|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۷۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱
دو مقام اسرائیلی گفتند کابینه جنگی اسرائیل ده روز پیش پارامترهای پیشنهادی جدید برای توافق را تصویب کرد که بیشتر از پیشنهادات قبلی اسرائیل متمایل به جلو است.


دو مقام اسرائیلی گفتند که اسرائیل پیشنهادی از طریق میانجیگران قطری و مصری به حماس داده است که شامل توقف دو ماهه جنگ به عنوان بخشی از یک توافق چند مرحله‌ای است که شامل آزادی همه گروگان‌های باقی مانده در غزه می‌شود.
 
 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛  در حالی که این پیشنهاد شامل توافقی برای پایان دادن به جنگ نمی شود، این طولانی ترین دوره آتش بسی است که اسرائیل از زمان شروع جنگ به حماس پیشنهاد داده است.
 
بیش از 130 گروگان همچنان در غزه نگهداری می شوند.  
 
 برت مک گورک، مشاور رئیس جمهور بایدن، روز یکشنبه به مصر سفر کرد و پس از آن به قطر خواهد رفت تا برای پیشرفت در مذاکرات جهت آزادی گروگان‌های حماس گفتگو کند.
 
 میانجی‌های قطری و مصری هفته‌ها تلاش کرده‌اند که شکاف‌ها را بین طرف‌ها پر کنند تا به سمت توافق حرکت کنند.
 
 مقامات آمریکایی به آکسیوس گفتند که دستیابی به چنین توافقی ممکن است تنها راهی باشد که می تواند به آتش بس در غزه منجر شود.
 
  دو مقام اسرائیلی گفتند کابینه جنگی اسرائیل ده روز پیش پارامترهای پیشنهادی جدید برای توافق را تصویب کرد که بیشتر از پیشنهادات قبلی اسرائیل متمایل به جلو است.
 
 مقامات اسرائیلی گفتند که منتظر پاسخ حماس هستند اما تاکید کردند که نسبت به امکان پیشرفت در روزهای آینده محتاطانه خوشبین هستند.
 
 بر اساس این پیشنهاد، این توافق شامل آزادی همه گروگان‌های باقی‌مانده که زنده هستند و تحویل اجساد گروگان‌های مرده در چند مرحله خواهد بود.  
 
مقامات گفتند که مرحله اول شامل آزادی زنان، مردان بالای 60 سال و گروگان هایی است که در وضعیت وخیم پزشکی قرار دارند، است.
 
 مراحل بعدی شامل آزادی سربازان زن، مردان زیر 60 سال غیر سرباز، سربازان مرد اسرائیلی و تحویل اجساد گروگان ها می شود.
 
مقامات گفتند که اسرائیل پیشنهاد کرده است مدت توقف کلی برای تکمیل آزادی همه گروگان ها در مراحل مختلف تا دو ماه است.
 
 به گفته مقامات، بر اساس توافق پیشنهادی، اسرائیل و حماس در مورد تعداد اسیران فلسطینی به ازای هر گروگان اسرائیلی در هر دسته به توافق خواهند رسید و سپس مذاکرات جداگانه در مورد اسامی این اسرا انجام خواهد شد.
 
 مقامات اسرائیلی گفتند که این پیشنهاد شامل استقرار مجدد نیروهای ارتش اسرائیل است تا برخی از آنها از مراکز اصلی جمعیت در غزه خارج شوند و امکان بازگشت تدریجی غیرنظامیان فلسطینی به شهر غزه و نوار شمالی غزه در حین اجرای توافق فراهم شود.
 
مقامات اسرائیلی گفتند این پیشنهاد روشن می کند که اسرائیل با پایان دادن به جنگ و آزادی تمام 6000 اسیر فلسطینی از زندان های اسرائیل موافقت نخواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین