|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳
کد خبر: ۳۷۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
‏تاخیر آمریکا در واکنش نشان دادن به مرگ سربازان خود در اردن از یک منظر نگران کننده و از منظری دیگر امیدوار کننده است. جنبه نگران کننده اینکه شاید نیروهای آمریکا در حال آماده شدن برای عملیات نظامی متعدد و ادامه دار باشند و لذا واکنش به تاخیر افتاده است. امیدوار کننده از این ‏نظر که شاید کشورهای ثالث در این فاصله با رایزنی و تبادل پیام از شدت واکنش ها و دامنه آن بکاهند.

رحمان قهرمانپور، کارشناس و تحلیلگر بین الملل، در خصوص ‏تاخیر آمریکا در پاسخ به مرگ سربازان خود در اردن نوشت که این تاخیر از یک منظر نگران کننده و از منظری دیگر امیدوار کننده است.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ وی در این باره نوشت: ‏تاخیر آمریکا در واکنش نشان دادن به مرگ سربازان خود در اردن از یک منظر نگران کننده و از منظری دیگر امیدوار کننده است. جنبه نگران کننده اینکه شاید نیروهای آمریکا در حال آماده شدن برای عملیات نظامی متعدد و ادامه دار باشند و لذا واکنش به تاخیر افتاده است. امیدوار کننده از این ‏نظر که شاید کشورهای ثالث در این فاصله با رایزنی و تبادل پیام از شدت واکنش ها و دامنه آن بکاهند.
 
بیانیه گروه مقاومت در عراق درباره توقف حملات به آمریکایی ها را باید از جنبه امیدبخش تحلیل کرد.
 
خیلی بعید است آمریکا در این مرحله به اهدافی در داخل ایران حمله کند اما اگر واکنش ‏آمریکا در این مرحله تند باشد و ایران هم متقابلا پاسخ دهد شرایط از آنچه هست پیش بینی ناپذیر تر خواهد شد. آیا نردبان بحران در این مرحله تمام می شود یا ادامه می یابد؟ واکنش آمریکا می تواند جواب این پرسش را شفاف تر کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین