کد خبر: ۳۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
رسانه های روسیه از رد درخواست دادستانی کل گرجستان برای استرداد «میخاییل ساآکاشویلی» رییس جمهوری سابق این کشور از سوی اوکراین خبر دادند.
به نقل از شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه، دادستانی کل اوکراین روز سه شنبه درخواست دادستانی کل گرجستان برای استرداد ساآکاشویلی را رد کرد.

علاوه بر آن دادستانی کل اوکراین درخواست برای استرداد زوراب ادیشویلی وزیر دادگستری پیشین گرجستان را که به کی یف پناهنده شده است و از طریق اینترپل تحت پیگرد بین المللی اعلام شده را هم رد کرده است.

در همین حال روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه امروز در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از بیانیه دادستانی کل گرجستان اعلام کرد که اوکراین با خودداری از تحویل ساآکاشویلی و ادیشویلی به گرجستان، به تعهدات خود در چارچوب قرارداد استرداد مجرمین دو کشور عمل نمی کند.

ساکاشویلی رییس جمهوری پیشین گرجستان روز شنبه به عنوان «رییس شورای بین المللی مشاوره اصلاحات» رییس جمهوری اوکراین منصوب شد. وی در این سمت باید حمایت های بین المللی از اوکراین را جلب کند.

'پترو پوروشنکو' رییس جمهوری اوکراین در بیانیه ای درباره انتصاب ساآکاشویلی گفت: وی یکی از اعضای دولت اوکراین و در همان حال نماینده جامعه بین المللی در این کشور خواهد بود.

وزارت خارجه گرجستان در این رابطه روز یکشنبه واسیلی تسیبنکو سفیر اوکراین در تفلیس را احضار و مراتب اعتراض دولت گرجستان به کی یف را در رابطه با انتصاب ساآکاشویلی به مقام مشاور رییس جمهوری آن کشور ابلاغ کرد.

میخاییل اوکلبا سفیر گرجستان در کی یف هم از وزارت امور خارجه اوکراین در رابطه با انتصاب ساآکاشویلی در دستگاه حکومت اوکراین با توجه به اتهامات وارده به وی در تفلیس درخواست توضیح کرد.

ساآکاشویلی که از سال 2004 تا 2014 رییس جمهوری گرجستان بود از طرف دستگاه قضایی آن کشور متهم به حیف و میل بودجه دولت در دوره ریاست جمهوری، سوءاستفاده از اختیارات خود در آن دوره و سرکوب مخالفان متهم شده است.

دادگاه تفلیس روز دوم ماه اوت سال گذشته در غیاب ساآکاشویلی، حکم بازداشت وی را صادر کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین