|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۷۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
ناصر کنعانی در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در ادامه افزود: مردم فلسطین انتظار دارند کشورهای اسلامی از این ابزارها در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان ابزار بازدارنده استفاده کنند تا این رژیم کشتار مردم فلسطین و غزه را متوقف کند.

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه گفت: انتظار مردم فلسطین و غزه از دولت‌ها و ملت‌های اسلامی این است که از ابزارهای خود از جمله تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی و استفاده از اهرم انرژی و تحریم انرژی رژیم صهیونیستی استفاده کنند و از این طریق به کمک مردم فلسطین بیایند.

ناصر کنعانی در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در ادامه افزود:  مردم فلسطین انتظار دارند کشورهای اسلامی از این ابزارها در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان ابزار بازدارنده استفاده کنند تا این رژیم کشتار مردم فلسطین و غزه را متوقف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این نشست خبری در واکنش به خبر حمله به نیروهای آمریکایی و ادعاهای مقامات آمریکایی در مورد دخالت ایران در این حمله و تهدیدهای مطرح شده از سوی آنها علیه ایران با قرائت بیانیه صبح امروز دستگاه دیپلماسی کشور در این ارتباط گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری غزه، مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه  درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه جانبه ی آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت ملی عراق و سوریه توسط نیروهای آمریکایی و بمباران‌ها و انجام حملات علیه گروهها و مردم عراق، سوریه و یمن را تشدید کننده این چرخه بی‌ثباتی می‌دانست.

پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش به منطقه گردد

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه، معتقد است جنگ در غزه راه حل نبوده و پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش به منطقه گردد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه از توسعه درگیری در منطقه استقبال نمی کند، اما در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی است

کنعانی تاکید کرد:  تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات در منطقه را زیر نظر دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه  گفت: ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و مسئولیت عواقب اتهامات تحریک آمیز علیه ایران، بر عهده عاملان طرح چنین ادعاهای بی اساسی است.

سفر احمدیان به عراق نیز در چارچوب تداوم  مشورت‌ها و همکاری‌ها بین دو کشور است

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد سفر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور به عراق گفت: روابط ایران و عراق روابط گسترده ، دوستانه و برادرانه مبتنی بر احترام است.

وی با بیان این که خوشبختانه  همواره گفت‌وگوهای منظم و مستمری در سطوح مختلف بین مقامات ایران و عراق در حوزه‌های مختلف در جریان است، گفت: سفر آقای احمدیان به عراق نیز در چارچوب تداوم  مشورت‌ها و همکاری‌ها بین دو کشور از جمله در حوزه‌ همکاری‌های  امنیتی و مبارزه با تروریسم انجام می‌شود.

کنعانی با بیان اینکه در جریان این سفر به طور طبیعی در ارتباط با تحولات جاری و اخیر در روابط دو کشور  نیز رایزنی و گفت‌وگو می‌شود، اظهار کرد: برخی از اتفاقات نمی‌تواند بر عمق و استحکام روابط میان دو کشور ایران و عراق تاثیر  منفی و سلبی بگذارد و روابط ایران و عراق روابط ممتاز، ویژه و عمیق است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات عامل حمله به سفارت آذربایجان در تهران برگزار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد: روز شنبه دادگاه رسیدگی به اتهامات عامل حمله به سفارت آذربایجان در تهران برگزار شد.

وی ادامه داد : این جلسه با حضور شخص متهم و وکلای وی و همچنین نمایندگان وزارت خارجه جمهوری آذربایجان و نمایندگان کنسولگری این کشور در تبریز برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین