|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۴
کد خبر: ۳۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: چهار متخلف شکار حرفه ای در مراکان خوی به دام افتادند.
خسرو خلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار نفر متخلف حرفه ای به همراه یک قبضه اسلحه گلوله زنی کلاشینکف غیرمجاز با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: دستگیری این افراد پس از دریافت اطلاعاتی از مردم محلی مبنی بر ورود تعدادی از متخلفان به صورت شبانه به منطقه حفاظت شده مراکان انجام شد.

خلیلی اضافه کرد: محیط بانان منطقه مراکان نیز با دریافت اطلاعات حضور شکارچیان در گروه های دو و سه نفره متخلفان را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

وی با بیان اینکه یکی از متخلفان سابقه درگیری مسلحانه با محیط بانان منطقه را داشت، افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه درگیری مسلحانه و خطرات احتمالی موضوع به صورت نامحسوس و با خودروی شخصی پیگیری شد.

وی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با همکاری و پشتیبانی نیروی انتظامی، هنگام شب و در پاسگاه نیروی انتظامی 'سه راهی ایواوغلی ' موفق به دستگیری متخلفین شکار شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: از خودروی متخلفان، لاشه یک راس بز وحشی به همراه یک قبضه اسلحه جنگی کلاشینکف کشف و متخلفان به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

خلیلی اظهار کرد: در دو ماه اخیر 15 متخلف شکار، هفت اسلحه قاچاق و جنگی توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده مراکان کشف شده است.

وی ادامه داد: در راستای حفاظت از گونه های حیات وحش در مراکان و سایر مناطق حفاظت شده استان محیط بانان منطقه عزم خود را برای برخورد با متخلفان جذب کرده اند و به صورت شبانه روزی در حال کنترل و گشت زنی در نقاط مختلف حفاظت شده استان هستند.

منطقه حفاظت شده مراکان اولین منطقه حفاظت شده کشور به مساحت 103 هزار و 983 هکتار است که در شهرستان خوی واقع شده است.

وجود گونه های نادر گیاهی از جمله درختان جنگلی گلابی و رز وحشی منطقه را به یک منطقه غنی زیستی و حوضچه ژنتیکی کم نظیر در جهان تبدیل کرده است.

کل و بز و قوچ و میش از شاخص ترین حیوانات در حال زیست در این منطقه هستند.

منطقه مراکان در 45 کیلومتری شمال شرقی خوی قرار دارد و جزء 93 زیستگاه حیات وحش کشورمان است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین