|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۳۷۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
محمد بن عبدالرحمن پیش از این در اظهاراتی گفت: امیدواریم که تمام طرف‌ها روابط خود را در راستای توقف تنش‌ها و از کنترل خارج نشدن امور در دریای سرخ به‌کار گیرند.


ایسنا: وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه متهم کردن آژانس آنروا به‌طور کامل عادلانه نیست خاطرنشان کرد که به ارتباط گسترده با ایران ادامه می‌دهیم.

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز تاکید کرد که ما حق نداریم مشخص کنیم که چه کسی نوار غزه را اداره کند و فلسطینی‌ها خودشان سرنوشت خود را تعیین خواهند کرد.

وی گفت که آژانس آنروا مورد احترام زیاد است و کار بزرگی برای ملت فلسطین انجام می‌دهد بنابراین به دلیل بدرفتاری برخی کارکنان نباید تمام آژانس آنروا را متهم کرد.

محمد بن عبدالرحمن در بخش دیگری گفت: ایران همسایه ما است و به ارتباط گسترده با آن ادامه می‌دهیم و تمام طرف‌های منطقه را به آرامش تشویق می‌کنیم.

وزیر خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد: همه ما به این مساله نیاز داریم که به دیپلماسی پناه ببریم، اوضاع خاورمیانه را کنترل کنیم و بر حل مشکلات تمرکز کنیم.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که محمد بن عبدالرحمن با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در مورد تحولات غزه و فلسطین اشغالی و ایجاد راه‌حل عادلانه و دائم برای مساله فلسطین و همچنین ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه و کاهش تنش در خاورمیانه رایزنی کردند.

محمد بن عبدالرحمن پیش از این در اظهاراتی گفت: امیدواریم که تمام طرف‌ها روابط خود را در راستای توقف تنش‌ها و از کنترل خارج نشدن امور در دریای سرخ به‌کار گیرند.

وی در جلسه‌ای در شورای آتلانتیک گفت: قطر در حال حاضر هیچ وساطتی با انصارالله یمن نکرده است اما درحال رایزنی با ایران درخصوص رویدادهای منطقه است.

بن عبدالرحمن افزود: کشتیرانی برای قطر، منطقه و جهان بسیار مهم است و آسیب زدن به آن غیرقابل پذیرش است.

وزیر خارجه قطر همچنین خاطرنشان کرد، متاسفانه اوضاع در حال جوشش و غلیان است و همه در حال رقصیدن بر لبه پرتگاه هستند.

این مقام ارشد قطری همچنین تاکید کرد، آنچه در مرزهای اردن و سوریه رخ داد در نتیجه تلاش‌ها برای ایجاد ناامنی در منطقه بود.

پیش‌تر، گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس گفت: از ایران می‌خواهیم از نفوذ خود برای کاهش تشدید تنش، از جمله تشدید حملات حوثی‌ها (انصارالله) و شبه‌نظامیان دیگر استفاده کند.

بر اساس گزارش الجزیره، وی افزود: ما به همکاری با ایالات متحده برای ارتقای ثبات در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین