|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۷۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
تظاهرکنندگان با استفاده از موسیقی، ترانه‌ها، سازهای موسیقی و سوت مقابل منزل بلینکن تاکید کردند که او به دلیل حمایت کاملش از کشتارهای جمعی در غزه و اظهاراتش در این راستا و در حمایت از موضعگیری دولت آمریکا، در خانه‌اش استراحت می‌کند.

جمعی از معترضان موضعگیری دولت آمریکا درباره جنگ غزه با تجمع مقابل منزل وزیر خارجه این کشور، مخالفت خود را با این جنگ و موضعگیری مقامات دولتشان ابراز داشته و خواستار توقف جنگ شدند.

به گزارش ایسنا، ده‌ها تن از تظاهرکنندگان حامی فلسطین در اعتراض به موضعگیری واشنگتن درباره حملات رژیم صهیونیستی به غزه، با برپایی چادری مقابل منزل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ایالت ویرجینیا تاکید کردند که در مدت تعطیلات هفتگی در این چادر خواهند ماند.

تظاهرکنندگان با استفاده از موسیقی، ترانه‌ها، سازهای موسیقی و سوت مقابل منزل بلینکن تاکید کردند که او به دلیل حمایت کاملش از کشتارهای جمعی در غزه و اظهاراتش در این راستا و در حمایت از موضعگیری دولت آمریکا، در خانه‌اش استراحت می‌کند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را به دست گرفتند که روی آنها نوشته شده بود، «بلینکن از تروریسم اسرائیل حمایت می‌کند، همین الان آتش‌بس را برقرار کنید، اجازه دهید غزه زندگی کند، اسرائیل و آمریکا ۳۰ هزار تن را به قتل رساندند».

همچنین معترضان شعارهایی در حمایت از فلسطین و در محکومیت موضعگیری آمریکا درباره جنگ غزه سر دادند که از جمله آنها می‌توان به «فلسطین آزاد است، غزه آزاد است»، «بلینکن بلینکن نمی‌توانی پنهان بشوی» و «تو از کشتار جمعی حمایت می‌کنی» اشاره کرد.

حزامی بارمادا، فعال سوری-آمریکایی که برای این تجمع فراخوان داده بود، در گفت‌وگوی با وبگاه العربی الجدید اظهار کرد: ما اینجا مقابل خانه وزیر خارجه آمریکا هستیم و این چادر را در طول تعطیلات هفته برپا خواهیم کرد، ما از اینجا این پیام جدی را می‌دهیم که با تداوم حمایت دولت آمریکا از کشتار جمعی در غزه و نیز ارسال سلاح به «اسرائیل» موافق نیستیم، ما اینجا هستیم تا به وزیر خارجه آمریکا بگوییم که هرگز اجازه نخواهیم داد در آرامش باشی و جنایت‌های جنگی را که مرتکب شدی به یادت می‌آوریم.

تظاهرکنندگان تعهد دادند که به آزار و اذیت وزیر خارجه آمریکا در طول تعطیلات هفته ادامه می‌دهند تا او خواب آرامی نداشته باشد.

در زمان برگزاری این تجمع بلینکن به خانه‌اش رسید همزمان تظاهرکنندگان شعارهایی در محکومیت موضعگیری او و دولت بایدن درباره جنگ در غزه سر دادند.

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در شهرهای مختلف کشورهای عربی تظاهرات‌هایی برای اعلام همبستگی با ساکنان غزه و محکومیت این جنگ برگزار شد، همچنین تظاهرات‌های مشابهی در برخی شهرهای آمریکا از جمله واشنگتن برگزار شده و معترضان جنگ علیه غزه و موضعگیری آمریکا درباره آن را محکوم کردند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین