|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۷۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور در نزدیکی کروخمالنه هدف ۱۳ حمله قرار گرفته‌اند. سخنگوی فرماندهی نیروی زمینی اوکراین در این باره گفت: دشمن حملات خود را بر انبوهی از حملات توپخانه‌ای متمرکز کرده و سعی در پیشروی دارد.

کی‌یف هشدار داده‌ است روسیه در حال اجرای عملیات تهاجمی است و نیروهای اوکراینی در حالی با آن مقابله می‌کنند که مهمات آن‌ها رو به اتمام است. این در حالی است که اختلافات داخلی در واشنگتن و بروکسل موجب وقفه در حمایت‌های غرب شده است.

به گزارش ایسنا، در گزارش شبکه سی‌ان‌ان از تازه‌ترین وضعیت خطوط مقدم جنگ اوکراین آمده است: نبرد در شمال‌شرقی اوکراین شدید است. کی‌یف اخیرا اعلام کرده که نیروهای خود را از روستای «کروخمالنه» در خارکیف خارج کرده تا در مناطق بالادست مواضع دفاعی مهم‌تری اتخاذ کند و این در حالی است که گزارش‌ها از تداوم فشار روسیه در این ناحیه خبر می‌دهند.

ستاد کل ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور در نزدیکی کروخمالنه هدف ۱۳ حمله قرار گرفته‌اند. سخنگوی فرماندهی نیروی زمینی اوکراین در این باره گفت: دشمن حملات خود را بر انبوهی از حملات توپخانه‌ای متمرکز کرده و سعی در پیشروی دارد.

با شکست ضدحمله تابستانی اوکراین در برابر مواضع دفاعی مستحکم روسیه، خطوط مقدم در جنوب و شرق در چند ماه گذشته وضعیت راکدی را تجربه می‌کردند؛ اما همزمان با نزدیک شدن این جنگ به دومین سالگرد خود و وقفه در حمایت‌های تسلیحاتی غرب، روسیه عملیات‌های تهاجمی تازه‌ای را آغاز کرده است.

مخالفان تصویب بودجه برای اوکراین در آمریکا و اروپا مجموعاً ۱۱۰ میلیارد دلار کمک نظامی برای اوکراین را معطل نگه داشته‌اند. کنگره ایالات متحده بودجه ۶۱ میلیارد دلاری کاخ سفید برای اوکراین را تصویب نمی‌کند و در اتحادیه اروپا نیز تصویب بودجه ۵۴ میلیارد دلاری برای اوکراین با مخالفت مجارستان مواجه شده است.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا علاوه بر یادآوری این نکته که مسائل داخلی آمریکا در اولویت قرار دارند، می‌گویند که کاخ سفید باید یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه دهد که نشان دهد ارسال بودجه مضاعف به اوکراین به پیروزی این کشور منجر می‌شود. در اروپا نیز «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان با تصویب بودجه حمایتی اتحادیه اروپا برای اوکراین مخالفت کرده است.
تلاش روسیه برای خنثی‌کردن ضدحمله اخیر اوکراین

نیروهای اوکراینی همچنین پیرامون باخموت در جنوب‌شرقی با فشار مضاعف مواجه شده‌اند؛ منطقه‌ای که در زمستان سال گذشته نقطه مرکزی عملیات‌های تهاجمی روسیه بود. تلاش‌های روسیه همچنین بر جنوب‌غربی این شهر متمرکز بوده است.

«اولس مالیارِویچ»، عضو تیپ ۹۲ ارتش اوکراین می‌گوید: دشمن در حال تجمیع نیروهایش است و هر روز حمله می‌کند.

مالیارِویچ همچنین به تهدید جدی پهپادها اشاره کرد، امری که در یک سال گذشته اثر شگرفی بر میدان نبرد روسیه و اوکراین گذاشته است. او گفت که تعداد پهپادهای روسیه از اوکراین بیشتر است؛ به‌خصوص پهپادهای مجهز به قابلیت دید در شب.

اوکراین در ضدحمله تابستانی خود قصد داشت دسترسی زمینی روسیه به شبه‌جزیره کریمه را قطع کند، اما در مواجهه با استحکامات دفاعی روسیه، پیشروی ناچیزی داشت و موفق نشد بخش بزرگی از خاک خود را از کنترل نیروهای روسیه خارج کند. حال گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه با آغاز مجدد عملیات‌های تهاجمی، سعی در پس گرفتن همان مناطق اندکی دارد که اوکراین در ضدحمله خود تحت کنترل گرفت.

اولکساندر اشتوپون، یکی از سخنگویان ارتش اوکراین در این باره گفت: روی هم رفته، مهاجمان بسیار فعال هستند. آن‌ها تعداد عملیات‌های تهاجمی خود را افزایش داده‌اند. آن‌ها در ۲ روز متوالی روزانه ۵۰ حمله انجام دادند. دشمن در تمامی جهات فعال است و در زاپوریژیا سعی دارد مناطقی که از دست داده را پس بگیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین