|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۷۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
بر اساس سندی که به رویت رویترز رسیده است، مشتریان باید از طریق یک برنامه تلفن همراه ثبت نام و کد ترخیص کالا از وزارت امور خارجه عربستان دریافت کنند و همچنین سهمیه بندی ماهانه خود را رعایت کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه و با استناد به یک سند گزارش داد که عربستان سعودی در حال آماده شدن برای افتتاح اولین فروشگاه مشروبات الکلی در ریاض، پایتخت این کشور، برای استفاده دیپلمات‌های غیر مسلمان است.
 
بر اساس سندی که به رویت رویترز رسیده است، مشتریان باید از طریق یک برنامه تلفن همراه ثبت نام و کد ترخیص کالا از وزارت امور خارجه عربستان دریافت کنند و همچنین سهمیه بندی ماهانه خود را رعایت کنند.
 
بر اساس این گزارش، این نقطه عطفی در تلاش‌های محمد‌بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای گشودن درهای این کشور برای گردش‌گری و تجارت است. همچنین بخشی ار برنامه گسترده تری است که به عنوان «چشم‌انداز ۲۰۳۰» برای ایجاد اقتصادی بدون وابستگی به نفت در دستور کار دولت عربستان سعودی قرار دارد.
 
این برنامه شامل توسعه صنایع محلی و مراکز لجستیکی و ایجاد شغل برای اتباع عربستان سعودی است.
 
در این سند آمده که فروشگاه جدید در محله دیپلماتیک ریاض، محله ای که سفارت‌خانه‌ها و دیپلمات‌ها در آن اقامت دارند، واقع شده و «به شدت محدود» به غیر مسلمانان خواهد بود.
 
عربستان سعودی قوانین سخت‌گیرانه ای علیه نوشیدن مشروبات الکلی دارد که مجازات‌هایی نظیر صدها ضربه شلاق، جریمه نقدی یا حبس را برای خاطیان در نظر گرفته که البته به عنوان بخشی از اصلاحات، مجازات‌های شلاق تا حد زیادی با احکام زندان جایگزین شده است.
 
میلیون‌ها مهاجر در عربستان سعودی زندگی می‌کنند که بیشتر کارگران مسلمان آسیایی و مصری هستند که در صورت مصرف مشروبات الکلی با خطر اخراج مواجه خواهند شد.
 
تاکنون مشروبات الکلی تنها از طریق پست دیپلماتیک یا در بازار سیاه در دسترس بوده است.
 
در این حال، دولت عربستان سعودی روز چهارشنبه چهارم بهمن، گزارش‌های رسانه‌های دولتی مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید بر واردات الکل در محموله‌های دیپلماتیک را تایید کرد و گفت که این محدودیت‌ها برای مقابله با تجارت غیرقانونی محصولات الکلی وضع شده‌اند و کنوانسیون‌های دیپلماتیک بین‌المللی در آن‌ها رعایت شده است.
 
عربستان سعودی که برای چندین دهه کشوری بسته بود، در سال‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه اجتماعی مانند جداسازی مردان و زنان در مکان‌های عمومی و الزام زنان به پوشیدن لباس‌های مشکی یا عبا را کاهش داده است.
 
تسلط ولیعهد عربستان سعودی بر قدرت، با بازگشایی این کشور برای گردش‌گری غیر مذهبی، اجازه برگزاری کنسرت، اجازه به زنان برای رانندگی و البته سرکوب مخالفان و رقبای سیاسی همراه بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین