|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۷۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
از اردبیهشت سال گذشته دولت مصوبه‌ای را تصویب کرد که هیچگونه مقرره گذاری در هیچ بخشی از دولت نمی‌تواند، صورت بگیرد، بدون اطلاع رسانی قبلی و انتشار بر روی سامانه مقررات اقتصادی اجرایی شود تا فعالان کسب و کار در حوزه‌های مختلف حتما قبل از اجرایی شدن آن مقرره مطلع شوند و این مصوبه گام بزرگی بود تا فضای کسب و کار را روشن‌تر و شفاف‌تر کند.

ایرنا: علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت در گفتگو با خبرنگاران به تجدیدمیثاق امروز رئیس جمهور و هیات دولت با آرمان‌های حضرت امام راحل اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین بخش نشست هیات دولت به نوعی تقسیم کار و هماهنگی در جهت اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری در روز گذشته بود که ایشان بیانات مهمی را مانند همیشه در حوزه تولید و حمایت از تولید داشتند.

وی افزود: از اردبیهشت سال گذشته دولت مصوبه‌ای را تصویب کرد که هیچگونه مقرره گذاری در هیچ بخشی از دولت نمی‌تواند، صورت بگیرد، بدون اطلاع رسانی قبلی و انتشار بر روی سامانه مقررات اقتصادی اجرایی شود تا فعالان کسب و کار در حوزه‌های مختلف حتما قبل از اجرایی شدن آن مقرره مطلع شوند و این مصوبه گام بزرگی بود تا فضای کسب و کار را روشن‌تر و شفاف‌تر کند.

سخنگوی دولت گفت: امروز رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از تامین مالی برای تولید ارایه کرد که بر اساس آن پروژه‌های که طرح‌های مشخصی دارند مجوز‌های آن از شورای پول و اعتبار و سایر مراجع گرفته شده است.

بهادری جهرمی گفت: در این جلسه رئیس جمهور مهلت یکماهه‌ای رابرای ارائه برنامه‌های روشن و زمان‌بند جهت اصلاح ناترازی‌ها مشخص کردند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری گفت: در بودجه‌ریزی دولت اول باید پیش بینی منابع صورت بگیرد که دولت چقدر می‌تواند منابع داشته باشد در سقف آن منابع، مصارف پیش‌بینی می‌شود وقتی ما منابع را در یک سقفی پیش‌بینی کردیم دیگر نمی‌توانیم بیشتر از آن مصارف را پیش‌بینی کنیم این اقدام موجب ناترازی در بودجه می‌شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: هر سال برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی، بودجه‌ای به صورت متعارف تخصیص داده می‌شده است اینکه برای سال ۱۴۰۳ این بودجه به نصف کاهش یابد یعنی قرار است مصرفمان را کم کنیم یا خدایی نکرده قرار است قیمت‌ها را افزایش دهیم، قطعا دولت مخالف افزایش قیمت‎ها است اگر مجلس هم مخالف افزایش قیمت‌ها است مصرف متعارف کشور مشخص است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین