیم حاکم بر بحرین و اتهامات دیگری در ارتباط با آزادی بیان بازداشت کرده اند .

مقامات بحرین در گذشته نیز پرویز را به اتهام توهین به شاه بازداشت کرده بودند ولی پس از مدتی او را آزاد کردند.

سازمان عفو بین الملل پس از انتشار خبر بازداشت پرویز، با انتشار بیانیه ای، خواستار اتخاذ اقدامات لازم به منظور جلوگیری از شکنجه شدن این فعال حقوق بشر در زندانهای رژیم آل خلیفه شد.

سازمان مزبور با ارسال نامه ای به دیوان شاهی و وزارت کشور بحرین، از مقامات رژیم خواست تا پرویز را فورا آزاد کنند.

'جنبش آزادی ها و دمکراسی حق' بحرین نیز امروز بازداشت پرویز را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

جنبش مزبور، لندن را عامل بازداشت پرویز برشمرد و خاطرنشان کرد که مقامات انگلیس درخواست پناهندگی سیاسی او را به تاخیر انداختند تا این که وی چند ماه پیش مجبور به بازگشت به بحرین شد.

از سوی دیگر، نیروهای آل خلیفه دیروز به منزل 'مریم محمد حبیب مرزوق' در شهرک 'بنی جمره' یورش بردند و او را ربوده و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.

منابع حقوق بشری خاطرنشان کردند که تاکنون هیچ اطلاعی از مریم پس از بازداشت وی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، او متهم به مخفی کردن افراد تحت تعقیب نیروهای رژیم آل خلیفه است.

در همین راستا، نیروهای آل خلیفه در شهرک بنی جمره، 'عیسی هارون' فعال حقوق بشری را ربودند و او را به ساختمان تحقیقات جنایی انتقال دادند که فعالان حقوق بشر از آن به عنوان مقر شکنجه نیروهای امنیتی آل خلیفه نام می برند.

منابع داخلی بحرین همچنین از شکنجه 'جلیله السید امین' در ساختمان تحقیقات جنایی توسط بازجویان رژیم آل خلیفه خبر می دهند.

به گزارش این منابع، جلیله دو بار زیر شکنجه از هوش رفته و به بیمارستان 'القلعه' انتقال یافته است.

خانواده الجلیله نسبت به سرنوشت دختر خود ابراز نگرانی کرده اند و از مقامات رژیم آل خلیفه خواستند تا هر چه زودتر او را آزاد کند.

از سوی دیگر شماری از فعالان حقوق بشر نسبت به سرنوشت 'صلاح کاظم' 21 ساله ربوده شده توسط نیروهای امنیتی در شهرک بنی جمره ابراز نگرانی کردند. پس از گذشت تقریبا 24 ساعت از ربوده شدن صلاح کاظم از وضعیت او هیچ اطلاعی در دست نیست و در این میان فقط یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود برقرار کرده است.

صلاح یکی از جوانان بحرینی تحت تعقیب نیروهای آل خلیفه است و جان وی در معرض تهدید قرار دارد.

دادگاه رژیم آل خلیفه با نسبت دادن اتهامات گوناگون طی یک حکم غیابی او را به بیش از 22 سال زندان محکوم کرده است .

بر اساس گزارش منابع داخلی بحرین، صلاح تاکنون در معرض کمین هایی از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه قرار گرفته است، مراکز امنیتی این رژیم تاکنون بارها او را تهدید به قتل کرده اند.

انقلاب مردمی بحرین از سال 2010 آغاز شده و از همان ابتدا با پاسخ وحشیانه نیروهای نظامی و امنیتی رژیم آل خلیفه روبرو شده است.

به رغم مقابله نیروهای آل خلیفه با استفاده از انواع سلاح ها و بازداشت گسترده انقلابیون بحرینی و استمداد از نظامیان و نیروهای امنیتی کشورهای عربستان و امارات برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز ملت بحرین، این انقلاب همچنان ادامه یافته و گسترده تر هم شده است .

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین