|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۳۷۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
عراق و ژاپن در جریان هفته دوم مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به دیدار هم رفتند که در نهایت عراقی‌ها با شگفتی‌سازی، ۲ بر یک بر سامورایی‌ها فائق آمدند.

تیم‌ملی فوتبال عراق رکورد ۳۶ سال شکست‌ ناپذیری ژاپن را متوقف کرد.

به گزارش ایسنا، عراق و ژاپن در جریان هفته دوم مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از ساعت ۱۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به دیدار هم رفتند که در نهایت عراقی‌ها با شگفتی‌سازی، ۲ بر یک بر سامورایی‌ها فائق آمدند.

عراق با این پیروزی ۶ امتیازی شد و با تکیه بر صدر جدول گروه D صعودش به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد. ژاپنی‌ها نیز با ۳ امتیاز تیم دوم جدول این گروه هستند.

اما این باخت درحالی برای ژاپن رقم خورد که آن‌ها در ۱۵ بازی اخیر خود در تمام رقابت‌ها همواره شکست ناپذیر بوده‌ و در ۱۱ بازی به صورت متوالی حریفان را شکست داده بوده‌اند.

نکته جالب توجه آنکه، عراقی‌ها با پیروزی رویایی خود برابر ژاپن به یک رکورد ۳۶ ساله این تیم خاتمه دادند. آخرین باری که ژاپن در یک دیدار مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا شکست خورده بود به جام ملت‌های ۱۹۸۸ برمی‌گشت که با نتیجه ۳ بر صفر از قطر شکست خورد و اکنون پس از ۳۶ سال این رکورد به دست شاگردان خسوس کاساس متوقف شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین