|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۷۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
رئیس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: در راستای رفع آن دسته از مشکلات استان بوشهر که به نحوی از انحاء به قوه قضائیه مربوط می‌شود، اختیارات قانونی قابل تفویض خود را به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌نمایم و به او دستور می‌دهم که در این مسیر، اقدامات مجدانه‌ای را انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما باید به صورت توأمان دنیا و آخرت مردم را ارتقاء ببخشیم و باید با همه وجود خود خدمتگزار مردم باشیم.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در شورای اداری استان بوشهر با اشاره به در پیش بودن دهه فجر اظهار کرد: طی ۴۵ سال اخیر علی‌رغم توطئه‌های بی‌شمار دشمنان با هدایت‌های امامین انقلاب و بصیرت مردم و تلاش مسئولین و مجاهدت نیروهای مسلح، به پیش رفته‌ایم و امروز ایران اسلامی یک کشور مقتدر است.
 
رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: باید در گام دوم‌ انقلاب در بخش‌های مختلف تحول ایجاد کنیم و با راه‌های ابتکاری، اقدامات جهادی و بسیجی را در دستور کار قرار دهیم.
 
محسنی اژه‌ای گفت: سه مقوله امنیت، اقتصاد و فرهنگ، بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند؛ اگر امنیت نباشد، اقتصاد هم رشد پیدا نمی‌کند؛ از سوی دیگر چنانچه امنیت باشد اما اقتصاد نباشد، باز یک پای کار می‌لنگد؛ اگر نتوانیم مشکلات معیشتی را رفع کنیم، چه بسا همین امر به امنیت ما خدشه وارد کند.
 
رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ما باید به صورت توأمان دنیا و آخرت مردم را ارتقاء ببخشیم و باید با همه وجود خود خدمتگزار مردم باشیم.
 
محسنی اژه‌ای با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: دشمنان درصدد القاء این گزاره هستند که مشارکت در انتخابات، امری بلااثر است؛ این موضوع توطئه بدخواهان است؛ مردم ما اگرچه مشکلاتی دارند ولیکن در انتخابات مشارکت خواهند کرد و می‌دانند که مشکلات موجود با مشارکت در انتخابات، قابل رفع شدن هستند؛ حتی کسانی که نسبت به برخی موضوعات به طور اساسی مشکل دارند نیز باید در انتخابات شرکت کنند؛ ممکن است بگویند فی‌المثل ۲۰ نفر را نمی‌توانیم به مجلس بفرستیم؛ عیب ندارد، حداقل برای فرستادن ۱۰ نفر به مجلس تلاش کنید و مشکلات و مسائل خود را از این طریق حل کنید. ممکن است بگویند به قوه قضائیه اشکال داریم؛ خب راهکار این است که نماینده به مجلس بفرستید و از جایگاه قانونی و حقوقی مجلس، در راستای مرتفع کردن اشکالاتی که از نظرتان وجود دارد گام بردارید.
 
رئیس قوه قضاییه در پایان  تاکید کرد: در راستای رفع آن دسته از مشکلات استان بوشهر که به نحوی از انحاء به قوه قضائیه مربوط می‌شود، اختیارات قانونی قابل تفویض خود را به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌نمایم و به او دستور می‌دهم که در این مسیر، اقدامات مجدانه‌ای را انجام دهد.
 
پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله «حسینی بوشهری» نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی، گفت: قوه قضاییه ملجأ و پناهگاه مردم است؛ قدردانی مردم استان بوشهر از عملکرد مجموعه دادگستری و همچنین تقدیر آنها از اقدامات رئیس کل دادگستری استان بوشهر، نشان‌دهنده گام‌های خوب و مثبت برداشته شده برای حل مشکلات مردم این استان توسط عدلیه است.
 
وی با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های حمایت از انقلاب طی بیش از چهار دهه گذشته، گفت: به فضل الهی در انتخابات پیش رو که یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود نیز شاهد حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.
 
«محمدی‌زاده» استاندار بوشهر نیز طی سخنانی ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه این استان، از اقدام انقلابی قوه قضاییه در صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک در ۴ شهر و ۱۰ روستای منطقه عسلویه، قدردانی به عمل آورد.
 
سردار «رزمجو» فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این جلسه، به بیان مطالبی در رابطه با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در استان بوشهر در راستای تامین امنیت هرچه بیشتر این استان پرداخت.
 
«رضایی» رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز در این جلسه، حل مشکلات مربوط به صدور اسناد مردم دشتستان بعد از نیم قرن توسط قوه قضاییه را مصداق یک اقدام انقلابی و کار برای خدا دانست.
 
وی در ادامه، به انتقاد از برخی رویه‌های مدیریتی در ادوار گذشته در استان بوشهر پرداخت.
 
«پورات» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این جلسه، به بیان فرآیندهای طی شده در این استان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات اسفندماه سال جاری پرداخت.
 
همچنین «باستین» معاون اقتصادی استانداری بوشهر نیز به بیان برخی چالش‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی این استان پرداخت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین