|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
رئیس قوه قضائیه گفت: در مورد بانک‌ها در موضوع معوقات بانکی قوه قضاییه ورود کرده و در جلسه با رئیس جمهور نیز گفتیم که در جایی که باید وارد می‌شویم.
آیت الله آملی لاریجانی دقایقی پیش در شورای اداری لرستان اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان  میراث بزرگ نظام جمهوری اسلامی را در اختیار داریم و اخیرا مقام معظم رهبری در جلسه‌ای فرمودند ما چون در داخل این نظام هستیم ارزش آن را نمی‌دانیم اگر در بیرون بودیم ارزش آن را می‌دانستیم.

وی افزود: با رهبری‌های حضرت امام راحل با وجود همه فشارها و همچنین رهبری معظم انقلاب این نظام حفظ شده و انصافا باید از مردم به دلیل راهپیمایی 22 بهمن که با شور در صحنه بر سر مستکبرین فریاد زدند تشکر کنیم چون این کار کمی نیست.

رئیس قوه قضائیه گفت: تحمل سختی‌ها توسط ملتی که اینگونه تحت فشار است کار کوچکی نیست که سبب شده است در لبنان و یمن و دیگر جاها این انقلاب الگو باشد.

وی عنوان کرد: مدعیان حقوق بشر در برابر کشور یمن که مردم بیرون ریختند و حکومت را به دست گرفته اند به طور مداوم قطعنامه صادر می‌کنند اما در مورد بحرین که حکومت آن این فشارها را به مردم می‌آورد سکوت می‌کنند.

آیت الله لاریجانی عنوان کرد: با ورود مردم به صحنه است که ارزش های نظام اسلامی مشخص می‌شود و باید برخورد با کرامت نسبت به مراجعان داشته باشیم و دلسوزی در جمهوری اسلامی نوعی عبادت است.

وی اظهار داشت: امروز در میان قوا نوعی همدلی است و هر چند موظفیم بین قوا خط کشی کنیم اما در سطح روسای قوا هم همدلی حاکم است و ما در جلسات هم به شخص رییس جمهور گفته ایم که ما می خواهیم به دولت کمک کنیم که دولت بتواند موفق شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله دیگر انعکاس همدلی در استان‌ها است و امیدواریم دستگاه‌های قضایی و اجرایی با هم در تسهیل امور و همچنین حل مشکلات مردم هم دلی صورت بگیرد.

وی افزود: مسله مهمی که در استان مطرح است که من حتما خدمت روسای قوا و مقام معظم رهبری خواهم برد با وجود ظرفیت عظیم برای کار، بیکاری زیاد است که البته بخشی از مشکل به دلیل فرهنگ کار است که نسل جدید مانند گذشتگان زیربار کار نمی روند.

آیت الله لاریجانی بیان کرد: ما باید تسهیل کنم زمینه کار را برای جوانان و فرهنگ کار را رواج دهیم و یک استان اینچنین با این منابع نباید جوانان ان اینگونه بیکار باشند.

وی عنوان کرد: اصل بنگاه های زودبازده فکر بدی نبود ولی خیلی بد و صوری اجرا شد که می تواند اگر خوب کار شود سودمند است.

رئیس قوه قضائیه گفت: در مورد بانک ها در موضوع معوقات بانکی قوه قضاییه ورود کرده و در جلسه با ریاست جمهوری نیز گفتیم که در جایی که باید وارد می شویم البته بخشی از این افراد ضرر کرده اند که جای فشار بیشتر ندارد.

وی افزود: برخی سو استفاده کرده اند و مثلا اقایی 6500 میلیارد تومان وام گرفته است که بانک ها نباید اینگونه رفتار کنند که یکی از بانک های خصوصی است و اگر این فرد ندهد بانک با مشکل برمی خورد و وثیقه هم نگرفتند که اگر می گرفتند ما جلب می کردیم.

‌وی عنوان کرد: براساس گزارش، همین آقا به صورت ارز این معوقات را از کشور خارج کرده است که باید ما انها را جلب کنیم

آیت الله لاریجانی اظهار داشت: متاسفانه چهره قوه قضاییه فقط بگیر و ببند جلوه داده شده اما واقعیت این است که این کارها برای این است که دولت کار خود را درست انجام دهند و مثلا در موضوع گروه آریا چندتا از بانک ها لغزیدند که باید در دولت جلوی آنها گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی به ما گفتند ما لیست داریم و وقتی برای ما فرستادند دیدیم این فسادها در خود وزارت خانه ها است که ابتدا باید خود انها رسیدگی و نظارت کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: در برخی از بانک ها اصلا شکایت نمی کنند و شاید می خواهند از سود معوقات استفاده کنند که باید شکایت کنند.

وی عنوان کرد: بخشی از کار قوه قضاییه تسهیل سرمایه گذاری است که در شرایط مشکلاتی که برای صدور نفت پیش آماده باید مرد را جلو بکشیم و ما در صورتی که راه را درست کنیم انها را تضمین می کنیم.

‌آیت الله لاریجانی بیان کرد: نسبت به وضعیت دستگاه قضایی و سازمان های تابعه در استان هرکدام به اندازه چندتا وزارت خانه در حال کار هستند که البته ما با وجود مشکلات مالی که داریم ابراز امیدواری می کنیم برخی از مشکلات استان را در این سفر حل کنیم.

جلسه شورای اداری استان لرستان با حضور آیت الله املی لاریجانی، حجت الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان، آیت الله صدیقی،استاندار لرستان، حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، حجت الاسلام منتظری، الهیاری ملک شاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس، کریمی رئیس دیوان عدالت اداری، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و محمد جواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین