|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۹
کد خبر: ۳۷۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
بولتون در سال 2020، خاطرات خود را با عنوان «اتاقی که اتفاق در آن رخ داد» منتشر کرد. این کتاب شامل گزارش 17 ماهه‌ای بین سال‌های 2018 تا 2019 زمانی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی وقت خود را سپری کرده بود.

العربیه: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در نسخه به روز شده کتاب خاطرات خود، ضمن حمله به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، او را مردی «بسیار خودخواه» توصیف کرد که مخالفان شخصی خود را مجازات و با دشمنانش در روسیه و چین مماشات می‌کند.
 
بولتون در سال 2020، خاطرات خود را با عنوان «اتاقی که اتفاق در آن رخ داد» منتشر کرد. این کتاب شامل گزارش 17 ماهه‌ای بین سال‌های 2018 تا 2019 زمانی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی وقت خود را سپری کرده بود.
 
در نسخه جدیدی که روز گذشته منتشر شد، او رئیس جمهوری سابق و نامزد فعلی جمهوری‌خواه برای پست ریاست جمهوری را متهم کرد که «هیچ فلسفه سیاسی یا دیدگاه سیاسی منسجمی ندارد».
 
بولتون هشدار داد که «در صورت انتخاب مجدد، ترامپ ممکن است ناتو را ترک کند و به‌رغم حمله روسیه به اوکراین در سال 2022، حمایت از کی‌یف را محدود، چین را به محاصره تایوان تشویق کند و به طور کلی انزواگرایی را دنبال کند».
 
بولتون در مقدمه کتاب جدید خاطرات خود نوشت: «ترامپ صلاحیت برای ریاست جمهوری را ندارد».
 
او افزود که «اگر چهار سال اول ترامپ بد بود، چهار سال دوم او بدتر خواهد بود».
 
بولتون با ترسیم تصویری تیره و تار از آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ، گفت: «ترامپ واقعاً به انتقام گرفتن از مخالفان خود اهمیت می‌دهد و این موضوع ممکن است بیشترین وقت او را در دوره دوم ریاست جمهوری خواهد گرفت».
 
بولتون همچنین نوشت که ترامپ «تقریباً بیشتر به منافع خود اهمیت می‌دهد و این باعث می شود او توسط کسانی که علاقه‌مند به انجام خواسته‌هایش هستند،محاصره شود».
 
او گفت: «انحراف ترامپ در هیچ زمینه‌ای مخرب‌تر از بخش امنیت ملی نبود».
 
او هشدار داد که ترامپ می‌تواند از ناتو خارج شود، احتمالی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را خوشحال می‌کند.
 
بولتون افزود: «اینکه سیاست اوکراینی ترامپ در دوره دوم ریاست‌جمهوری به نفع مسکو باشد، تقریباً اجتناب‌ناپذیر است».
 
او همچنین به تایوان و سایر کشورهای اطراف چین اشاره کرد و افزود که این کشورها در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ با یک خطر واقعی روبرو خواهند بود و خطرات چین در دوره ریاست جمهوری شی جین پینگ برای ایجاد بحران بر سر تایوان، شاید تا محاصره آن هم افزایش یابد.
 
بولتون تاکید کرد که موضوع بازگشت مجدد ترامپ به کاخ سفید به یک رقابت نزدیک بین پوتین و شی جین پینگ تبدیل شده تا چه کسی از رسیدن دوباره او به قدرت خوشحال شود؟
 
جان بولتون پیشتر نیر در مصاحبه‌های تلویزیونی متعددی در باره ترامپ سخن گفت و او را مردی «خودخواه» که می‌خواهد از مخالفانش انتقام بگیرد، توصیف کرد.
 
او به نحوه برخورد ترامپ با مسئولان وزارت دادگستری، وزارت دفاع و دیگر سازمان‌های دولتی آمریکا اشاره کرد و گفت نحوه برخورد او یک نگرانی عمومی واقعی برای مردم ایالات متحده بوجود آورده بود.
 
او همچنین ترامپ را به آنچه تلاش‌ برای «بهره‌برداری از وزارت دادگستری» خواند، متهم کرد.
 
بولتون هشدار داد که اگر ترامپ دوباره به قدرت برسد، یک بار دیگری مسیری آشفته و بسیار خطرناک در پیش روی آمریکا خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین