|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۳۷۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
خبرگزاری رویترز هم روز سه‌شنبه به نقل از یک مسوول بلندپایه در جنبش حماس گزارش کرد پیشنهاد پاریس که برای آتش‌بس مطرح شده است، شامل ۳ مرحله است. بر این اساس، در مرحله اول غیرنظامیان اعم از زنان، کودکان، افراد پیر و بیماران آزاد می‌شوند. در مرحله دوم تمامی نیرو‌های نظامی آزاد می‌شوند. در مرحله سوم نیز اجساد کشته‌ها تحویل داده می‌شوند.


ایسنا: وزارت خارجه قطر با اشاره به اینکه حماس در حال بررسی یک پیش‌نویس برای آتش‌بس و تبادل اسراست، اعلام کرد «به لحظات خوبی رسیدیم که ۲ هفته قبل با آن فاصله داشتیم».   

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر روز چهارشنبه در گفتگویی با شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس» درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: ما در لحظه خوبی از مذاکرات هستیم و به مسائلی  رسیدیم که به مدت ۲ ماه (دسترسی به آن‌ها) برای ما دشوار بود.   به گزارش سایت النشره، الانصاری گفت: «حماس اعلام کرد که پیش‌نویسی را دریافت کرده و در حال بررسی آن است، ما ۲ هفته قبل از آن دور بودیم».   

خبرگزاری رویترز هم روز سه‌شنبه به نقل از یک مسوول بلندپایه در جنبش حماس گزارش کرد پیشنهاد پاریس که برای آتش‌بس مطرح شده است، شامل ۳ مرحله است.   بر این اساس، در مرحله اول غیرنظامیان اعم از زنان، کودکان، افراد پیر و بیماران آزاد می‌شوند. در مرحله دوم تمامی نیرو‌های نظامی آزاد می‌شوند. در مرحله سوم نیز اجساد کشته‌ها تحویل داده می‌شوند.   

مقام‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، مصر و قطر مذاکراتی را طی هفته جاری در پاریس درباره آتش‌بس و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام دادند.   این عضو حماس اعلام کرد تمامی عملیات نظامی دو طرف در طول سه مرحله متوقف خواهد شد.  

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز خبر داد برای بررسی این پیشنهاد به مصر سفر می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین