|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۳۷۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
نکونام در مورد لغو اردوی این تیم در امارات نیز خاطر نشان کرد: بعد از بازی آخرمان در لیگ در تهران به صورت علنی گفتم اگر بازیکنان نگیریم برای اردو به خارج از کشور نمی‌روم. قرار نبود از ابتدا اردو برگزار شود. بعد از آن من پیشنهاد برگزاری دو بازی دوستانه را دادم و قرار شد به اردو برویم، اما وقتی بازیکن نگرفتیم چرا باید اردوی خارجی داشته باشیم؟! بعد از آن جلسه‌ای با مدیرعامل داشتیم و من در مورد اردوی خارجی پیشنهادهایی دادم، اما بازیکنی جذب نشد.

تسنیم: سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت، قهرمانی نیم‌فصل برای او و کادرش هیچ اهمیتی ندارد، چون قهرمان لیگ در پایان مسابقات مشخص خواهد شد.
 
جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز (دوشنبه) تیم فوتبال استقلال در مورد لغو اردوی خارجی این تیم و وضعیت نقل‌وانتقالاتی آبی‌پوشان اظهار داشت: توضیحاتی در مورد وضعیت تیم استقلال می‌دهم تا هواداران مطلع شوند، چرا که آنها مالک و صاحب اصلی باشگاه استقلال هستند، آنهایی که در گرما و سرما تیم را حمایت می‌کنند. قطعاً اگر در نیم‌فصل اول تیم توانست قهرمان شود که برای من و کادرم هیچ اهمیتی ندارد، چون قهرمان آخر فصل مشخص می‌شود، به خاطر حضور هواداران و بازیکنان بود. در ابتدای فصل هم گفتم اگر 13 بازیکن داشته باشم کارمان را کرده و زحمت‌مان را می‌کشیم.
 
بیانیه امروز دوستان نشان داد منتظر هستند همین جا سر ما را ببرند
وی در ادامه یادآور شد: برخلاف صحبت‌هایی که یکسری از دوستان مطرح کردند و گفتند اگر تیم چهاردهم هم بشود، برای ما مهم نیست، اما بیانیه امروزشان نشان داد که اینها منتظر هستند همین جا سر ما را ببرند. اتفاقاتی که افتاد این را نشان می‌دهد. اینها نامه‌ای از هیئت مدیره گرفتند که هر زمان خواستند سرمربی را اخراج کنند و هنوز هم هر جا می‌روند این نامه را با خود این ور و آن ور می‌برند. با وجود تمام این مسائل اما هواداران و بازیکنان استقلال نشان دادند لیاقت صدرنشینی را دارند.
 
از روز اول فقط دعوا داشتیم و مشکلات!
«آن توجه و نگاهی که می‌بایست به باشگاه بزرگ استقلال باشد باید همه داشته باشیم.»، سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان این جمله یادآور شد: موفقیت تیم استقلال در نیم‌فصل فقط به خاطر بازیکنان و هواداران بود و لطفاً کسی چیزی را به نام خودش ثبت نکند، چون هیچ کمکی به ما نشد. ما از روز اول فقط دعوا داشتیم و مشکلات! بازیکنان برای پول‌شان اعتصاب می‌کردند، اما می‌گفتند «چون اعتصاب کردید، پولی نمی‌دهیم!». از اول فقط لج و لجبازی بود، آنهم برای اینکه قدرت‌شان را نشان دهند.
 
از ابتدا گفتم گفتم اگر بازیکنان نگیریم برای اردو به خارج از کشور نمی‌روم
نکونام در مورد لغو اردوی این تیم در امارات نیز خاطر نشان کرد: بعد از بازی آخرمان در لیگ در تهران به صورت علنی گفتم اگر بازیکنان نگیریم برای اردو به خارج از کشور نمی‌روم. قرار نبود از ابتدا اردو برگزار شود. بعد از آن من پیشنهاد برگزاری دو بازی دوستانه را دادم و قرار شد به اردو برویم، اما وقتی بازیکن نگرفتیم چرا باید اردوی خارجی داشته باشیم؟! بعد از آن جلسه‌ای با مدیرعامل داشتیم و من در مورد اردوی خارجی پیشنهادهایی دادم، اما بازیکنی جذب نشد.
 
به بازیکن نیاز داریم نه اردوی خارجی!
وی در مورد برپایی اردوی خارجی همچنین تصریح کرد: برپایی اردو به تیم کمک می‌کند، اما این منوط به آن بود که بازیکن بگیریم. تیمی که دو سال است با هم بازی می‌کند و بازیکنانی که همدیگر را می‌شناسند، نیاز به اردو ندارد. وقتی بازیکن جدید است که باید در تیم بیاید و با رفتار، اخلاق، تاکتیک و شرایط تیم آشنا شود، اردو برگزار می‌شود، وگرنه ما نیاز به اردو نداشتیم. آنقدر که نیاز به بازیکن داریم به اردو نیاز نداریم.
 
تا دیروز منتظر اتفاقات خوب بودم اما خبری نشد
سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: از دوشنبه هفته قبل که جلسه اول صحبت‌ها بود تا دیروز صبر کردم تا اتفاقات خوب بیفتد و این اتفاقات نیفتاد. دو لیست دادم و بعد از آخرین بازی به استراحت رفتم و گفتم چه بازیکن‌هایی را می‌خواهیم. اینکه بازیکن گرفته نشده است، پروسه‌اش را نمی‌دادم، اما چند نامه مثلاً به باشگاه سپاهان نامه زدند و من دیدم و آنها  گفتند که مخالف این انتقال هستیم. مثلاً یک تیم می‌خواهد رونالدو را بخرد بعد مسئول باشگاه النصر می‌گوید که فقط نامه زدند و قطعاً جواب نمی‌دهند، اما اگر تیمی که می‌خواهد با چک و پول نقد برود، شرایط فرق می‌کند و باید مذاکره شود. سپاهان بازیکن عراقی را می‌خواهد، به همین خاطر بلند شدند به آنجا رفتند، اما ما نشستیم و می‌گوییم این بازیکن نمی‌آید!
 
مدیرعامل باشگاه گفت قلی‌زاده و جهانبخش را بگیریم!
نکونام تأکید کرد: یک سؤال بپرسم؟ ایشان خودشان (مدیرعامل باشگاه استقلال) گفتند که برویم قلی‌زاده و جهانبخش را بگیریم که تعجب کردم و گفتم پول دارید؟! گفتند باید دو ستاره بگیریم و  موافقت کردم. گفتم ابتدای فصل با آنها صحبت کردم و گفتند به ایران نمی‌آیند، اما الان صحبت‌ها را انجام بدهید و در لیست گذاشتم. دو بازیکنی که در لیست اول من هستند و به قول دوستان کهکشانی هستند، در لیگ ایران بازی می‌کنند. اگر اینها را ابتدای فصل می‌گرفتند که مشکلی نداشتیم. باز هم تکرار می‌کنم بازیکنانی بودند که حداقل قابل مذاکره بودند.
 
ما یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم
وی ادامه داد: یک بار با این بازیکنان لژیونر بنشینند و صحبت کنند. آخر سر می‌گویند نمی‌آیند، اما این زحمت را هم به خود ندادند. به جای آن لیست را بیرون دادند که نکونام این و آن را خواسته و این غیرمعقول است. استقلال تهران، باشگاه به این بزرگی که دو بار قهرمان آسیا شده است باید چه بازیکنی جذب کند؟ رئال مادرید از کجا بازیکن می‌خرد؟ از بهترین‌های اروپا؛ چرا که بهترین تیم لالیگاست. نمی‌رود لیست مازاد از لالیگا بازیکن بخرد. ما یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران هستیم و باید بازیکن بزرگ بگیریم. مگر تیم‌های دیگر نمی‌گیرند؟ اول فصل هم لیست دادم و شما نگرفتید. وسط فصل گفتید ستاره می‌گیریم و سقف را سوراخ می‌کنیم؛ پس چه شد؟
 
یک بازیکن اسپانیایی را خواستم اما گفتند گران است!
سرمربی تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: دوباره تکرار می‌کنم خود ایشان به من زنگ زد و گفت علی قلی‌زاده و علیرضا جهانبخش را می‌گیریم ما نیاز داریم ستاره بگیریم. من  گفتم پول هست؟ گفتند بله. من بازیکن آزاد گفتم اورونوف را بگیرید، چرا نمی‌گیرند؟ من نمی‌دانم اورونوف چه کسی است. فقط فوتبال او را دیدم و از فوتبالش خوشم آمده است. او را برای تیم جذب کنید. یک بازیکن اسپانیایی گفتم بگیرید، گفتند: «نه آقا، این گران است». اگر قرار باشد بازیکن خوب نگیریم که هیچی.
 
نکونام در مورد لغو برگزار اردوی خارجی استقلال تصریح کرد: بازیکن خوب که نمی‌گیریم هیچ، آنهایی را که می‌توانیم بگیریم هم نمی‌گیریم. بعد من به اردو بروم چه کار کنم؟ فردا بگویند تیم به اردو رفته و ما همه این کارها را انجام دادیم؟ تیم ما بازیکن نیاز دارد.
 
به من بگویید چرا سعید مهری از استقلال جدا شد؟!
وی با اشاره به جدایی سعید مهری از استقلال یادآور شد: سعید مهری ابتدای فصل قراردادش را با مدیریت جدید بست. او چطور از باشگاه جدا شد؟ چه اتفاقی افتاد که جابه‌جا شد؟ به من بگویید.
 
یامگا تا آخر فصل نمی‌تواند برای استقلال بازی کند
سرمربی استقلال در مورد مصدومیت بازیکن فرانسوی استقلال و غیبت او در ادامه فصل گفت: کوین یامگا آسیب دیده و از نظر شرایط پزشکی اتفاقی افتاده است که تا آخر فصل نمی‌تواند بازی کند. حالا باید چه کار انجام بدهیم؟!
 
برای حضور دوباره سیلوا در استقلال با مدیریت باشگاه همکاری کردم
نکونام راجع به بازگشت دوبار سیلوا به استقلال هم به خبرنگاران تأکید کرد: سیلوا را گرفتیم. چطور گرفتیم؟ او 850 هزار دلار از باشگاه استقلال طلب دارد. من می‌توانستم بگویم دفاع وسط دیگری می‌خواهم، ولی همکاری کردم. ما سیلوا را می‌گیریم بگذارید این پولی که می‌خواهیم بدهیم بیاید برای خود ما بازی کند. مثل خودشان می‌توانستم لج و لجبازی کنم تا هم بازیکن بخرند، هم این مبلغ 850 هزار دلار را بدهند.
 
حضور سیلوا به نفع تیم و باشگاه بود
وی ادامه داد: من دیدم سیلوا بازیکن باکیفیتی است و به درد تیم می‌خورد که بیاید اینجا تا برای ما بازی کند. به نفع تیم و باشگاه است که این هزینه را نگه داریم تا در آینده بازیکن دیگری بگیریم.
 
رسماً خواهان جذب اورونوف شدیم، چرا او را نمی‌گیرند؟!
سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه به وی لیستی متشکل از چهار بازیکن خارجی برای خرید ارائه کرده است، گفت: هیچ بازیکنی را باشگاه به من معرفی نکرده است! آقای خطیر در واتساپ برای من بازیکن می‌فرستاد و می‌گفت اینها را نگاه کنید. سؤال می‌کنم اورونوف را رسماً نامه زدیم چرا نمی‌گیرند؟
 
چند بازیکن عراق را می‌خواستم اما گفتند بعد از جام ملت‌ها
وی ادامه داد: این موارد را من ورود نمی‌کنم و برای آینده می‌گذارم. به آنها گفتم دو سه بازیکن تیم ملی عراق باکیفیت هستند. می‌گویند اجازه بدهید بازی‌های عراق در جام ملت‌های آسیا تمام شود، بعد آن موقع. می‌گویم ما هفته بعد بازی داریم. می‌گویند نه ما با آنها بالاخره صحبت می‌کنیم.
 
بعد از صدرنشینی ما کسی آمد مصاحبه و از بازیکنان و تیم تشکر کند؟
نکونام با اشاره به توقعات از استقلال، اظهار داشت: اینطوری نمی‌شود. اینجا استقلال است و ما درباره استقلال صحبت می‌کنیم. اصلاً نمی‌توانم برای چهاردهمی بجنگم! مگر نگفتند تیم چهاردهم؟ اصلاً تیم صدرنشین جدول شد، کسی آمد مصاحبه و از بازیکنان و تیم تشکر کند؟ اصلاً اینطوری نیست.
 
نکونام با یادآوری شرایطش در تیم فوتبال نساجی، تصریح کرد: من در نساجی بودم، سال اولی که بعد 24 سال بالا آمد. آن زمان تازه ما می‌توانستیم تنها شش بازیکن لیگ برتری بگیریم. آن زمان به بازیکنان گفتم رتبه ما در آخر فصل باید تک رقمی شود.
 
کشمکش‌ها دوباره شروع شد و برگشتیم سر خانه اول
وی در پاسخ به این پرسش که شاید صدرنشینی استقلال در نیم‌فصل باعث شده تحرک مدیریت و هواداران کمتر شود، اظهار داشت: من نمی‌توانم فکر بخوانم و بدانم چه فکری پشت این اتفاقات است، ولی صحبتی که نیم‌فصل اول شد و تمام جلساتی که ما بعد از آن کشمکش‌هایی داشتیم و کوتاهی که دوستان نسبت به استقلال و هواداران داشتند و قولی که دادند و گفتند بازیکن می‌گیریم و سقف قرارداد را سوراخ می‌کنیم و ...، همه این‌ داستان‌ها دوباره شروع شده است و سر خانه اول بازگشتیم.
 
هر بازیکنی را می‌خواهیم می‌گویند نمی‌شود!
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره نقل‌وانتقالات این تیم تأکید کرد: این بازیکن را می‌خواهیم، می‌گویند نمی‌شود. آن بازیکن را می‌خواهیم می‌گویند نمی‌شود. بازیکنی هست که پول آپشن  قراردادش را بدهیم و به تیم بیاید. با مربی و مدیر پرسپولیسی یک تیم در رستوران جلسه می‌گذارند و می‌خواهند بازیکن بگیرند. آنها هم چون پرسپولیسی هستند می‌گویند نه! اصلاً من سؤال می پرسم آنها دنبال موفقیت استقلال هستند و به ما بازیکن می‌دهند؟ ولی بند قرارداد دارد و می‌توانند پولش را بدهند و بازیکن بگیرند.
 
چطور تیم‌های دیگر می‌توانند بازیکنان یک میلیون دلاری اما ما نمی‌‌توانیم؟!
نکونام در پاسخ به این سوال که آیا منظورش محمدحسین اسلامی است، گفت: من اسمی نمی‌آورم. چیزهای هست که بین من و مدیریت است و نمی‌توانم آن را بگویم. وقتی نیم‌فصل اول برای من بازیکن نگرفتید. چطور تیم‌های دیگر می‌توانند بازیکنان یک میلیون دلاری و هشتصد هزار دلاری بگیرند؟ چطور ما که اول فصل بازیکن نگرفتیم الان هم نمی‌توانیم بازیکن بگیریم؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین