|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۶
کد خبر: ۳۷۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
در نهایت دادگاه با ۱۵ رای موافق در مقابل دو رای موافق دستور داد که اسرائیل باید تمام اقداماتی را که در اختیار خود دارد برای جلوگیری از هر چیزی در رابطه با نسل کشی در غزه اتخاذ کند.

بی بی سی: دیوان بین‌المللی دادگستری امروز (جمعه) رای خود را درخصوص اقدامات اضطراری برای تعلیق فعالیت‌های نظامی اسرائیل در غزه اعلام کرد.

این دیوان اعلام کرد: اسرائیل باید تمام اقدامات لازم برای «جلوگیری از هر چیزی در رابطه با نسل‌کشی در غزه» را به کار گیرد.

قاضی جمع‌بندی نیز دستورات دادگاه و رای هر یک از ۱۷ قاضی را اعلام کرد.

در نهایت دادگاه با ۱۵ رای موافق در مقابل دو رای موافق دستور داد که اسرائیل باید تمام اقداماتی را که در اختیار خود دارد برای جلوگیری از هر چیزی در رابطه با نسل کشی در غزه اتخاذ کند.

همچنین دادگاه با ۱۶ رای موافق در برابر یک رای داد که اسرائیل باید تمام تمهیدات ممکن در حیطه قدرتش را انجام دهد تا کسانی را که به نسل کشی در نوار غزه تحریک می‌کنند مجازات کند و جلوی آن‌ها را بگیرد. در نوار غزه دست دارند، اتخاذ کند.

قاضی جون داناهیو گفت که اسرائیل باید فوراً تضمین کند که نیرو‌های نظامی‌اش مرتکب هیچ‌یک از اقدامات ذکر شده از جمله کشتن فلسطینی‌ها یا ایجاد آسیب‌های جدی جسمی یا روحی نمی‌شوند.

بنابر حکم اسرائیل باید اطمینان حاصل کند که نیروهایش نسل‌کشی نمی‌کنند و همچنین از حفظ شواهد مربوط به نسل‌کشی ادعایی اطمینان حاصل کند.

او می‌گوید که اسرائیل باید اقدامات فوری و موثری را برای خدمات اولیه و اقدامات بشردوستانه انجام دهد.

قاضی دیوان بین‌المللی دادگستری همچنین لاهه می‌گوید دادگاه می‌تواند اقدامات موقت را صادر کند.

او سپس تشریح کرد که دادگاه کدام یک از اقدامات درخواستی آفریقای جنوبی را اجرا خواهد کرد. او می‌گوید که اسرائیل باید از کشتار، مجروح کردن و نابود کردن زندگی فلسطینی‌ها دست بردارد.

او گفت که این اعمال در محدوده کنوانسیون نسل‌کشی سازمان ملل متحد قرار می‌گیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین