|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۷۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از یک منبع آگاه بدون ذکر نام نوشت که هدف از ایجاد این منطقه حائل پاکسازی آن از به زعم او «هرگونه تروریست، موشک‌انداز و خمپاره‌انداز» است.

ایرنا: روزنامه فایننشال‌تایمز گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی برای اجرای نقشه خود جهت ایجاد یک منطقه حائل در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی تاکنون یکهزار و یکصد ساختمان را در نزدیکی مرز تخریب کرده است.

روزنامه فایننشال‌تایمز به نقل از یک منبع آگاه بدون ذکر نام نوشت که هدف از ایجاد این منطقه حائل پاکسازی آن از به زعم او «هرگونه تروریست، موشک‌انداز و خمپاره‌انداز» است.

این منبع افزوده است: ایجاد منطقه حائل به تل آویو آزادی عمل در آنجا را خواهد داد.

برپایه این گزارش، رژیم صهیونیستی برای ایجاد این منطقه حائل تاکنون حدود یکهزار و یکصد ساختمان‌ را در امتداد مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی تخریب است.

به نوشته فایننشال‌تایمز، ارتش رژیم اسرائیل از تایید یا تکذیب این آمار خودداری کرده است، اما ریچارد هچت سخنگوی ارتش این رژیم گفت که نظامیان صهیونیست به منظور جلوگیری از آنچه فعالیت جنبش حماس خواند، ایجاد این منطقه حائل را عملیاتی می‌کنند.

در حالی که مقامات صهیونیستی از اظهار نظر درباره میزان گستردگی منطقه حائل خودداری کرده‌اند، اما عاموس یادلین رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که پیش‌بینی می‌کند تل آویو پس از پایان جنگ علیه نوار غزه، «منطقه حائلی» را به عمق ۵۰۰ متری تا یک کیلومتری در داخل نوار غزه ایجاد کند.

یادلین در نشستی خبری با خبرنگاران افزوده بود: این منطقه حائل برای آن است که مطمئن شویم که ۷ اکتبر [عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه] دیگر تکرار نخواهد شد.

به نوشته فایننشال‌تایمز، ایجاد چنین منطقه ای در مرز نوار غزه یکی از موضوعاتی است که رژیم اسرائیل و آمریکا درباره آن اختلاف نظر دارند و واشنگتن بارها اعلام کرده است که با هرگونه اقدامی که منجر به کاهش مساحت نوار غزه شود، مخالفت خواهد کرد.

جان کربی سخنگوی امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه این موضع را تکرار کرد و مدعی شد: ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم شاهد کاهش قلمرو غزه باشیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین