|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۳۷۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
تیم استرالیا هم به رهبری گراهام آرنولد چندان چشمگیر ظاهر نشد، اما به عنوان قهرمان سابق آسیا دو پیروزی مقابل هند و سوریه کسب کرد تا به دور بعد راه پیدا کند. البته در این بین عراق فراتر از حد تصور ظاهر شد و پس از پیروزی برابر اندونزی، ژاپن را شکست داد.

ورزش سه: عربستان سعودی نمایش قابل توجهی مقابل تیم ۹ نفره قرقیزستان از خود به نمایش نگذاشت تا مثل ایران به عنوان یک تیم ۶ امتیازی مورد انتقاد هوادارانش قرار بگیرد.

شکست ناگهانی ژاپن مقابل عراق و تساوی غیرمنتظره کره جنوبی مقابل اردن پیش‌بینی‌ هواداران فوتبال از مرحله گروهی جام ملت‌ها را به هم ریخت. ژاپن به عنوان یکی از مدعیان قهرمان وارد جام ملت‌های آسیا شد و به دنبال کسب پنجمین عنوان و افزایش رکورد خود است و کره جنوبی نیز یکی از رقبای اصلی ژاپن در مسابقات حاضر شده است.

بولت پرسپولیساما پس از اینکه نتایج دور اول مرحله گروهی مسابقات در قطر طبق انتظار پیش رفت، اولین شگفتی در دور دوم رخ داد؛ جایی که عراق با نتیجه 2-1 ژاپن را شکست داد. البته این شکست در حالی رقم خورد که ژاپن در بازی اول هم در حد انتظار ظاهر نداشت و پس از اینکه از ویتنام عقب افتاد، به بازی برگشت و سه امتیاز را کسب کرد.

24 ساعت پس از مسابقه ژاپن و عراق نیز دومین غافلگیری رخ داد و در دیدار کره جنوبی و اردن، در ابتدا سون، کاپیتان تاتنهام، در دقیقه 9 با یک ضربه پنالتی تیمش را پیش انداخت اما در ادامه اردن به تساوی رسید سپس در پایان نیمه اول با نتیجه 2-1 پیش افتاد. کره در آستانه شکست قرار گرفت اما موفق شد در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی را به تساوی بکشاند تا از این دردسر بزرگ خارج شود.

ژاپن و کره جنوبی هنوز در موقعیت خوبی برای رسیدن به مرحله بعد هستند، زیرا برای صعود فقط باید به ترتیب با اندونزی و مالزی مساوی کنند. اما تزلزل آنها این شرایط را رقم زد تا در صورت عدم موفقیت در گروه‌های خود، در مرحله دوم رو در رو بازی کنند.

در هر صورت دو تیم در دو دور اول در قامت یک تیم قهرمان ظاهر نشدند و باید منتظر دور سوم باشند تا به استرالیا، ایران، عراق، قطر و عربستان که به مرحله بعد صعود کرده‌اند، ملحق شوند.

البته نمی‌توان یورگن کلینزمن، سرمربی آلمانی کره‌جنوبی را به دلیل دست کم گرفتن رقیب مورد انتقاد قرار داد، به‌ویژه که او به دنبال پایان دادن به ناکامی 64 ساله خود در کسب عنوان قهرمانی قاره است. کلینزمن پیش‌بینی می‌کرد که قهرمانی قاره آسان نخواهد بود و قبل از مسابقات گفت: هر مسابقه دشوار خواهد بود. فوتبال آسیا بسیار پیشرفت کرده و کیفیت در 10 یا 15 سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

از میان چهار تیمی که پیش از این با دو برد در دو بازی به دور حذفی رسیده‌اند، قطر بی‌شک چشمگیرترین تیم است. این تیم علی‌رغم اینکه فدراسیون فوتبال قطر حدود یک ماه قبل از شروع مسابقات کادر فنی را تغییر داد کارلوس کی‌روش را کنار گذاشت و مارکز لوپز را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، عملکرد بسیار خوبی داشت.

مدافع عنوان قهرمانی در افتتاحیه مسابقات به راحتی لبنان را با نتیجه 3-0 شکست داد و سپس با پیروزی 1-0 مقابل تاجیکستان که در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند، صدرنشین گروه شد و صعود خود به دور بعد را قطعی کرد.

تیم ملی قطری در تیم خود اکرم عفیف را دارد که به همراه ایمن حسین عراقی با 3 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد.‌ این تیم همچنین المعز علی را در اختیار دارد که برگ برنده دیگر قطری‌ها محسوب می‌شود.

همچنین تیم ملی ایران که پس از ژاپن دومین تیم برتر آسیا محسوب می‌شود و در تلاش است که چهارمین عنوان قهرمانی آسیای خود را کسب کند هم با 6 امتیاز راهی مرحله حذفی شد. این تیم 4-1 فلسطین را شکست داد و سپس با یک گل هنگ‌کنگ را که در رنکینگ تیم‌های آسیایی ضعیف‌ترین تیم است، شکست داد.

تیم استرالیا هم به رهبری گراهام آرنولد چندان چشمگیر ظاهر نشد، اما به عنوان قهرمان سابق آسیا دو پیروزی مقابل هند و سوریه کسب کرد تا به دور بعد راه پیدا کند. البته در این بین عراق فراتر از حد تصور ظاهر شد و پس از پیروزی برابر اندونزی، ژاپن را شکست داد.

امشب عربستان در مقابل تیم کم‌امید قرقیزستان نمایش چندان قابل توجهی از خود ارائه نداد تا هواداران این تیم نیز در موقعیتی قرار بگیرند که پیش‌تر هواداران ژاپن، کره و ایران در آن قرار داشتند؛ تیم‌هایی که هنوز فرم قهرمانی در تورنمنت‌ را به نمایش نگذاشته‌اند اما با توجه به پیشینه و بازیکنان و نیمکت‌شان هر آن ممکن است سطح تازه‌ای را از خود به نمایش بگذارند.

در حال حاضر عراق و اردن به همراه قطر محبوب‌ترین تیم‌های تورنمنت‌ بوده‌اند، اما با شروع دور سوم ممکن است همه نتیجه‌گیری‌های دو بازی اول به فراموشی سپرده شود. این جام ملت‌های آسیاست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین