|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
توکلی با اشاره این که زمان آغاز اردوی تیم ملی مصادف با به پایان رسیدن دوره ریاست حسین رضا زاده در فدراسیون است، تصریح کرد: من واقعا نمی‌دانم چه چیزی پیش می‌آید.
سرمربی رده‌های پایه وزنه‌برداری به دلیل تعطیلی اجباری اردوی تیم ملی جوانان را از طریق تلفن و وایبر چک می‌کند و به آنها برنامه تمرین می‌دهد!

 اردوی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان برای حضور در مسابقات جهانی لهستان 26 آذر ماه آغاز و 14 بهمن ماه ملی‌پوشان اردو را ترک کردند آن هم هم برای یک هفته‌، بلکه 20 روز اردوی تیم ملی تعطیل شد را البته فدراسیون نام آن را به پایان رسیدن مرحله نخست اردو تیم ملی گذاشته است در حالی که حسین توکلی نسبت به این تعطیلی رضایت نداشت و حتی خودش به دنبال گرفتن اسپانسر بود تا با تقبل هزینه‌ها، اردو تیم ملی تعطیل نشود. در واقع به دنبال اسپانسر بودن به این موضوع ختم می‌شود که اردو تیم ملی به دلیل مسائل مالی تعطیل شده هر چند که خود فدراسیون این موضوع را قبول ندارد، اما در این میان موضوعی که اهمیت دارد شرایط وزنه‌برداران در خانه است و این که آیا می‌توانند مانند اردو تمرین کنند و آمادگی که کم‌کم به آن رسیده بودند را حفظ کنند. همچنین موضوع مهم دیگری که وجود دارد کنترل آنها از لحاظ مسائل مربوط به دوپینگ است.

حسین توکلی در این مورد بیان کرد: اردو تیم ملی تا پنجم اسفند ماه تعطیل است. البته با بچه‌ها به صورت تلفنی در ارتباط هستم، هر روز آنها را چک می‌کنم و رکوردهایی که به ثبت رسانده‌اند را به من می‌گویند همچنین از طریق وایبر نیز برنامه‌های تمرینی را برایشان می‌فرستم. این تنها کاری است که از دستم بر می‌آید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمرین کردن به این شکل حرفه‌ای است؟ تصریح کرد: من تلاش کردم که حداقل اسپانسر بگیرم، از خودم راضی هستم، زیرا تمام سعی‌ام را کردم، اما همه چیز به رییس فدراسیون بستگی دارد ما هم سعی کردیم خود را با شرایط وفق دهیم و از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببریم. تفکرات این است که فاصله زمانی تا مسابقات جهانی زیاد است، برای همین، این مدت اردو را تعطیل کرده‌اند. من خودم این را قبول ندارم. اگر یک ماه و نیم در اردو بودیم و بعد اردو 10 روز تعطیل می‌شد مشکلی نداشت اما این که وزنه‌برداران پس از 15 روز اردو، به مدت 20 روز تعطیل شوند چیز خوبی نیست و آنها از شرایط دور می‌شوند.

وی افزود: سعی کردم در این مدت تماس تلفنی با آنها داشته باشم با مربیانشان نیز در ارتباط هستم از آنها خواستم مواظب ملی‌پوشان باشند تا زمانی که به اردو بر می‌گردند آمادگی‌شان زیرا 70 80 درصد نباشد. امیدوارم این مشکل حل شود.

توکلی با اشاره این که زمان آغاز اردوی تیم ملی مصادف با به پایان رسیدن دوره ریاست حسین رضا زاده در فدراسیون است، تصریح کرد: من واقعا نمی‌دانم چه چیزی پیش می‌آید. من هم نمی‌توانم تصمیم بگیرم، شاید اگر هم بگویم چون آقا نیست من هم استعفا می‌دهم به لحاظ سیاسی برای من خوب باشد، اما این کار کمکی به ملی‌پوشان نمی‌کند، از طرفی برای کار کردن آمده‌ام و کاری به بحث‌های مدیریتی و بازی‌های سیاسی ندارم، من نمی‌خواهم تجربیاتم گوشه‌ای خاک بخورد. شاید چالش‌هایی که الان وجود دارد بعد از المپیک برزیل بیشتر به چشم آید اما در حال حاضر باید از فرصتی که هست حداکثر استفاده را کرد.

سرمربی تیم‌های پایه در پاسخ به این پرسش که با توجه به تمرین کردن ملی‌پوشان در خانه به چه صورت آنها را در مورد بحث دوپینگ کنترل می‌کند؟ بیان کرد: جوانان نسبت به نوجوانان پخته‌تر هستند من نیز در مورد خیلی مسائل با آنها شفاف صحبت کرده‌ام، امیدوارم مشکلی پیش نیاید. اما زمانی که اردو شروع شود ما نیاز داریم از طرف فدراسیون پزشکی برای چکاپ واقعی بیایند و حداقل برگه‌ای که ارزش و جایگاه خوبی دارد به ما بدهند تا تایید شود ملی‌پوشان پاک هستند. در واقع ما می‌خواهیم خدای ناکرده اتفاقی که برای نوجوانان رخ داد تکرار نشود و از یک سوراخ دو بار گزیده نشویم.

وی در پایان بیان کرد: من در مورد وضعیت ملی‌پوشان نمی‌توانیم توقع بالایی داشته باشیم، اما می‌خواهم زمانی که به اردو می‌آیند آمادگی‌شان نزدیک به صفر نباشد. اگر 70 80 درصد هم آماده باشند من را راضی می‌کند. البته توقع من از آنها خیلی بیشتر است، اما آنها شرایط و امکانات تمرینی را ندارند و در اردو تیم ملی نسبت به خانه شرایط بهتری برای آنها فراهم است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین