|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۳۷۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
آیت الله عاملی با یادآوری اراده ملت ایران برای احیای حاکمیت ملی و استقلال سیاسی تصریح کرد: هجمه، فشار و حصار بر ایران کاملاً ظالمانه بود و ملت بزرگ ما از همین نقطه کاملاً فهمید که باید با تمام توان و با تمام ایثار و فداکاری در صحنه حاضر شود و این فرصت تاریخی را برای احیای شکوه و عظمت ایران از دست ندهد.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل ضمن گرامی داشت فرا رسیدن سالروز دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حساس‌ترین زمان و حساس‌ترین مکان اتفاق افتاد و منشاء تحولات عظیم در داخل و خارج از کشور شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جداً جای تامل و تحقیق است که چرا استکبار جهانی در ۴۵ سال عمر انقلاب از هیچ ضربه و خیانت و هجمه به ایران مضایقه نکرد و ملت بزرگ ایران چه جرمی مرتکب شده بود که مستحق شدیدترین هجمه نظامی و بی‌نظیرترین حصار اقتصادی و حصار تکنولوژی شد؟

آیت الله عاملی با یادآوری اراده ملت ایران برای احیای حاکمیت ملی و استقلال سیاسی تصریح کرد: هجمه، فشار و حصار بر ایران کاملاً ظالمانه بود و ملت بزرگ ما از همین نقطه کاملاً فهمید که باید با تمام توان و با تمام ایثار و فداکاری در صحنه حاضر شود و این فرصت تاریخی را برای احیای شکوه و عظمت ایران از دست ندهد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکا تا حال ملت ما را نشناخته است، افزود: آخرین تقلا و امید آن‌ها تمرکز روی انتخابات آینده است با ۲۰۰ کانال شب و روز ملت ما را دعوت می‌کنند که صحنه را ترک و میدان را به کسانی واگذار کند که ۱۳ هزار کودک را در غزه تکه تکه کردند و هنوز هم از خون آشامی سیر نشده است.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: ملت ما هیچ وقت در طول تاریخ گردن خود را برای دشمن جلو نیاورده تا دشمن را از زدن گردن خود متمکن کند.

آیت الله عاملی گفت: وزیر خارجه چین اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل به هیچ کشوری اجازه حمله به یمن را نداده است مسئول صلح و امنیت جهان سازمان ملل و شورای امنیت است کشور‌هایی که این مجموعه بین المللی را به حساب نمی‌آورند، اشرار و اوباش و اراذل بین‌المللی که مسئولیت خون بی‌گناهان بر عهده آنهاست و باید پای محاکمه کشیده شوند.

وی با بیان اینکه این کشور‌ها حق صحبت از حقوق بشر، آزادی و دموکراسی را ندارند، افزود: مجسمه آزادی در آمریکا با حمایت تمام عیار آمریکا از جنایات اسرائیل واقعاً به یک اضحوکه تبدیل شده است.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: نفاق در کشور‌های اروپایی و آمریکا در موضوع غزه فوران می‌کند در ظاهر برای ساکت کردن ملت‌های خود از توقف آتش بس و کمک‌های انسانی صحبت می‌کنند، اما در پشت پرده به اسرائیل می‌گویند هر چقدر می‌توانی از مسلمان‌ها بکش.

امام جمعه اردبیل یادآورشد: آمریکا این روز‌ها طوفانی از تبلیغات به راه انداخته که باید آتش بس اجرا شود، اما دیروز رژیم اسرائیل اعلام کرد سنگین‌ترین معامله سلاح با آمریکا را منعقد کرده که بر اساس آن آمریکا هواپیما‌های پیشرفته در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هجمه‌های ادعایی آمریکا نفاق و برای فریب افکار عمومی است، ادامه داد: وقتی آمریکا در شورای امنیت حق وتو را به نفع اسرائیل به کار می‌گیرد و مانع از آتش بس می‌شود، کاملاً معلوم می‌شود که آن‌ها تمام حیثیت خود را به پای اسرائیل ریخته اند و امکان ندارد آن‌ها در باطن ضد اسرائیل باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این هفته اسرائیل مثل هفته‌های قبل در یک شبانه روز ۱۵۰ نفر را به شهادت رساند و علاوه بر آن به مرکز اعانه دولت کویت و آنروا حمله کرد که این‌ها نشان دهنده نهایت خبث سریره اسرائیل است.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به انتساب مرکز آنروا به سازمان ملل و مصونیت آن گفت: اسرائیل بار‌ها به واحد‌های این مرکز حمله کرده، ولی حمله اخیر فاجعه بسیار بزرگ بود و در آن ۵۰ نفر شهید شدند.

آیت الله عاملی در ادامه با اشاره به متوسل شدن دولت آمریکا به دولت چین برای وساطت با ایران و جلب رضایت انصار الله یمن گفت: آمریکا بعد از حمله نظامی به یمن فوراً فهمید که حریف انصارالله نمی‌شود. جنگ غزه پرده از خیلی از واقعیات برداشت یکی از آن‌ها شکسته شدن هیمنه نظامی آمریکا و اسرائیل بود.

وی اضافه کرد: ۱۹ کشور هم پیمان شدند که یمنی‌ها را مهار کنند، اما عاجز مانده و به چین متوسل شدند در حالی که یمن سال‌هاست که در محاصره شدید آمریکاست و یک کشور بسیار فقیر است فقیر است، اما در شجاعت شیر است و شیر را نمی‌توان به زنجیر کشید!

امام جمعه اردبیل در ادامه با نقد یاوه گویی‌های اخیر سفیر رژیم غاصب صهیونیستی در آذربایجان گفت: سفیر اسرائیل در آذربایجان در پیامی به مناسبت ۲۰ ژانویه اعلام کرده که ما در جنگ غزه از کرامت انسانی دفاع می‌کنیم این جمله خنده‌دارترین و اهانت آمیزترین جمله در خصوص جنگ غزه است آیا بمباران بیمارستان‌ها، مدارس و ممانعت از ورود دارو، غذا و سوخت به غزه کرامت انسانی است.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل در خاتمه گفت: این سفیر جاهل و نادان یک اشتباه بزرگ مرتکب شده و توجه نکرده که حادثه ۲۰ ژانویه باکو برای اخراج اشغالگران روس بود یعنی ۲۰ ژانویه ضد اشغالگری و در نتیجه ضد اسرائیل است.

وی با بیان اینکه اشغال گر بزرگ دنیا اسرائیل است، گفت: اگر سفیر اسرائیل در آذربایجان واقعاً به ۲۰ ژانویه معتقد است، باید اول دولت خودش را محکوم کند رژیم اسرائیل باید توجه کند که هر روز که می‌گذرد این سفیر بیشتر و بیشتر برای اسرائیل افتضاح درست می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین